Coronavirus

Ff ter steekproef, een hoop mensen hier hebben volgens mij schoolgaande kinderen? Wie daarvan hebben nog geen besmettingen in de klas van hun kinderen meegemaakt? Volgens mij is dit namelijk een flinke lont in de verspreiding die bij n volgende golf dan grotendeels wegvalt?
3 kinderen, een enkele besmetting, maar geen uitbraken. Is wel een school met relatief kleine klassen, max 20 maar groep 3/4 iets van 15 kinderen. Helpt natuurlijk ook. Wel is het een jaren 70 gebouw met slechte ventilatie (tenzij je de kieren meetelt).

Ter aanvulling, prot chr. school. gros leerlingen niet kerkelijk, verwacht geen religieus bezwaarden bij de ouders. New Hapinez-moeders ook niet aanwezig zo ver ik weer. En oo t complotdenken lijkt niet voor te komen. Verwacht dat de vax-graad onder ouders boven het landelijk gemiddelde ligt, maar dat is wel een aanname.
 
Laatst bewerkt:
Ff ter steekproef, een hoop mensen hier hebben volgens mij schoolgaande kinderen? Wie daarvan hebben nog geen besmettingen in de klas van hun kinderen meegemaakt? Volgens mij is dit namelijk een flinke lont in de verspreiding die bij n volgende golf dan grotendeels wegvalt?
HIer 4 kinderen van groep 5 t/m brugpieper . Vergelijkbaar met Der Jaufe, wel wat gevallen maar geen uitbraak in de klas of school gehad. Openbare school met van alles en nog wat aan geloofsbelijding danwel atheist/agnost.
Denk dat er geen enkele forummer met kinderen hier zal zijn die geen besmetting heeft gehad in de klas van een van zijn kinderen (dan tel ik degene die het als griep classificeren dus ook mee)
 

maar aangeven dat 70% van de IC druk door de 15% niet gevaccineerden komt is tweedeling zaaien.
Het wordt ook tijd dat niet-gevaccineerden achteraan in de rij gaan uitsluiten. Waarom moeten andere patiënten telkens achteraan sluiten? Niet te verkopen. Die mensen verwachtten niet in het ziekenhuis te komen. Dan moet je er ook lekker wegblijven.
Ff ter steekproef, een hoop mensen hier hebben volgens mij schoolgaande kinderen? Wie daarvan hebben nog geen besmettingen in de klas van hun kinderen meegemaakt? Volgens mij is dit namelijk een flinke lont in de verspreiding die bij n volgende golf dan grotendeels wegvalt?
Twee tieners. Volgens mij bij beiden geen uitbraken geweest. Zij zijn in ieder geval niet naar huis gestuurd geweest. De oudste zit wel in behoorlijk kleine klassen. Volgens mij zijn er overigens veel van de klasgenoten gevaccineerd.
 

maar aangeven dat 70% van de IC druk door de 15% niet gevaccineerden komt is tweedeling zaaien.
Gadver ook hoe bekrompen n deel van de reacties.

En ik merk dat ik moeite heb mijn punt over te brengen, ik wil niet wegpraten dat ongevaccineerden een zeer groot deel van de te kleine taart eten, wel wil ik graag duidelijk maken dat het terugdringen en erger voorkomen niet lukt door 2G of mensen die niet gevaccineerd zijn geen bed meer gunnen en verder geen strengere regels voor t deel dat wel geprikt is.

Ik vrees dat de situatie daar nu al te slecht voor is. Snap de frustraties volkomen.
 
Gadver ook hoe bekrompen n deel van de reacties.

En ik merk dat ik moeite heb mijn punt over te brengen, ik wil niet wegpraten dat ongevaccineerden een zeer groot deel van de te kleine taart eten, wel wil ik graag duidelijk maken dat het terugdringen en erger voorkomen niet lukt door 2G of mensen die niet gevaccineerd zijn geen bed meer gunnen.

Ik vrees dat de situatie daar nu al te slecht voor is. Snap de frustraties volkomen.
Eens. Maar als je een oplettende lezer was wist je dat al. D'r is nu een hamer nodig.
 
Eens. Maar als je een oplettende lezer was wist je dat al. D'r is nu een hamer nodig.
Als die hamer het probleem oplost, vind ik alles goed. Als die hamer het probleem oplost tot maart en we volgend jaar mét dezelfde ellende zitten, dan vind ik het slecht beleid en slechts uitstel van executie.
 
Cancel je winter + zomer + volgende wintervakantie maar, nu Rutte eindelijk toegeeft dat die geen harde acties tegen wappies durft of gaat nemen :sick:
 
Als die hamer het probleem oplost, vind ik alles goed. Als die hamer het probleem oplost tot maart en we volgend jaar mét dezelfde ellende zitten, dan vind ik het slecht beleid en slechts uitstel van executie.
Dat zal d'r vanaf hangen, wordt er sterk ingezet om de vax-graad nog hoger te krijgen, zijn ze volgend najaar wel tijdig met boosters etc.
 
Btw, darwin strikes again


Zu Hause angekommen legte sich Biacsics eine Infusion mit Chlordioxid und Natriumchlorid. Zwei Tage später war er tot.
 
Cancel je winter + zomer + volgende wintervakantie maar, nu Rutte eindelijk toegeeft dat die geen harde acties tegen wappies durft of gaat nemen :sick:
Jawel. Na volgende week gaat men de 2g wet door de kamer loodsen. Er is een verwachte meerderheid voor...
 
Jawel. Na volgende week gaat men de 2g wet door de kamer loodsen. Er is een verwachte meerderheid voor...
Ach das amper hard te noemen, Q is voor een straatverbod en als dat niet helpt de keuze geven tussen 2 prikken, 1 is je laatste die je ooit in je leven krijgt en de ander eerste van de 3 maar je overleeft het wel
 
wel wil ik graag duidelijk maken dat het terugdringen en erger voorkomen niet lukt door 2G of mensen die niet gevaccineerd zijn geen bed meer gunnen en verder geen strengere regels voor t deel dat wel geprikt is.

Veel meer dan dit probeer ik hier ook niet te zeggen, maar elke post van mij roept al een tijdlang zoveel negatieve reacties op van een paar mensen dat ik maar een tijdje aan andere topics de voorkeur geef.
Jammer omdat jij en enkele anderen niet alle nuance in de discussie uit het oog zijn verloren.
Het zij voorlopig maar even zo.
 
Ff ter steekproef, een hoop mensen hier hebben volgens mij schoolgaande kinderen? Wie daarvan hebben nog geen besmettingen in de klas van hun kinderen meegemaakt? Volgens mij is dit namelijk een flinke lont in de verspreiding die bij n volgende golf dan grotendeels wegvalt?
Drie school gaande kinderen. Twee basisschool, 1 middelbare school. Nog geen quarantaine en nog weinig besmettingen op school. Vermoedelijk wel een school met hoge vaccinatiegraad. Dus ik tel nog mijn zegeningen.

Bij mijn zus en bij een bekende van me was er in de klas (twee verschillende scholen dus) besmettingen in een groot deel van de klas. Leek in beide gevallen terug te herleiden tot een "gezin dat in haar eigen immuniteit geloofde".

Neem van mij aan dat als de wel gevaccineerde gezinnen volledig in quarantaine moeten, de onderlinge sfeer tussen de ouders van de verschillende gezinnen er niet op vooruit gaat.
 
Dus, zit er uiteindelijk gewoon niks anders op dan het los te laten? Hoe lang blijven we zo verder kwakkelen? Het virus is er, de massa kan er goed tegen en/of is (tot op zekere hoogte) beschermd.
Ik neig hier ook steeds meer naar. Een complete lockdown is niet meer uit te leggen.

Misschien tijd om over een referendum te gaan denken. In dat referendum wordt de vraag gesteld of mensen die een vaccinatie bewust niet hebben genomen thuis mogen uitzieken, indien reguliere zorg hieronder lijdt. Dus dat ze door het leger (met eventuele familie) uit het ziekenhuis worden geschopt. Toedeledokie.

Kunnen we weer door met zijn allen.

Niet deze winter daar is het nu te laat voor. Wel voor later, want ik moet er niet aan denken dat we in de komende winters altijd zo kwakkelen met zijn allen.
 
https://nos.nl/artikel/2407199-spor...-weken-na-17-00-uur-geen-sport-in-clubverband

"Het is jammer dat het kabinet geen gebruik heeft gemaakt van de met de sportsector eerder afgesproken routekaart, met voor iedereen logische stappen", zegt algemeen directeur Marc van de Tweel van sportkoepel NOC*NSF. "Over het wel de competitie openhouden en niet het daarvoor kunnen trainen bijvoorbeeld, zouden we graag tevoren gesproken hebben."

Dit is de reden dat ik op dit moment 0,0 vertrouwen meer heb in de politiek. In Den Haag ontbreekt het totaal aan lange termijn planning. Er is ondanks dat het risico van het virus nooit weg is geweest, nooit gedacht aan een set maatregelen die ingevoerd kunnen worden op het moment dat het toch mis gaat. Dat doen ze pas als het al te laat is. Politiek in Den Haag is om te janken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan