Coronavirus

Der Jaufe eens. Deze is ook interessant.
FJf8TeNXMAcmAxU
 
Laatst bewerkt door een ninja:
Ik zat even digitaal te bladeren en ik kwam dit tegen:
My nephew believes in conspiracy theories, I've tried to rationalize with him and yet we just continue to go round and round like he's on a hamster wheel. He just repeats "they", "it's a secret", "I'm not political", "God/Jesus will save us" and yet "I'm not religious", and "we'll be the ones left!"

He has no actual "friends", the people he considers friends are all online and he has never actually met any of them. I asked him who he hangs out with to go to the beach, grab lunch with, go to a game, etc and he said "there is no one" he hangs out with and all his friends are from the internet. All he does with these so called "friends" is play video games, exchange memes, watch non mainstream media and read/share conspiracy therapy information. He considers himself as being very important because his friends share "highly secretive" information with him! He lends money to these people but non have paid anything back to him. He fully believes these "loans" will be paid back to him along with interest when "they get the money". Most of these so called "friends" belong to "very important groups", the FBI/CIA/law enforcement, are politicians, US military, part of "secret organizations", etc. He is part of the "500 million who will be left on the earth!"

He's in his late mid 20's, never has had a job, lives on SSI, hates the government, believes we live in a communist state, Covid-19 is a lie, vaccines are to track people and are killing people, and it goes on and on! Every couple of months he has to get a new cell phone and phone number because the government "tracks" him and makes his phones have major problems. He gets kicked off of social media "for no reason" except to mess with him and he does nothing to warrant this! People come up to him in Walmart/Costco/Sam's Club/the grocery store/etc and get into it with him for no apparent reason. During the first half of August, 2021 he flew round trip from Florida to Michigan and the government purposely made his flights late so he missed flights because of "who I am!"

He lives with a 77 year old man in Florida and when I ask him what would happen if he got Covid-19, who would take care of him. He doesn't answer me but repeats misinformation back to me!

For my sanity I can't talk to him very often... People like this are just crazy!

We lachen er vaak om, maar het is best wel heftig hoor. Mensen zijn compleet van de wereld en ze hebben het niet eens door.
 
Zag deze kop voorbij komen ja, dit is niet louter het boostereffect, dit is ook het omikroneffect en het gegeven dat het virus vooral heel hard rondgaat onder de jongere bevolking die sowieso minder snel in het ziekenhuis komen.

Wat dat betreft speelt een dergelijke kop de wappies in de hand omdat het wel heel erg naar vaccin-propaganda neigt.

Maar dan ook de winkelsluitingen etc. Die zullen zeker hebben bijgedragen tot het verminderen van de risico's.
 
Nou nee, ik denk eerlijk gezegd dat de lockdown voor een groot deel debet is aan de lagere opnamecijfers.
Oh, dat betwijfel ik ook helemaal niet hoor. Maar als je naar de cijfers van andere landen kijkt en daar wordt nog niet eens nagedacht over een lockdown (zo lijkt het dan voor mij, misschien doen ze dat ook wel), maar jij zit als theatermaker/horecaondernemer/stadionbezoeker nog steeds thuis, dan voelt dat niet eerlijk. Je zou je ook af kunnen vragen of de cijfers inmiddels niet laag genoeg zijn om de boel weer open te gooien.
 
Oh, dat betwijfel ik ook helemaal niet hoor. Maar als je naar de cijfers van andere landen kijkt en daar wordt nog niet eens nagedacht over een lockdown (zo lijkt het dan voor mij, misschien doen ze dat ook wel), maar jij zit als theatermaker/horecaondernemer/stadionbezoeker nog steeds thuis, dan voelt dat niet eerlijk. Je zou je ook af kunnen vragen of de cijfers inmiddels niet laag genoeg zijn om de boel weer open te gooien.
Tja, met het half open gooien is het al een teringzooi voor het onderwijs, wel quarantaine, geen quarantaine, op stel en sprong terug naar digitaal onderwijs, 5 dagen later weer fysiek tot de volgende uitbraak.
Kort gezegd, alles open, ok, maar dan ook minder zware regels voor scholen, want dit is het laatste beetje energie uit het onderwijzend personeel persen.
 
Tja, met het half open gooien is het al een teringzooi voor het onderwijs, wel quarantaine, geen quarantaine, op stel en sprong terug naar digitaal onderwijs, 5 dagen later weer fysiek tot de volgende uitbraak.
Kort gezegd, alles open, ok, maar dan ook minder zware regels voor scholen, want dit is het laatste beetje energie uit het onderwijzend personeel persen.
Weet jij hoe ze dat in andere landen doen?
 
Dat het qua zorgbezetting zo goed gaat in nederland komt ook voor een zeer groot deel doordat er tot nu toe echt heel weinig uitbraken zijn in verpleeghuizen.
Voor een deel zal dit zeker komen doordat we met de lockdown tijd hebben gehad deze groepen (en de werknemers die dat willen) een booster aan te bieden, en dat er door maatregelen minder contacten zijn tussen de verschillende leeftijdsgroepen. Maar daarnaast blijft het indrukwekkend hoe laag het momenteel is. Gebaseerd op andere data kan ik niet alles toeschrijven aan de booster, dus verdiend denk ik ook de sector (en de voorzichtigheid van familieleden, bezoekers, bewoners en personeel) een groot compliment. Hopelijk blijft dit beeld nog een aantal weken in stand.


Screenshot_20220120-095326.png
 
Laatst bewerkt:
Dit maakt het ergens ook wel extra cru dat wij hier nog zoveel dicht hebben en de rest helemaal niks (of in ieder geval een heel stuk minder).
Daarom is het ook zo laag waarschijnlijk. En we moeten niet vergeten dat wij hier per inwoner slechts weinig IC bedden hebben. Al gaat dit plaatje over ziekenhuisopnames. Die hebben natuurlijk wel een relatie.
 
Daarom is het ook zo laag waarschijnlijk. En we moeten niet vergeten dat wij hier per inwoner slechts weinig IC bedden hebben. Al gaat dit plaatje over ziekenhuisopnames. Die hebben natuurlijk wel een relatie.
Ik dacht ook al: wat je niet hebt kun je niet gebruiken. :grin:
De variant op Trump: we hebben zoveel besmettingen omdat we zo veel testen.
 
Oe, over twee dagen gaat de wereld ontwaken, Covid is een Hoax en het Vaccin is dodelijk. Zal wel weer met een sisser aflopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan