Coronavirus

Ik ben echt keihard voor 2G. Wat mij betreft mogen ongevaccineerden nog net de Albert Heijn in met een beetje mazzel. Zolang er ongevaccineerden zijn kan het virus zich blijven muteren en zitten we nog jaren in deze shit. Ik heb er totaal geen begrip voor en zal ‘t nooit respecteren. Het feit dat ik als 26 jarige al 2 jaar een moeilijk sociaal leven heb is volledig hun schuld. Klaar mee.
Albert Heijn in? Wellicht een half uurtje dan.. tot half negen. En daarna snel naar huis.. kunnen wij gewoon.. 😁
 
Klopt. Ik gebruik ze toch allebei?
Ik ga er vanuit dat je op basis van de mensenrechten zorgen maakt of het grondwettelijk mag.

Volksgezondheid staat namelijk ook in de grondwet als belangrijk.( als ik me niet vergis)
Ik zie nu dat ik zelf in een post inderdaad mensenrechten heb gezegd ipv grondwet. My bad. Ik heb het aangepast. Met excuses.
 
Apparently some German dude installed a bluetooth scanner in his phone, and went to the door of some random supermarket, started to scan people, and obviously scanned multiple different MAC addresses from the people's devices. His conclusion is that vaccines install microchips that assign MAC address to people, which he calls "barcodes".

I am not making this shit up.


:ROFL:
 
Ik ben echt keihard voor 2G. Wat mij betreft mogen ongevaccineerden nog net de Albert Heijn in met een beetje mazzel. Zolang er ongevaccineerden zijn kan het virus zich blijven muteren en zitten we nog jaren in deze shit. Ik heb er totaal geen begrip voor en zal ‘t nooit respecteren. Het feit dat ik als 26 jarige al 2 jaar een moeilijk sociaal leven heb is volledig hun schuld. Klaar mee.

I don't understand how an alpha male has problems socializing. Maybe you're not as "alpha" as you think bro...
 
Jouw stelling was toch dat de vaccins niet helpen tegen omikron? Dan is dit een rare uitspraak?
Niet helemaal Mikasa. Hier een enkele bron maar er zijn er voldoende.
 
Okido! ; Korte reactie maar de quote optie ging even mis.

"bloed afgenomen uit gevaccineerde personen die niet recent aan t virus of een booster zijn blootgesteld bevat maar weinig neutraliserende antilichamen die aan omicron binden" zou beter zijn als kop. Want deze is incorrect. ;)

En aangezien je afweer zeer dynamisch is, maakt deze studie geen biologisch relevante uitspraak over bescherming tegen ziekteverloop mogelijk. Relevant zou bijv zijn, gevaccineerde personen hebben 48h na introductie omicron 8 keer hogere afweerstoffen die virus neutraliseren dan volledig immunologisch naïve personen. Dan word t relevant.

En dat is best aannemelijk, en tevens in lijn met wat je ziet in de ziekenhuis gegevens (zie enkele posts terug van bv bouterbaas). Waarbij je vaccinatie zeer waarschijnlijk ook kunt vervangen door herstelden van besmetting uit eerdere golven overigens. De groep die echt nog naief is lijkt overigens op dit tempo snel kleiner te worden. Wat mooi is, want ik ben wel toe aan t einde. Ik hoop echt dat dit de laatste klim met sterke beperkingen zal zijn. En ben opzich best optimisch dat het zo is. Het lastige is dat de hoogte van deze golf nog niet goed in te schatten is.
 
Laatst bewerkt:
De 2e kamer heeft de info gekregen aangaande 1G/2G en 3G. Lijvig rapport, maar de samenvatting op pg 6 t/m 12 is al interessant


Uit het rapport
De groep ongevaccineerden die aangeeft dat ze een vaccin zullen nemen als het CTB wordt afgeschaft is groter dan de groep die zegt een vaccin te nemen als de overheid 2G invoert of op meerdere plekken 3G invoert (werk/onderwijs).
 
De 2e kamer heeft de info gekregen aangaande 1G/2G en 3G. Lijvig rapport, maar de samenvatting op pg 6 t/m 12 is al interessant


Uit het rapport
Verbaast mij eigenlijk niet.. Hakken in het zand is altijd al een menselijke reactie geweest. Dus met verbieden kom je minder ver dan met belonen. Is dat al niet decennialang de tip van pedagogen voor het opvoeden van kinderen? Ik heb er geen, dus zou het niet weten. :p

Ik haal deze er even uit:
Het effect op het reproductiegetal van het invoeren van 2G op de plaatsen waar midden november 2021 3G gold, zal laag zijn doordat het aantal ongevaccineerden dat hierdoor minder contacten zou hebben beperkt is

Als het effect laag zal zijn en het polariseringseffect hoog, er zullen nog meer demonstraties komen, nog meer FVD aanhangers etc.. Dan lijkt het me dus dat dit plan van tafel geveegd moet worden. Waarom zou je dat risico nemen als pas aangesteld bestuurder?
 
Verbaast mij eigenlijk niet.. Hakken in het zand is altijd al een menselijke reactie geweest. Dus met verbieden kom je minder ver dan met belonen. Is dat al niet decennialang de tip van pedagogen voor het opvoeden van kinderen? Ik heb er geen, dus zou het niet weten. :p

Ik haal deze er even uit:


Als het effect laag zal zijn en het polariseringseffect hoog, er zullen nog meer demonstraties komen, nog meer FVD aanhangers etc.. Dan lijkt het me dus dat dit plan van tafel geveegd moet worden. Waarom zou je dat risico nemen als pas aangesteld bestuurder?
Tja, wie weet zien VVD-D66 dat juist als aanleiding om 2G uit te rollen op locaties waar 3G al gold en dit uit te breiden met werk / school. Bij CDA en CU is veel meer twijfel die op basis van dit rapport terecht is. Overigens is het deel aanbevelingen (rondom pag 70) ook interessant.

Mooi om te zien dat er aandacht is voor compenserend gedrag, kort gezegd, als ik door 2G niet naar de kroeg kan ga ik bij een vriend zitten drinken, maar de afname van verspreiden beperkter is dan wanneer je dit menselijk gedrag (ten onrechte) buiten beschouwing laat.

En deze om af te ronden
Het Next Generation Model laat zien dat het effect van 2G en 3G op de verspreiding van het virus in de samenleving in zowel de Deltavariant als de Omikronvariant scenario’s sterk afhangt van de mate van immuniteit van de bevolking. 2G en 3G zijn vooral effectief bij een groot verschil in bescherming tussen de groep ongevaccineerden die geen CTB heeft en de groep die een CTB heeft gekregen via een vaccin of omdat zij een herstelbewijs hebben gekregen. De effectiviteit van 2G en 3G neemt in deze situaties ook toe als het beleid wordt toegepast op meer locaties.

Met de Omikron is het verschil in bescherming (aangaande besmetting!) klein tussen de groep die niet ingeënt is en de groep die helemaal niet geprikt is. Met de lagere bereidheid om een booster te nemen is dat wel iets om rekening mee te houden.
 
Laatst bewerkt:
De 2e kamer heeft de info gekregen aangaande 1G/2G en 3G. Lijvig rapport, maar de samenvatting op pg 6 t/m 12 is al interessant


Uit het rapport
Maar we weten wel wat ons kabinet doet met onwelgevallige rapporten....reedt vegen.
 
Maar we weten wel wat ons kabinet doet met onwelgevallige rapporten....reedt vegen.
Nou, in volledigheid en per direct openbaar, nog voor het besproken word in de kamer. Ik juich het wel toe.
En er is zeker nog geen duidelijke meerderheid voor het invoeren in het kabinet, laat staan in beide kamers?
 
Nou, in volledigheid en per direct openbaar, nog voor het besproken word in de kamer. Ik juich het wel toe.
En er is zeker nog geen duidelijke meerderheid voor het invoeren in het kabinet, laat staan in beide kamers?
Nog niet, maar gezien 2g in meerdere landen zal Nederland ongetwijfeld snel volgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan