Coronavirus

De enige crisis die we hebben is er 1 omdat de overheid er een puinhoop van gemaakt heeft. Zij hebben de zorg gesloopt. Maar diezelfde overheid zegt doodleuk: het komt door de ongevaccineerden. Ik vind dat giftige uitspraken.
Ze leggen het steeds bij ons gedrag neer en zorgen in mijn ogen wel degelijk voor een tweedeling door de ongevaccineerden de schuld te geven. Kijk maar eens hoe er hier alleen al op het forum losgegaan wordt op ongevaccineerden.
Geheel terecht aangezien 65 procent in de zh ongevaccineerden zijn. Plus op de ic is dat meer dan 70 procent. Ongevaccineerden zijn dus wel degelijk een groot onderdeel van het probleem. De cijfers zijn daarover duidelijk lijkt me
 
In KSA moet je binnen blijven tot de dokter je goed genoeg verklaart voor een pcr test...
Maar komt de dokter dan eerst zelf langs om dat te bepalen? Of is dat telefonisch antwoord geven op een paar vragen en dan door voor de test?
Dan hoop ik voor de dokter dat er niet teveel gevallen zijn met corona
 
Prachtig. Echt. Toch denk ik dat het een groot probleem wordt als de gemiddelde leeftijd 90 wordt. Niet alleen wordt de planeet te vol, het percentage oudjes zal dusdanig hoog zijn, dat de zorg dat niet aankan.
Deels eens, met name de vergrijzing heb je nog niet expliciet genoemd. En t grijpt ook indirect op wereldniveau aan qua migratie, klimaat, vluchtelingen, economy, schulden en weet wat niet meer. Echt complex dus. Wat echter de huidige crisis voor mij t meeste zorgen geeft is de daling in vertrouwen in de politiek. Ik zie veel mensen die onvrede uitten in hun politieke keuzes, voor partijen waarvan ik weer weinig hoop heb dat ze verstandige keuzes maken en belang hechtten aan feiten, wetenschap, lange termijn denken en bescherming van minderheden.
 
Nog geen uitslag hier. Maar eigenlijk voor het praktische kun je in huis beter allemaal Corona hebben. Is het duidelijkst, ook met de quarantaine en je bent - met lichte klachten - sneller klaar.
 
Deels eens, met name de vergrijzing heb je nog niet expliciet genoemd. En t grijpt ook indirect op wereldniveau aan qua migratie, klimaat, vluchtelingen, economy, schulden en weet wat niet meer. Echt complex dus. Wat echter de huidige crisis voor mij t meeste zorgen geeft is de daling in vertrouwen in de politiek. Ik zie veel mensen die onvrede uitten in hun politieke keuzes, voor partijen waarvan ik weer weinig hoop heb dat ze verstandige keuzes maken en belang hechtten aan feiten, wetenschap, lange termijn denken en bescherming van minderheden.
100% eens. Dat ze iets meer de hand in eigen boezem zouden steken, het probleem iets minder bij het volk en mét visie of een duidelijk plan komen, zou helpen.
 
Laatst bewerkt:
Deels eens, met name de vergrijzing heb je nog niet expliciet genoemd. En t grijpt ook indirect op wereldniveau aan qua migratie, klimaat, vluchtelingen, economy, schulden en weet wat niet meer. Echt complex dus. Wat echter de huidige crisis voor mij t meeste zorgen geeft is de daling in vertrouwen in de politiek. Ik zie veel mensen die onvrede uitten in hun politieke keuzes, voor partijen waarvan ik weer weinig hoop heb dat ze verstandige keuzes maken en belang hechtten aan feiten, wetenschap, lange termijn denken en bescherming van minderheden.
Moet erbij zeggen dat ik steeds minder politici zie die én betrouwbaar overkomen én een duurzaam plan hebben.
 
Moet erbij zeggen dat ik steeds minder politici zie die én betrouwbaar overkomen én een duurzaam plan hebben.
De roep om een duurzaam plan komt al een hele tijd vanuit de oppositie (o.a. GL, Lisa Westerveld hamert hier ieder debat op). Om dat als oppositie ff zelf in elkaar te zetten is lastig want:
a. ze hebben de menskracht hier niet voor (hebben immers geen ambtenaren waar kabinet wel beroep op kan doen)
b. krijgen geen inzicht in de achterliggende cijfers vanuit het RIVM (die het kabinet wel inziet)

Wat dat betreft ligt de schuld hiervoor wat mij betreft toch echt op het bord van het kabinet, en die vlieger gaat wmb ook op bij andere dossiers.
 
Vond de zin die Merkel uitsprak gister heel treffend: "Vertrauen, so ware ich mir immer Bewußt, ist das wichigste Kapital in der Politiek". Laat dat in een demissionair kabinet met zeer versplinterd politiek landschap nu net een groot knelpunt zijn.
 
Moet erbij zeggen dat ik steeds minder politici zie die én betrouwbaar overkomen én een duurzaam plan hebben.
Duurzame plannen zijn vaak niet populair en op zijn meest positiefs niet direct genoeg waardoor het geen stemmen oplevert. Stilstand is ook in dit geval achteruitgang omdat de concurrentie wel scoort. Het systeem zou meer lange termijn gericht moeten zijn. Dus het systeem is hier verantwoordelijk. (duurzaam gedeelte, te vertrouwen zijn er weinig)
 
Dat land zegt hardop: alles wat kwetsbaar is moet blijven leven. Alles wat schade ondervindt van de lockdown heeft pech gehad.
Het is natuurlijk ook de manier waarop. Mijn vader heeft een tijdje geleden in het ziekenhuis gelegen en ik dacht dat het gedaan was. Hij heeft een leeftijd waarop het niet meer onverwachts zou zijn en waar ik er vrede mee zou hebben (hoewel het meer deed met me dan ik verwacht had). Maar sterven door Corona, zonder verdere begeleiding is ook nog eens een vervelende dood die wel een tijdje kan duren.

Dan hebben we het nog niet eens over de gevolgen voor de mensen met longCovid wat natuurlijk ook op gaat lopen als we het allemaal los laten.

Verder mee eens dat de schade van de maatregelen ook wel wat meer in de balans gelegd mogen worden.
 
Het is natuurlijk ook de manier waarop. Mijn vader heeft een tijdje geleden in het ziekenhuis gelegen en ik dacht dat het gedaan was. Hij heeft een leeftijd waarop het niet meer onverwachts zou zijn en waar ik er vrede mee zou hebben (hoewel het meer deed met me dan ik verwacht had). Maar sterven door Corona, zonder verdere begeleiding is ook nog eens een vervelende dood die wel een tijdje kan duren.

Dan hebben we het nog niet eens over de gevolgen voor de mensen met longCovid wat natuurlijk ook op gaat lopen als we het allemaal los laten.

Verder mee eens dat de schade van de maatregelen ook wel wat meer in de balans gelegd mogen worden.
Het is verschrikkelijk om een dierbare te verliezen. Met welke oorzaak dan ook. Er zullen vast wel nuances zijn en dat een lang ziekbed ook een soort rust kan brengen of een ongeluk kan zorgen voor heel veel vragen en boosheid. Maar iemand verliezen is persoonlijk leed. Ik wil ook geenszins dit virus bagatelliseren. Ik wil het alleen wel in de juiste context plaatsen, aangezien ik vind dat er te lichtzinnig mét de gevolgen van de maatregelen (ook voor de langere termijn) wordt omgegaan. Ik vind de prijs van een lockdown erg hoog en vrees dat zolang de massa financieel niet geraakt wordt, de prijs voornamelijk betaald wordt door dezelfde groepen. Vind ik oneerlijk.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan