Damesvoetbal (o.a. Oranje Leeuwinnen)

De dames naar Frankrijk dus, er zullen dus wel veel supporters naartoe afreizen.

Wat was Lieke Martens trouwens in deze wedstrijd in deze positie goed.
 
Ze doen het verrekte goed onze meiden van PSV. Volgens mij staan ze nu 7 punten voor op de rest.
 
Ik wilde ff kijken naar de stand in de Eredivisie vrouwen. Dus ik naar vi.nl, zoeken in het competitie-overzicht. Daar is wel plek voor de nationale (heren)competities van Slovenië en Cyprus nota bene, maar onze eigen vrouwen-Eredivisie staat er niet tussen? Daar heb ik even een mailtje over gestuurd...
 
Ik wilde ff kijken naar de stand in de Eredivisie vrouwen. Dus ik naar vi.nl, zoeken in het competitie-overzicht. Daar is wel plek voor de nationale (heren)competities van Slovenië en Cyprus nota bene, maar onze eigen vrouwen-Eredivisie staat er niet tussen? Daar heb ik even een mailtje over gestuurd...
Goeie. Stonden dit jaar wel in de seizoensgids dan verwacht je toch op zijn minst een kleine sectie op de site.

In tussen tijd kun je trouwens hier kijken naar de (mooie) stand van de vrouwen-Eredivisie:
https://www.knvb.nl/competities/eredivisie-vrouwen/stand
 
Speelschema WK 2019

WK Voetbal Vrouwen groepswedstrijden:

Vrijdag 7 juni 2019
21.00 uur: Frankrijk - Zuid-Korea | Groep A | Parijs

Zaterdag 8 juni
15.00 uur: Noorwegen - Nigeria | Groep A | Reims
18.00 uur: Spanje - Zuid-Afrika | Groep B | Le Havre
21.00 uur: Duitsland - China | Groep B | Rennes

Zondag 9 juni
13.00 uur: Australië - Italië | Groep C | Valenciennes
15.30 uur: Brazilië - Jamaica | Groep C | Grenoble
18.00 uur: Engeland - Schotland | Groep D | Nice

Maandag 10 juni
18.00 uur: Argentinië - Japan | Groep D | Parijs
21.00 uur: Canada - Kameroen | Groep E | Montpellier

Dinsdag 11 juni
15.00 uur: Nieuw-Zeeland - NEDERLAND | Groep E | Le Havre
18.00 uur: Chili - Zweden | Groep F | Rennes
21.00 uur: Verenigde Staten - Thailand | Groep F | Reims

Woensdag 12 juni
15.00 uur: Nigeria - Zuid-Korea | Groep A | Grenoble
18.00 uur: Duitsland - Spanje | Groep B | Valenciennes
21.00 uur: Frankrijk - Noorwegen | Groep A | Nice

Donderdag 13 juni
18.00 uur: Australië - Brazilië | Groep C | Montpellier
21.00 uur: Zuid-Afrika - China | Groep B | Parijs

Vrijdag 14 juni
15.00 uur: Japan - Schotland | Groep D | Rennes
18.00 uur: Engeland - Argentinië | Groep D | Le Havre
21.00 uur: Jamaica - Italië | Groep C | Reims

Zaterdag 15 juni
18.00 uur: NEDERLAND - Kameroen | Groep E | Valenciennes
21.00 uur: Canada - Nieuw-Zeeland | Groep E | Grenoble

Zondag 16 juni
15.00 uur: Verenigde Staten - Chili | Groep F | Parijs
18.00 uur: Zweden - Thailand | Groep F | Nice

Maandag 17 juni
21.00 uur: Nigeria - Frankrijk | Groep A | Rennes
21.00 uur: Zuid-Korea - Noorwegen | Groep A | Reims
18.00 uur: Zuid-Afrika - Duitsland | Groep B | Montpellier
18.00 uur: China - Spanje | Groep B | Le Havre

Dinsdag 18 juni
21.00 uur: Jamaica - Australië | Groep C | Grenoble
21.00 uur: Italië - Brazilië | Groep C | Valenciennes

Woensdag 19 juni
21.00 uur: Japan - Engeland | Groep D | Nice
21.00 uur: Schotland - Argentinië | Groep D | Parijs

Donderdag 20 juni
18.00 uur: NEDERLAND - Canada | Groep E | Reims
18.00 uur: Kameroen - Nieuw-Zeeland | Groep E | Montpellier
21.00 uur: Zweden - Verenigde Staten | Groep F | Le Havre
21.00 uur: Thailand - Chili | Groep F | Rennes

Poulewinnaars en nummers twee naar achtste finales, samen met de vier beste nummers drie >>> zie hieronder

Achtste finales WK Voetbal Vrouwen

Zaterdag 22 juni, start achtste finales
15.00 uur: 1B - 3 A/C/D | achtste finale 1 | Grenoble
18.30 uur: 2A - 2C | achtste finale 2 | Nice

Zondag 23 juni
17.30 uur: 1D - 3 B/E/F | achtste finale 3 | Valenciennes
21.00 uur: 1A - 3 C/D/E | achtste finale 4 | Le Havre

Maandag 24 juni
18.00 uur: 2B - 2F | achtste finale 5 | Reims
21.00 uur: 1F - 2E | achtste finale 6 | Parijs

Dinsdag 25 juni
18.00 uur: 1C - 3 A/B/F | achtste finale 7 | Montpellier
21.00 uur: 1E - 2D | achtste finale 8 | Rennes


Kwartfinales WK Voetbal Vrouwen

Donderdag 27 juni
21.00 uur: winnaar achtste finale 2 - winnaar achtste finale 3 | kwartfinale 1 | Le Havre

Vrijdag 28 juni
21.00 uur: winnaar achtste finale 4 - winnaar achtste finale 5 | kwartfinale 2 | Parijs

Zaterdag 29 juni
15.00 uur: winnaar achtste finale 7 - winnaar achtste finale 8 | kwartfinale 3 | Valenciennes
18.30 uur: winnaar achtste finale 1 - winnaar achtste finale 6 | kwartfinale 4 | Rennes


Halve finales WK Voetbal Vrouwen

Dinsdag 2 juli
21.00 uur: winnaar kwartfinale 1 - winnaar kwartfinale 2 | halve finale 1 | Lyon

Woensdag 3 juli
21.00 uur: winnaar kwartfinale 3 - winnaar kwartfinale 4 | halve finale 2 | Lyon


Wedstrijd om derde plek / brons

Zaterdag 6 juli
17.00 uur: Verliezer halve finale 1 - verliezer halve finale 2 | Nice


Finale WK voetbal voor vrouwen | 2019 Frankrijk

Zondag 7 juli
17.00 uur: winnaar halve finale 1 - winnaar halve finale 2 | Lyon (Stade de Lyon)
 
Er lijken fouten in het schema te zitten. En die zijn behoorlijk nadelig voor Nederland, want:
De nummers 1 en 2 van poule E komen elkaar in de halve finale alweer tegen als ze alles winnen. Dan zou anders nooit mogen. (Zelfde geldt voor nummers 1 en 2 van poules A en F).
Zo kan Nederland namelijk NOOIT de VS in de finale tegenkomen. Altijd in de kwart- of halve finale, ongeacht ze nu 1e of 2e in de poule worden.

En in het deel van Nederland zitten 4 groepshoofden; in het andere deel slechts 2.
Hele vreemde vervolgrondes. Iets wat voor een professionele organisatie zeker niet zou mogen.

Ik hoop dus maar dat de fouten in het getypte schema zitten en niet in het daadwerkelijke schema.
 
Er lijken fouten in het schema te zitten. En die zijn behoorlijk nadelig voor Nederland, want:
De nummers 1 en 2 van poule E komen elkaar in de halve finale alweer tegen als ze alles winnen. Dan zou anders nooit mogen. (Zelfde geldt voor nummers 1 en 2 van poules A en F).
Zo kan Nederland namelijk NOOIT de VS in de finale tegenkomen. Altijd in de kwart- of halve finale, ongeacht ze nu 1e of 2e in de poule worden.

En in het deel van Nederland zitten 4 groepshoofden; in het andere deel slechts 2.
Hele vreemde vervolgrondes. Iets wat voor een professionele organisatie zeker niet zou mogen.

