Coronavirus

Die groep is er ook altijd geweest. Ze zijn nu alleen zichtbaarder omdat ze een grote groep medestanders hebben waar het gaat om de beperkende coronamaatregelen. Zodra er weer festivals zijn en alles weer terug naar normaal is, heeft de overgrote meerderheid van die groep helemaal geen interesse meer in stampij maken op het Malieveld.
Ik hoop het, maar ben daar niet zeker van.
 
Nu generaliseer je mijn opmerking wel heel erg. Ik weet echt wel waar ik het over heb. Werk zelf in de zorg en mijn vrouw ook dus zie ook wel wat er gebeurt, maar als enige jongetje van de klas wat anders doen dan de rest van de wereld, terwijl er wel degelijk veel meer informatie toen beschikbaar was is paniekvoetbal. Ze dachten nu gewoon eens een keer wel op tijd te zijn. Hadden ze beter vanaf het begin gedaan toen het wél nodig was. En nu houden ze dat nog grotendeels vol voor bepaalde sectoren. Logica in beslissingen is ver te zoeken. In België , waar mijn vrouw hiervoor werkte in het ziekenhuis, was er kortstondig code zwart vorige maand, maar zelfs toen kwam er geen lockdown. Meer besmettingen daar, maar nu ook ‘gewoon’ nog onder controle. Ik denk dat we op het punt zijn gekomen om het los te laten, wat nu deels gebeurt door het kabinet. In dat licht bezien blijft het dan ook vreemd dat ze nu wél hogere besmettingscijfers accepteren, maar toch nog sectoren zoals cultuur, horeca en sportwedstrijden on hold zetten. Terwijl daar niet eens de meeste besmettingen vandaan komen.
België heeft wel veel meer ic bedden plus personeel, 2000 ofzo tegenover de "opgepompte" 1350 van Nederland. Met minder inwoners. Deels ook te maken met wat regionale toezeggingen en de vlaanderen/wallonie scheiding dacht ik. Maakt t iets lastiger. En jah, zeer pijnlijk dat NL zo weinig heeft, maar de gemiddelde bedbezetting (1150 bedden) was zo'n 70% voorheen (275k ligdagen over 1065 ic units in 2006, Nivell rapport). Dat kun je dus wel verhogen, maar dan betaal je wel structureel meer. Is overigens ook verhoogd sinds 2006-2019 maar met die 70% bezetting als sweet-spot. Gezien zorg en belastingskostten het liefst zo laag mogelijk moeten zijn voor veel mensen is dit ook vaak t standpunt van (een meerderheid van) partijen geweest dat die aantallen toerijkend waren. Nu dus duidelijk iets waar men iets anders naar gaat kijken?

En ik heb t elders al eens genoemd, het grote probleem is te weinig buffers. Deels door (marktwerking) ideeen dat voorraad of stil/leegstand weggegooid geld is en dus een zonde/iets dat voorkomen dient te worden. Verspilling vs weerbaarheid bij tegenslag zegmaar. Nederland(ers) is/zijn daarin vaker aan de zuinige kant is mijn indruk.
 
Laatst bewerkt:
Nu generaliseer je mijn opmerking wel heel erg. Ik weet echt wel waar ik het over heb. Werk zelf in de zorg en mijn vrouw ook dus zie ook wel wat er gebeurt, maar als enige jongetje van de klas wat anders doen dan de rest van de wereld, terwijl er wel degelijk veel meer informatie toen beschikbaar was is paniekvoetbal. Ze dachten nu gewoon eens een keer wel op tijd te zijn. Hadden ze beter vanaf het begin gedaan toen het wél nodig was. En nu houden ze dat nog grotendeels vol voor bepaalde sectoren. Logica in beslissingen is ver te zoeken. In België , waar mijn vrouw hiervoor werkte in het ziekenhuis, was er kortstondig code zwart vorige maand, maar zelfs toen kwam er geen lockdown. Meer besmettingen daar, maar nu ook ‘gewoon’ nog onder controle. Ik denk dat we op het punt zijn gekomen om het los te laten, wat nu deels gebeurt door het kabinet. In dat licht bezien blijft het dan ook vreemd dat ze nu wél hogere besmettingscijfers accepteren, maar toch nog sectoren zoals cultuur, horeca en sportwedstrijden on hold zetten. Terwijl daar niet eens de meeste besmettingen vandaan komen.
Nogmaals. Het was gokken. Het had ook in België anders kunnen uitpakken. Daarbij was de startpositie van Nederland bij het begin van omikron veel slechter dan die van België. Maar toen in Nederland alles weer mocht itt in andere landen, hoorde je de mensen die nu klagen over de lockdown toen niet.
 
Vaccins helpen wel tegen omikron. Niet voor niets zie je dat het beter gaat in geboosterde landen.

Nederland stond er voor omicron veel slechter voor dan de andere landen qua zorgdruk. Ik ben blij dat er eigenlijk eens vooruit gekeken is.

Verder verbaas ik me wel over de versoepelingen. Lastige regel voor ondernemers. Sporten ineens van verbod naar 100% competitie. Nog steeds geen touw aan vast te knopen.
Ik heb toch meerdere keren gelezen dat pas bij een recente booster, dus derde prik, je betere bescherming hebt tegen omicron.
En weer zijn de supporters de dupe van de aanhoudende belachelijke maatregelen van dit nieuwe kabinet.
De ziekenhuis opnamen zijn onder de 1000 vandaag.

Eerst waren het de ziekenhuis opnamen die een Lockdown veroorzaakten, daarna het aantal besmettingen, nu weer de angst voor een ontwrichte maatschappij door het aantal besmettingen.
Wat wordt het volgende excuus om supporters te weren uit de voetbalstadions?

Volgende week is PSV - 020 en het is belachelijk dat er dan nog steeds zonder publiek gespeeld wordt.
Er is geen enkele gegronde reden meer om de stadions dicht te laten voor publiek, aangezien de ziekenhuizen nu juist aan het leegstromen zijn.

Hoe hard hebben de sportbonden eigenlijk gelobbyd om publiek in de stadions te krijgen?
De KNVB, als 020 minded, heeft er natuurlijk belang bij dat er volgende week geen toeschouwers zijn in het PSV stadion.
Eigenlijk een hele slechte gedachte, maar ik ben er onderhand zwaar gefrustreerd over dat we niet in het PSV stadion naar PSV kunnen gaan kijken.
Het moet nu over zijn.

Dat is ons (ex-demissionair) kabinet. Moving the Goalposts. https://en.wikipedia.org/wiki/Moving_the_goalposts
We sturen op besmettingen, ziekenhuisopnames, besmettingen, ziekenhuisopnames, besmettingen, zie.....
 
13:46

'Tegendemonstranten' afgevoerd in bussen​


Een groep 'tegendemonstranten' is door de politie ingesloten op het Museumplein en wordt afgevoerd met bussen. Ze demonstreren tegen fascisme.

Vermoeiend, iedereen wil zich maar doen gelden en ondertussen is het weer een zooitje in Amsterdam. Doe eens wat nuttigs en blaas het Binnenhof op ( dit was een grapje hoor meneer/mevrouw/mens de geheime dienst! Een grapje!).
 
13:46

'Tegendemonstranten' afgevoerd in bussen​


Een groep 'tegendemonstranten' is door de politie ingesloten op het Museumplein en wordt afgevoerd met bussen. Ze demonstreren tegen fascisme.

Vermoeiend, iedereen wil zich maar doen gelden en ondertussen is het weer een zooitje in Amsterdam. Doe eens wat nuttigs en blaas het Binnenhof op ( dit was een grapje hoor meneer/mevrouw/mens de geheime dienst! Een grapje!).
Wat, demonstranten tegen fascisme worden wel afgevoerd, we leven in een dictatuur :maniac::maniac:
 

Olympisch Stadion beklad met antinazi-leuzen​


Het Olympisch Stadion is beklad met leuzen als 'fuck nazi's' en een bronzen beeld zit onder de rode verf. Eronder is het anarchistensymbool te zien. Naast het standbeeld is een vlag aangetroffen met de tekst 'weg met fascisme', bevestigde een woordvoerster van de politie een bericht van AT5.

Net zo gestoord als de wappies. Daar overtuig je ook niemand mee. Beide kampen moeten sowieso nog leren dat protesteren compleet zinloos is. Geen regering die zich daar wat van aantrekt. Tenzij een onderwerp onder de aandacht brengen het doel was. Maar op deze manier bereik je het tegenovergestelde van wat je wilde bereiken. Mensen keren zich van je af.
 
Arme Novax Djokovic toch, 10 dagen van zijn leven verloren in een hotel en staat nog voor lul ook :lmao: Ik zit alleen maar Servische tv zenders te kijken en te lachen, van president tot ministers iedereen huilt en dreigt met alles wat met Australië te maken heeft :lmao: Officiële oorlogsverklaring komt binnen 48 uur nog..

Heerlijk gewoon, wappies verdienen niet beter dan zo'n ultieme openbare vernedering
 
Arme Novax Djokovic toch, 10 dagen van zijn leven verloren in een hotel en staat nog voor lul ook :lmao: Ik zit alleen maar Servische tv zenders te kijken en te lachen, van president tot ministers iedereen huilt en dreigt met alles wat met Australië te maken heeft :lmao: Officiële oorlogsverklaring komt binnen 48 uur nog..

Heerlijk gewoon, wappies verdienen niet beter dan zo'n ultieme openbare vernedering
Die pa van m ook.. je lacht je de blubber
 
Ik moet wel zeggen dat als Forum zich er niet mee bemoeit het een stuk vreedzamer gaat zo'n demo..

🤔
 
Ik moet wel zeggen dat als Forum zich er niet mee bemoeit het een stuk vreedzamer gaat zo'n demo..

🤔
Maar nog steeds de prinsenvlaggen, dictatuurgillers, mensen die denken dat de ingeënte medeburgers snel gaan sterven enzo. Kortom, een bedenkelijk allooi
 
Terug
Bovenaan Onderaan