Coronavirus

Dus moet je niet angstig zijn als ouder ;)
Precies. Maar mét een overheid die angst gebruikt om controle te kunnen houden en de media die daar geil op inspringt, vrees ik toch dat deze jonge generatie na de millenials mét de frustratie-tolerantie van een 4-jarige, ook een generatie wordt mét issues en veel angst en twijfel. En dat hebben we dan aan onszelf te danken.
 
Precies. Maar mét een overheid die angst gebruikt om controle te kunnen houden en de media die daar geil op inspringt, vrees ik toch dat deze jonge generatie na de millenials mét de frustratie-tolerantie van een 4-jarige, ook een generatie wordt mét issues en veel angst en twijfel. En dat hebben we dan aan onszelf te danken.
De ouders die gillen dat een tiener een trauma krijgt van een mondkapje zie ik als een groter risico voor de gezonde ontwikkeling ;)
 
De ouders die gillen dat een tiener een trauma krijgt van een mondkapje zie ik als een groter risico voor de gezonde ontwikkeling ;)
Hehe. Absoluut. Toch groeien kinderen op mét allerlei zaken die in mijn ogen niet goed zijn voor hun weerbaarheid. Die zaken waren er al. Onder andere die gillende ouders. Maar het wordt er niet beter op door een pandemie nu bij kinderen neer te leggen. Eerst werden de scholen gesloten om de werkende ouders te controleren. Nu moeten scholen wellicht dicht om kinderen te controleren. Het wordt tijd dat de groep 65plussers opstaat en zegt: kinderen moeten naar school, al wordt het mijn dood. Mijn tijd is geweest. Ze hebben recht op een zorgeloze jeugd.
 
True. Ik bedoelde meer dat je er niks aan doet. Dat de impact van maatschappij en media ontzettend groot is en dat je wel kunt zeggen dat mensen niet bang moeten zijn, maar dat het aan alle kanten erin geramd wordt.

Sowieso vind ik in het algemeen "wees niet bang" wat te kort door de bocht, wanneer het als advies wordt gegeven. Je koppie werkt zo of niet. Vertrouwen krijgen is het belangrijkste. Dat maakt je "moediger". Om het dan weer terug te halen naar deze discussie is er jammer genoeg vrij weinig op het moment wat vertrouwen geeft.
 
Ik ben benieuwd. Mijn vrouw is meegeprikt met de zorg, maar dat hoorde bij een afgeronde cliënt. Er zullen meer mensen zijn die vroeg geprikt zijn, maar nu niet meer in die categorie horen. Want is het de verwachting dat we allemaal voor 1 april weer geprikt zijn?

Dat laatste lijkt me voor mij thuis niet fijn, maar ook voor de rest van de wereld niet. Dit zijn toch juist de leeftijdsgroepen waar het virus als een malle rondgaat? Dus dan zorg je juist voor meer verspreiding.
Dat laatste is prima in de zomermaanden imo mits de zorg dan niet in uitstelmodus verkeerd. Voorkomt hopelijk ten dele dit soort sterke golven in de wintermaanden.
 
Sowieso vind ik in het algemeen "wees niet bang" wat te kort door de bocht, wanneer het als advies wordt gegeven. Je koppie werkt zo of niet. Vertrouwen krijgen is het belangrijkste. Dat maakt je "moediger". Om het dan weer terug te halen naar deze discussie is er jammer genoeg vrij weinig op het moment wat vertrouwen geeft.
"Hoe moet ik van mijn angsten afkomen, meneer de psycholoog?"

"Gewoon niet bang zijn, dat helpt een boel"
 
Dan behoor je nog niet tot de groep ‘ouderen’. Voor de meeste gezinnen is Corona een virus dat je krijgt en waar je van herstelt. Die verhalen horen wij. Voor jongeren is het een virus waarvan je vaak niet eens doorhebt dat je het hebt. En ouderen kennen dus veel beangstigende verhalen. Dat beïnvloedt in grote zin je point of view. Op je hoede zijn is goed. Verder is angst ook vaak een slechte raadgever.
O, bedoelde je het zo. Nee, ik voel me met mijn 44 jaar nog geen oudere. Al zien mijn teamgenoten (10-15 jaar jonger) mij wel zo :ROFL:
Ik denk dat we daarmee op de langere termijn kinderen kweken die sneller opgeven of die bang zijn dat ze een ander ziek maken.
Ik geloof dat ik al zo'n kind heb. Die was al bang om de anderen te besmetten.
"Hoe moet ik van mijn angsten afkomen, meneer de psycholoog?"

"Gewoon niet bang zijn, dat helpt een boel"
Precies, het zit allemaal tussen die oortjes. Niks om je druk over te maken.
 

Blijft bijzonder hoe de groep die mensen beschuldigd van angst en over zichzelf beweert dat ze wakker zijn zo eenvoudig fakenews verspreidt teneinde angst voor een niet bestaand complot aan te wakkeren.
 

Blijft bijzonder hoe de groep die mensen beschuldigd van angst en over zichzelf beweert dat ze wakker zijn zo eenvoudig fakenews verspreidt teneinde angst voor een niet bestaand complot aan te wakkeren.

De overheid zou uiteraard ook niet anders kunnen dan een film uit de jaren 60/70 na-apen bij het bedenken van hun duivelse plannen. Zo werkt dat nou eenmaal. :maniac:
 

Blijft bijzonder hoe de groep die mensen beschuldigd van angst en over zichzelf beweert dat ze wakker zijn zo eenvoudig fakenews verspreidt teneinde angst voor een niet bestaand complot aan te wakkeren.
Er is natuurlijk wel een verschil tussen angst en complottheorieën.
 
Vast, wat doet dat af aan mijn stellingname dat dit soort bangmakerij primair verspreid wordt door de groep die roept dat de rest in angst leeft?
In plaats van ze belachelijk te maken zou je op zijn minst kunnen onderzoeken of ze wat dit betreft wellicht een gevoelige plek raken. Het lijkt zo vaak dat je óf in het goede kampje zit of in het slechte. Hoe je het ook wendt of keert, angst speelt een grote rol in de levens van mensen en dat wordt in tijden van crisis alleen maar uitvergroot. Zoals overheden heus geen groot vooropgezet plan hebben om de wereld met 5G-chips te implanteren, zo zullen ze bewust of onbewust wel degelijk gebruik maken van of baat hebben bij de heersende angst. Een beetje gemanipuleerd word je natuurlijk altijd.
 
In plaats van ze belachelijk te maken zou je op zijn minst kunnen onderzoeken of ze wat dit betreft wellicht een gevoelige plek raken. Het lijkt zo vaak dat je óf in het goede kampje zit of in het slechte. Hoe je het ook wendt of keert, angst speelt een grote rol in de levens van mensen en dat wordt in tijden van crisis alleen maar uitvergroot. Zoals overheden heus geen groot vooropgezet plan hebben om de wereld met 5G-chips te implanteren, zo zullen ze bewust of onbewust wel degelijk gebruik maken van of baat hebben bij de heersende angst. Een beetje gemanipuleerd word je natuurlijk altijd.
Vertel, ik plaats een bericht aangaande onzin die nu verspreid wordt aangaande de omicronvariant, waar maak ik ze in de post dan belachelijk?
 
In plaats van ze belachelijk te maken zou je op zijn minst kunnen onderzoeken of ze wat dit betreft wellicht een gevoelige plek raken. Het lijkt zo vaak dat je óf in het goede kampje zit of in het slechte. Hoe je het ook wendt of keert, angst speelt een grote rol in de levens van mensen en dat wordt in tijden van crisis alleen maar uitvergroot. Zoals overheden heus geen groot vooropgezet plan hebben om de wereld met 5G-chips te implanteren, zo zullen ze bewust of onbewust wel degelijk gebruik maken van of baat hebben bij de heersende angst. Een beetje gemanipuleerd word je natuurlijk altijd.
Het gaat hier toch om een groep mensen die doelbewust valse informatie verspreidt en daarmee probeert andere mensen te overtuigen dat de overheid bezig met een duivels plan?
 
Terug
Bovenaan Onderaan