Coronavirus

Misschien dat die stelling enige aanpassing nodig heeft inderdaad. Laat ik het herformuleren naar dat ik het jammer vindt dat van de mensen die zich niet willen laten prikken alleen de wappies aandacht lijken te krijgen. Beter?
Tsja, lijkt mij vrij logisch eigenlijk. De daadwerkelijke wappies profileren zich meer dan de andere anti-vaxxers. Als je schreeuwend een demonstratie bijwoont krijg je meer aandacht dan als je stil thuiszit.
Verder heb ik ook een mening over wappies inderdaad, maar wie de schoen past trekke hem aan. Als iemand anti-vaxx is maar zichzelf niet als wappie ziet (wat uiteraard ook wel kan), hoeft ie zich toch ook niet te identificeren met de wappies?

Ik heb een collega die corona had, redelijk snel hersteld daarna. Ik vroeg hem of hij gevaccineerd was, puur omdat ik benieuwd was of hij het ondanks vaccinatie had gekregen, en dat het effect niet zo heftig was omdat hij gevaccineerd zou zijn. Maar hij was dus helemaal niet gevaccineerd. Denk ik daardoor automatisch dat ie een wappie is? Nee.
 
Misschien dat die stelling enige aanpassing nodig heeft inderdaad. Laat ik het herformuleren naar dat ik het jammer vindt dat van de mensen die zich niet willen laten prikken alleen de wappies aandacht lijken te krijgen. Beter?
Dit is toch hoe media werkt? De excessen worden behandeld, want dat heeft nieuwswaarde. Dat Laura van 27 zich niet laat vaccineren maar wel zonder morren aan de geldende maatregelen houdt is geen clickbait.

Overigens heb ik in veel van mijn betogen in dit topic een lans gebroken voor de redelijke anti-vaxxer. zoals mijn vriendin en schoonfamilie. Ik kan mij beslist vinden in een deel van de argumentatie.
 
Dit is toch hoe media werkt? De excessen worden behandeld, want dat heeft nieuwswaarde. Dat Laura van 27 zich niet laat vaccineren maar wel zonder morren aan de geldende maatregelen houdt is geen clickbait.

Overigens heb ik in veel van mijn betogen in dit topic een lans gebroken voor de redelijke anti-vaxxer. zoals mijn vriendin en schoonfamilie. Ik kan mij beslist vinden in een deel van de argumentatie.
Clickbait? Dat is niet hoe het in een aantal talkshows normaal gesproken werkt. Dat is al helemaal niet hoe het in actualiteitenprogramma's hoort te werken. En dat is ook niet hoe het in beschouwende (meer een overview gevend) programma's werkt. Ik vindt het zelf een verschrikkelijk programma maar een Op1 is toch niet direct een clickbait programma. Ik geloof ook niet dat ik nou dat soort programma's kijk, laat staan bedoel in mijn posts. De commercielen laat ik over het algemeen buiten beschouwing omdat ik dat alleen bij hoge uitzondering eens zie.
 
Clickbait? Dat is niet hoe het in een aantal talkshows normaal gesproken werkt. Dat is al helemaal niet hoe het in actualiteitenprogramma's hoort te werken. En dat is ook niet hoe het in beschouwende (meer een overview gevend) programma's werkt. Ik vindt het zelf een verschrikkelijk programma maar een Op1 is toch niet direct een clickbait programma. Ik geloof ook niet dat ik nou dat soort programma's kijk, laat staan bedoel in mijn posts. De commercielen laat ik over het algemeen buiten beschouwing omdat ik dat alleen bij hoge uitzondering eens zie.
Tsja. Kijkcijfers zijn belangrijk. Wat zal voor de gemiddelde kijker interessanter zijn, Henk die zijn hele weekend schreeuwend op de dam staat, die vind dat het 1 groot complot is en dat Rutte achter tralies moet verdwijnen, of Marianne die geen prik neem omdat ze de effecten nog even wil aankijken maar zonder morren met een mondkapje op boodschappen doet? Wat scoort beter? Maar ook: welke van de 2 levert een interessanter interview op? Dat is hoe media werkt. Als het saai is haken mensen af.
 
Tsja. Kijkcijfers zijn belangrijk. Wat zal voor de gemiddelde kijker interessanter zijn, Henk die zijn hele weekend schreeuwend op de dam staat, die vind dat het 1 groot complot is en dat Rutte achter tralies moet verdwijnen, of Marianne die geen prik neem omdat ze de effecten nog even wil aankijken maar zonder morren met een mondkapje op boodschappen doet? Wat scoort beter? Maar ook: welke van de 2 levert een interessanter interview op? Dat is hoe media werkt. Als het saai is haken mensen af.
En niet te vergeten: Gerrit die zijn vaccinatie heeft genomen, mondkapjes draagt en zijn bezoek heeft gereduceerd.
Die wordt gewoon geboycot!
 

57.549 positieve tests​

Zo dan... Gaat wel lekker snel zo.
(128 ziekenhuisopnames)
Zo. Dat is een boel.

Voor de OS sporters wordt dit ook een uitdaging. Je ziet het nu bij handbal. Het is niet te voorkomen. Als Olympische sporter kun je je misschien nu beter laten besmetten. :zwijgen:
 

57.549 positieve tests​

Zo dan... Gaat wel lekker snel zo.
(128 ziekenhuisopnames)
1e besmetting, 27-02-2020
1.000.000e besmetting 06-02-2021 (ca 12 maanden later)
2.000.000e besmetting 29-09-2021 (ca 7 maanden later)
3.000.000e besmetting 21-12-2021 (ca 3 maanden later)
4.000.000e besmetting zal binnen ca. 1 week zijn, kortom met een ruim maandje.

Gaat best hard.

Nog een nerd-feitje, de besmetting 57.549 werd in augustus 2020 vastgesteld, kortom, wat we nu in een dag doen deden we toen bijna een half jaar over.
 
1e besmetting, 27-02-2020
1.000.000e besmetting 06-02-2021 (ca 12 maanden later)
2.000.000e besmetting 29-09-2021 (ca 7 maanden later)
3.000.000e besmetting 21-12-2021 (ca 3 maanden later)
4.000.000e besmetting zal binnen ca. 1 week zijn, kortom met een ruim maandje.

Gaat best hard.
Over uiterlijk 4 maanden zijn we klaar, begrijp ik.
Dan 'even bracen en bufferen' voor de herfst, misschien in oktober nog even een boostertje halen en het is achter de rug.


....Toch?:maniac:
 
Over uiterlijk 4 maanden zijn we klaar, begrijp ik.
Dan 'even bracen en bufferen' voor de herfst, misschien in oktober nog even een boostertje halen en het is achter de rug.


....Toch?:maniac:
Ik hoop duim etc. btw we zijn al verder dan we denken, zo'n 30.000 toch weer 1,7 promille van de bevolking.

FJodM9JWQAAfWSG
 
1e besmetting, 27-02-2020
1.000.000e besmetting 06-02-2021 (ca 12 maanden later)
2.000.000e besmetting 29-09-2021 (ca 7 maanden later)
3.000.000e besmetting 21-12-2021 (ca 3 maanden later)
4.000.000e besmetting zal binnen ca. 1 week zijn, kortom met een ruim maandje.

Gaat best hard.

Nog een nerd-feitje, de besmetting 57.549 werd in augustus 2020 vastgesteld, kortom, wat we nu in een dag doen deden we toen bijna een half jaar over.
Veel besmettingen zijn zeker in 2020 niet geregistreerd. Helaas is herbesmetting ook mogelijk.
 
Maar wel duidelijk dat de variant milder is en de vaccins werken. Vandaag 57k erbij, niemand lijkt nerveus, begin 2020 in een half jaartje 57k erbij lag t land plat (en ja ik weet dat er sprake was van onderrapportage in die periode)
 
grafie.png

Maar goed, dat groene bultje rond 1 april was dus de eerste golf, alhoewel het ondertussen meer een rimpeling te noemen valt.
 
Screenshot 2022-01-21 at 17-02-37 Thuiswonende 70-plussers Coronadashboard Rijksoverheid nl.png
Deze is wel belangrijk denk ik, er is nu nog geen groei in besmettingen onder thuiswonende 70+ers sinds de komst van Omicron.
 
Terug
Bovenaan Onderaan