Coronavirus

Ik reageerde op een andere forummer die over twee jaar begon. En die loze kreten mogen onderhand wel eens weg. Dat TS daar op inhaakt is aan hem.

En op dit moment is het al niet meer aan Delta. Dus 6 maanden, m.i.
De voordelen van vaccineren zijn niet voorbij. Dat denk jij, maar dat is niet zo. Dus die tijd loopt door.
 
:lmao::lmao:

FJZSzNLWUAMXG9D
Kan je nu de ouder die de vaccinuitnodiging voor zijn/haar kind demonstratief in de brand steekt en dit op een social plaatst bijzetten.
Dat iemand zijn/haar niet laat inenten is 1, maar dat ze zich ware verzetsstrijders voelen die er voor zorgen dat het complot valt... man man man, hoe los ben je dan van de werkelijkheid.
 
Kan je nu de ouder die de vaccinuitnodiging voor zijn/haar kind demonstratief in de brand steekt en dit op een social plaatst bijzetten.
Dat iemand zijn/haar niet laat inenten is 1, maar dat ze zich ware verzetsstrijders voelen die er voor zorgen dat het complot valt... man man man, hoe los ben je dan van de werkelijkheid.
Sowieso, NEE posten op een faceboek of twittert geldt tegenwoordig al als een daad van protest. Nou nou, poe poe, vanuit je luie stoel dat helemaal intikken als een echte Mahatma Ghandi. Als dat maar niet de revolutie doet ontbranden.
 

Het is ook wel heel vreemd om wel te gaan handhaven als de cultuur als protest een dag opengaat, maar niet als de horeca dat doet.
Iedereen zou eens de uitleg van Marino van Zelst moeten luisteren over de maatregelen en het model. Tuurlijk is het goed als branches er zelf voor zorgen dat men min of meer veilig open kan. Maar 100% is niet mogelijk.

Het model van het RIVM gaat uit van een aantal contacten dat een persoon per dag heeft. Dat levert een bepaalde kans op besmetting op. Dat getal wil het RIVM beperken. Dus als men kiest voor school, sport en winkels, kan het zijn dat er geen ruimte meer is voor cultuur, sporttoeschouwers en horeca. Ongeacht hoe die branches zaken organiseren.
 
Iedereen zou eens de uitleg van Marino van Zelst moeten luisteren over de maatregelen en het model. Tuurlijk is het goed als branches er zelf voor zorgen dat men min of meer veilig open kan. Maar 100% is niet mogelijk.

Het model van het RIVM gaat uit van een aantal contacten dat een persoon per dag heeft. Dat levert een bepaalde kans op besmetting op. Dat getal wil het RIVM beperken. Dus als men kiest voor school, sport en winkels, kan het zijn dat er geen ruimte meer is voor cultuur, sporttoeschouwers en horeca. Ongeacht hoe die branches zaken organiseren.
Maar ik snap wel dat het vreemd is als drie mensen in een zaal van 250 m2 die naar een schilderij kijken niet mag, maar 15 mensen die hijgen, zweten en steunen in een zaaltje van 80 m2 weer wel mag…
 
Iedereen is potentieel kwetsbaar voor corona, dus laten we iedereen prikken!
Ik heb mijn Delta besmetting iets meer dan een jaar geleden gehad en wacht nog even wegens onderstaande reden. Ieder zijn keuze.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn Delta iets meer dan een jaar geleden gehad en wacht nog even wegens onderstaande reden. Ieder zijn keuze.
Kan ik goed inkomen, en bedankt voor de info, ik mag medio maart voor een booster ivm besmetting in december. Een of twee maanden wachten op de nieuwste update vind ik het wel waard.
 
Maar ik snap wel dat het vreemd is als drie mensen in een zaal van 250 m2 die naar een schilderij kijken niet mag, maar 15 mensen die hijgen, zweten en steunen in een zaaltje van 80 m2 weer wel mag…
Dat klinkt ook tegenstrijdig. Maar het is dus niet alleen het risico dat je ter plaatse loopt, maar ook de som van risico's per week.

Dus als de regering sport belangrijker vindt dan cultuur, dan neemt sport een hap uit het "blootstellingsbudget". Dat deden school en winkelen tussen 7-17 uur ook. Toen was het blijkbaar op. Bij meer contacten zouden de totale risico's te groot worden.

En hoe vervelend het voor de mensen in de horeca en cultuursector ook is, dat lijken mij ook de minst noodzakelijke sectoren. Al kun je natuurlijk twijfelen of niet-noodzakelijke winkels belangrijker zijn. Veel kun je immers online bestellen en je kunt bijv. prima een tijdje zonder nieuwe kleding.

Keuzes. Ze blijven lastig. Zeker omdat het hier om mensen en hun inkomen/geluk/welzijn gaat en je gewoon niet iedereen blij kunt maken op dit moment.
 
Grafieken lezen is niet aan iedereen voorbehouden, dat begrijp ik.
Nee (sacasme herkennen idem ;) ), maar ik snap en deel zijn punt wel, de discrepantie tussen (de vorm van) de lijnen is zeer duidelijk en de verwachte stijging (als die er is) gedraagt zich heel anders in relatie tot de totale besmettingen dan voorheen. Houden zo en veel gaan testen rondom elke bezoeker/medewerker in verpleeghuizen (met een extra financiele vergoeding van het personeel voor dit bijkomend ongemak).

Sectoren die draaien op jeugd zouden imo best wat ruimte mogen krijgen. En ik vind het prima als dat omgekeerd aan de vaccinatiestappen gaat. Dus vanaf vrijdag alles wat tot na 22:00 open blijft alleen toelating van gasten geboren na 2001. Het weekend erna vanaf geboortejaar 1997. Het weekend daarna open vanaf geboortejaar 1992, etc. ). Dat ik zelf dan ook nog een tijdje moet wachten kan ik mee leven. Maar dan kan in elk geval een groot deel van de horeca weer open of plannen vanaf welke week ze dat weer rendabel vinden. Blijft het meevallen in de zorg dan schroef je het tempo op, valt het tegen dan komen er minder jaargangen per weekend bij?

Voor de overige takken (Restaurants, Musea, Bios, Teaters) - kaartjes reserveren + een recente test tonen zou mij het best te verdedigen lijken.
 
Nee (sacasme herkennen idem ;) ), maar ik snap en deel zijn punt wel, de discrepantie tussen (de vorm van) de lijnen is zeer duidelijk en de verwachte stijging (als die er is) gedraagt zich heel anders in relatie tot de totale besmettingen dan voorheen. Houden zo en veel gaan testen rondom elke bezoeker/medewerker in verpleeghuizen (met een extra financiele vergoeding van het personeel voor dit bijkomend ongemak).

Sectoren die draaien op jeugd zouden imo best wat ruimte mogen krijgen. En ik vind het prima als dat omgekeerd aan de vaccinatiestappen gaat. Dus vanaf vrijdag alles wat tot na 22:00 open blijft alleen toelating van gasten geboren na 2001. Het weekend erna vanaf geboortejaar 1997. Het weekend daarna tot 1992, etc. :) Dus dat ik dan nog een tijdje moet wachten is prima. Maar dan kan in elk geval een groot deel van de horeca weer open of plannen vanaf welke week ze dat weer rendabel vinden. Blijft het meevallen dan schroef je het tempo op, valt het tegen dan komen er minder jaargangen per weekend bij?

Voor de overige takken (Restaurants, Musea, Bios, Teaters) - kaartjes reserveren + een recente test tonen zou mij het best te verdedigen lijken.
Gezien de eerdere posts van hem betreft dit geen sarcasme.
 
Terug
Bovenaan Onderaan