Ik hoop dus maar dat de fouten in het getypte schema zitten en niet in het daadwerkelijke schema.
Zo, jij bent scherp zo om 23:45 's avonds :clap2:

Ik volg t vrouwenvoetbal niet zo, als ik het goed begrijp moet de poule te overleven zijn? en wat zijn de grootste concurrenten voor de eindoverwinning? Of is die zo goed dat we een wonder nodig hebben voor de finale?
 
Zo, jij bent scherp zo om 23:45 's avonds :clap2:

Ik volg t vrouwenvoetbal niet zo, als ik het goed begrijp moet de poule te overleven zijn? en wat zijn de grootste concurrenten voor de eindoverwinning? Of is die zo goed dat we een wonder nodig hebben voor de finale?

De nummers 1 en 2 gaan door. De 3(?) beste nummers 3 ook. We komen uit pot 2 en op papier zouden alleen van ploegen uit pot 1 verliezen. Canada uit pot 1 is een van de zwakkere. dus het is een gunstige loting en zouden 'met gemak' door moeten kunnen. Balletje is rond, het kan raar lopen etc dus is er altijd een kans dat ze eruit vliegen.

(let even op de we/ze in de tekst)
 
Zo, jij bent scherp zo om 23:45 's avonds :clap2:

Ik volg t vrouwenvoetbal niet zo, als ik het goed begrijp moet de poule te overleven zijn? en wat zijn de grootste concurrenten voor de eindoverwinning? Of is die zo goed dat we een wonder nodig hebben voor de finale?

De VS zijn wel de favorieten, maar het niveau zit vrij dicht bij elkaar. Na de VS heb je zo'n land of 7 (Fra, Dui, Ned, Jap, Eng, Bra, Zwe) die ook allemaal wereldkampioen kunnen worden, waaronder dus ook Nederland.
 
Ik snap het nog steeds niet. Hoe kan het zo zijn dat aan de ene kant van het schema 4 poulewinnaars zitten en aan de andere kant slechts 2. Dat is toch gigantische competitievervalsing om Frankrijk maar een zo gunstig mogelijke loting te geven?

Edit: Ah, het schema hierboven (die ik ook gezien heb bij andere Nederlandse bronnen) lijkt niet te kloppen.
 
Laatst bewerkt:
Volgens de officiële website:

18.00 uur: 2B - 2F | achtste finale 5 | Reims --> moet 2B - 1F zijn
21.00 uur: 1F - 2E | achtste finale 6 | Parijs --> moet 2F - 2E zijn

Waardoor je het volgende vervolgschema krijgt:

A2/C2 - D1/nr3
A1/nr3 - F1/B2

C1/nr3 - E1/D2
B1/nr3 - E2/F2

Nederland dus toch onwijs gunstig geloot, want of ze nu 1e of 2e worden in de poule, ze komen altijd in het deel van het schema met de groepshoofden van poule B (Duitsland) en C (Bra/Aus). Dus als de VS poulewinnaar wordt, ontloop je die tot aan de finale. Net als thuisland Frankrijk.
 
Laatst bewerkt:
Volgens de officiële website:

18.00 uur: 2B - 2F | achtste finale 5 | Reims --> moet 2B - 1F zijn
21.00 uur: 1F - 2E | achtste finale 6 | Parijs --> moet 2F - 2E zijn

Waardoor je het volgende vervolgschema krijgt:

A2/C2 - D1/nr3
A1/nr3 - F1/B2

C1/nr3 - E1/D2
B1/nr3 - E2/F2

Nederland dus toch onwijs gunstig geloot, want of ze nu 1e of 2e worden in de poule, ze komen altijd in het deel van het schema met de groepshoofden van poule B (Duitsland) en C (Bra/Aus). Dus als de VS poulewinnaar wordt, ontloop je die tot aan de finale. Net als thuisland Frankrijk.


Mooi ... Ze hebben nog geen wedstrijd gespeeld en ze staan al bijna in de finale. :maniac: ;)
 
De Nederlandse vrouwen staan met maar liefst 6-0 voor bij rust in een oefeninterland tegen Chili.
Chili gaat ook naar het WK.

BEGIN
2' van de Donk
10' Martens
21' van de Donk
27' van de Donk
40' Miedema
45+1' van de Sanden
RUST
 
Terug
Bovenaan Onderaan