Coronavirus

FFw9uTgWQAk8wn_
 
Er gaan altijd bedrijven over de kop. Ook voor Corona gingen er bedrijven over de kop.
Naast Doutzen Kroes hebben Ali B, Gordon, Andre hazes en Guus meeuwis ook steun gekregen voor hun bedrijven. Ook schande?
Of onnodig in ieder geval. Dat bedrijf van Doutzen overleeft het wel zonder staatssteun, stop dat geld dan naar andere getroffenen bedrijven onder het mom van samen tegen Corona.
 
Speciaal voor Antenor de betrouwbaarheid van Dick Bijl. Bron LinkedIn van een neonatoloog bij het Radboud UMC:
Dank voor deze link. Dit verhaal had ik nog niet gelezen. Terwijl ik toch mijn best doe om zoveel mogelijk informatie te lezen vanuit allerlei disciplines.
Waarbij ook het Lareb niet mag ontbreken en ik EudraVigilance rapporten lees via fact check en zeker niet via social media.
Het blijft uiterst lastig uit te vinden waar informatie verandert in desinformatie en wie nog wel het stempel betrouwbaar verdient.
Maar daarnaar blijven zoeken lijkt me toch nuttig, nietwaar?
 
Er gaan altijd bedrijven over de kop. Ook voor Corona gingen er bedrijven over de kop.
Naast Doutzen Kroes hebben Ali B, Gordon, Andre hazes en Guus meeuwis ook steun gekregen voor hun bedrijven. Ook schande?
Voor diegenen die jij hebt genoemd, Hoetierick , en vooral Doutzen ( "ik vertrouw het systeem niet" ; eigen vermogen 29 miljoen; vijf aanvragen voor subsidie) natuurlijk:

 
Laatst bewerkt:
Precies. Gaan we nog even maanden nadenken en debatteren over deze wet?
De kwestie speelt nu.
En voor deze maatregel is geen steun vanuit de Kamer omdat het Kabinet niet kan uitleggen waarom ze deze maatregel willen nemen.
Met andere woorden: 2G komt er niet, tenzij de overheid eindelijk weet uit te leggen waarom dit een effectieve maatregel is en de kamer van de essentie overtuigd. En als ze dat niet kunnen, dan moeten ze iets anders verzinnen. Mevrouw Westerveld voert simpelweg haar taak uit; het controleren van de overheid op wetmatigheid.

Andere verregaande vrijheidsbeperkende maatregelen zijn er wel snel door gekomen dankzij steun van de Kamer. Heeft dus niks te maken met polderen, maar alles met democratie.
Volledig eens ook trouwens dat elke vorm van langetermijnsstrategie ontbreekt.
 
En voor deze maatregel is geen steun vanuit de Kamer omdat het Kabinet niet kan uitleggen waarom ze deze maatregel willen nemen.
Met andere woorden: 2G komt er niet, tenzij de overheid eindelijk weet uit te leggen waarom dit een effectieve maatregel is en de kamer van de essentie overtuigd. En als ze dat niet kunnen, dan moeten ze iets anders verzinnen. Mevrouw Westerveld voert simpelweg haar taak uit; het controleren van de overheid op wetmatigheid.

Andere verregaande vrijheidsbeperkende maatregelen zijn er wel snel door gekomen dankzij steun van de Kamer. Heeft dus niks te maken met polderen, maar alles met democratie.
Volledig eens ook trouwens dat elke vorm van langetermijnsstrategie ontbreekt.
Het gaat mij met name om de zin "Ingrijpende wetten als deze druk je niet in 2 weken snel door de Kamer heen.". Als het een ingrijpende wet is die een probleem dat nu speelt oplost kan dat wat mij betreft prima in 2 weken. Dat staat dan los van de vraag of 2G daadwerkelijk de oplossing is (ik heb daar ook mijn twijfels over).
Maar mevrouw Westerveld impliceert dat er een relatie is tussen hoe ingrijpend een wet is en hoe lang er dan over gedaan moet worden om die wet er doorheen te krijgen. Bij een goed plan en een kamermeerderheid kan het prima in 2 weken lijkt mij.
 
Precies. Gaan we nog even maanden nadenken en debatteren over deze wet?
De kwestie speelt nu.
Zolang de onderbouwing van deze we volledig ruk is (zie post paar pagina's terug) lijkt het mij wijs om meer info in te winnen. Men baseert zich op 2 modellen dat 2G zou werken, van beide modellen zeggen de eigenaars/bouwers dat deze conclusie veel te kort door de bocht is. Wat dat betreft liever een iets latere strategie die WEL goed gefundeerd is.

btw, mocht de link naar het FTM artikel niet meer werken maar je wel interesse hebben, PMtje doet wonderen ;)
 
Zolang de onderbouwing van deze we volledig ruk is (zie post paar pagina's terug) lijkt het mij wijs om meer info in te winnen. Men baseert zich op 2 modellen dat 2G zou werken, van beide modellen zeggen de eigenaars/bouwers dat deze conclusie veel te kort door de bocht is. Wat dat betreft liever een iets latere strategie die WEL goed gefundeerd is.

btw, mocht de link naar het FTM artikel niet meer werken maar je wel interesse hebben, PMtje doet wonderen ;)
Ik verwijs gemakshalve naar mijn antwoord hier: https://forum.psv.nl/index.php?threads/coronavirus.858/post-617153

Het ging mij om de verwoording, niet om het 2G-plan zelf. Misschien til ik er te zwaar aan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan