Coronavirus

Ik baseer dit op getallen die ik via Oxford University heb gevonden, waar op een site bij elkaar staan alle cijfers per land - over de hele wereld - betreffende besmettingen, vaccinaties en overledenen aan corona, gerelateerd aan het aantal inwoners. Ook allecijfers.nl en Tijd.be laten zien wat ik zei.
720x480.jpg

Nederland

Libya_single_age_population_pyramid_2020.png

Lybie

Wat valt je op?

Verschillen qua registratie, bevolkingsspreiding en netwerk van de mensen laten voor nu er nog maar even buiten.
 
Laatst bewerkt:
wat wel klopt zijn 1700 plus ongevaccineerden waar we de lockdown aan te danken
Niet waar maat. Sorry. Neemt niet weg dat er een fors aandeel minder patienten zouden zijn als meer mensen zich laten vaccineren. Maar dat er momenteel 80% van de ziekenhuisopnames ongevaccineerd zijn klopt niet.
 
Niet waar maat. Sorry. Neemt niet weg dat er een fors aandeel minder patienten zouden zijn als meer mensen zich laten vaccineren. Maar dat er momenteel 80% van de ziekenhuisopnames ongevaccineerd zijn klopt niet.
60 a 70 procent volgens Kuijpers...
 
Niet waar maat. Sorry. Neemt niet weg dat er een fors aandeel minder patienten zouden zijn als meer mensen zich laten vaccineren. Maar dat er momenteel 80% van de ziekenhuisopnames ongevaccineerd zijn klopt niet.
Opnames niet, IC daar wel.
 
Da's IC gemiddelde over Oktober? Of ziekenhuisbezetting Oktober? We zijn t overigens eens hoor, nog veel teveel mensen die er liggen hadden simpel voorkomen kunnen worden.
Hij zei dit begin deze week.. ik neem aan dat dit de meest recente telling is
 
Al zou het 50/50 dan nog is het duidelijk dat de verhouding wel/net geprikt 85/15 is en met 100 geprikt de druk aanzienlijk lager zou zijn.
 
En wat stel je dan voor voor de bezette IC bedden na dat loslaten? Geen Corona patiënten meer opnemen omdat de kanker patiënten ook een keer hun behandeling zouden willen doorzetten? Tegen de niet gevaccineerden zeggen: we gaan jou achter in de rij laten sluiten ipv al die kanker patiënten of anderen die wel gevaccineerd zijn en nu een behandeling nodig hebben? Of denk je dat we nog duizenden IC bedden kunnen neerzetten? Het is allemaal prima hoor, dat “los laten en het virus gaat toch nog niet weg…” maar mensen moeten dan ook niet gaan afgeven op de regering als er geen ziekenhuizen meer beschikbaar zijn en de sterfte cijfers significant omhoog schieten.
Ik denk dat we de komende 20 jaar van het ene zorginfarct in het andere gaan komen. Het aantal 70- en 80-plussers gaat drastisch toenemen de komende 10 jaar. Er gaat een moment komen dat we moeten accepteren dat we niet iedere heup, staar of ieder virus kunnen opvangen. Dat is geen fijne conclusie, maar wel een realistisch beeld, vrees ik. Met het huidige beleid gaan we de komende winters niet veel opschieten.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Ik denk dat we de komende 20 jaar van het ene zorginfarct in het andere gaan komen. Het aantal 70- en 80-plussers gaat drastisch toenemen de komende 10 jaar. Er gaat een moment komen dat we moeten accepteren dat we niet iedere heup, staar of ieder virus kunnen opvangen. Dat is geen fijne conclusie, maar wel een realistisch beeld, vrees ik. Met het huidige beleid gaan we de komende winters niet veel opschieten.
Klopt, er moet een langetermijnvisie komen voor zaken als ziekenzorg maar bijvoorbeeld ook onderwijs. De tekorten in deze sectoren zijn er. Visie om dit in de periode voor ons op te lossen vooralsnog helemaal niet.
 
Ik denk dat we de komende 20 jaar van het ene zorginfarct in het andere gaan komen. Het aantal 70- en 80-plussers gaat drastisch toenemen de komende 10 jaar. Er gaat een moment komen dat we moeten accepteren dat we niet iedere heup, staar of ieder virus kunnen opvangen. Dat is geen fijne conclusie, maar wel een realistisch beeld, vrees ik. Met het huidige beleid gaan we de komende winters niet veel opschieten.
Mijn hoop is dan ook dat een volgend kabinet dit slimmer gaat doen... onee, dat wordt hetzelfde kabinet... omg... 😭
 
Ff ter steekproef, een hoop mensen hier hebben volgens mij schoolgaande kinderen? Wie daarvan hebben nog geen besmettingen in de klas van hun kinderen meegemaakt? Volgens mij is dit namelijk een flinke lont in de verspreiding die bij n volgende golf dan grotendeels wegvalt?
 
Ff ter steekproef, een hoop mensen hier hebben volgens mij schoolgaande kinderen? Wie daarvan hebben nog geen besmettingen in de klas van hun kinderen meegemaakt? Volgens mij is dit namelijk een flinke lont in de verspreiding die bij n volgende golf dan grotendeels wegvalt?
Yup. Ik geef ondermeer particulier muzieklessen aan kinderen. De helft heeft deze week afgezegd vanwege quarantaine en (mogelijke) besmettingen op school en thuis..
 
Terug
Bovenaan Onderaan