Coronavirus

Vandaag werd nogmaals uitgelegd waarom dat precies wel het geval is.
Maar al heel lang komen er heel andere geluiden tot iedereen die dat wil horen.
Vanuit alle deskundigen , OMT, RIVM en overheid klinkt door dat er ALLERLEI oorzaken zijn waarom de crisis niet voorbij is.
Met zondebokken zoeken zoals hier gedaan wordt door een aantal ,komen we geen stap verder;
met gezamenlijk basisregels naleven wel.

Mohr; Natuurlijk zijn er bij beide groepen mensen die het beter zouden kunnen doen. Maar hakken in het zand worden
ook gezet door mensen die niets anders meer doen dan een klein groepje verantwoordelijk stellen voor de extra maatregelen
die nu nodig zijn. Met de meest vreemdsoortige vergelijkingen. Zoals ik hierboven schrijf vinden veel deskundigen dat niet meer,
begrijpelijk nu de vaccinatiegraad in dit land gelukkig al zo hoog is.

In Apeldoorn heet de voetbalclub AGOVV; Alleen Gezamenlijk Oefenen Voert Verder. Als we dat allemaal eens toepasten
op de basisregels die van alle Nederlanders verlangd worden.
 
Maar bij elk medisch middel ken je de effecten niet. Daarom zijn er doorgaans bijsluiters waar nagenoeg elke ziekte als mogelijke bijwerking wordt vernoemd. Consequent zou dan zijn om als niet-gevaccineerde die geen medische middelen accepteert zonder bekend te zijn met de bijwerkingen om dat ook niet gebruik te maken van de zorg waar men de effecten niet van weet.
Leverfalen is een bijwerking van paracetamol, zouden al die principiële niet-prikkers nooit een paracetamolletje pakken?
 
Maar bij elk medisch middel ken je de effecten niet. Daarom zijn er doorgaans bijsluiters waar nagenoeg elke ziekte als mogelijke bijwerking wordt vernoemd. Consequent zou dan zijn om als niet-gevaccineerde die geen medische middelen accepteert zonder bekend te zijn met de bijwerkingen om dat ook niet gebruik te maken van de zorg waar men de effecten niet van weet.
Van de meeste medische middelen is een uitgebreid bijwerkingen document. Van dit specifieke vaccin weten we nog niet alles. Alle signalen lijken de goede kant op te wijzen, maar langetermijn effecten weten we simpelweg niet. Wetenschappers kunnen dat ook niet beweren; het kan namelijk nog niet onderzocht worden. Wel kunnen ze zeggen dat het er op lijkt en dat ze vermoeden dat er geen langetermijn effecten zijn.

Van meer medicatie zijn neveneffecten pas jaren later ontdekt.. Foliumzuur voor zwangere vrouwen is zo'n voorbeeld.
dit dus. Maar ik heb nog geen ongevaccineerde horen zeggen, nee, laat mij maar thuisblijven. Ik vertrouw op mijn immuunsysteem. Het zou wel eerlijk zijn als ze dat zouden doen. Maarja, andersdenkenden he..
Tja, en hoeveel gevaccineerde mensen blijven thuis bij klachten en nemen daarbij hun verantwoordelijkheid? Zou ook eerlijk zijn, of niet ;)
By the way: respect voor het beantwoorden van het spervuur wat op je afkomt. ;)
Ik vind het een zeer interessante discussie, dus ik doe het graag. Mn werk is vandaag toch niet zo interessant. :D
 
Van de meeste medische middelen is een uitgebreid bijwerkingen document. Van dit specifieke vaccin weten we nog niet alles. Alle signalen lijken de goede kant op te wijzen, maar langetermijn effecten weten we simpelweg niet. Wetenschappers kunnen dat ook niet beweren; het kan namelijk nog niet onderzocht worden. Wel kunnen ze zeggen dat het er op lijkt en dat ze vermoeden dat er geen langetermijn effecten zijn.

Van meer medicatie zijn neveneffecten pas jaren later ontdekt.. Foliumzuur voor zwangere vrouwen is zo'n voorbeeld.

Tja, en hoeveel gevaccineerde mensen blijven thuis bij klachten en nemen daarbij hun verantwoordelijkheid? Zou ook eerlijk zijn, of niet ;)

Ik vind het een zeer interessante discussie, dus ik doe het graag. Mn werk is vandaag toch niet zo interessant. :D
geen idee, ik test me de moeder (heeft ook te maken met mijn vak) en mijn klanten doen hetzelfde. Er wordt ook veel afgezegd vanwege eventuele besmettingen.. ik kan beter voortaan maar altijd met een wattenstaafje tegen mn hersenen gaan slapen denk ik..

maar dan nog, 1700 ongevaccineerden in het ziekenhuis. Mensen die daar anders niet hadden gelegen.. dat valt nergens goed te praten.

als het gaat om de bijwerkingen ivm andere medicijnen. Het verschil met dit vaccin is dat heel de wereld hiermee te maken heeft en dus ook de ontwikkelaars van vaccinatie plus de testers hier prioriteit aan geven. Inclusief bijwerkingen. Andere medicijnen liggen niet zo onder het vergrootglas als de vaccins, zeker omdat nepnieuws hiervoor zorgt. Men moet dit wel doen anders komt de wereldwijde volksgezondheid in gevaar (voor zover dit nog niet het geval was natuurlijk)
 
Laatst bewerkt:
Eens, en goed punt. Maar als je jou beweegredenen hebt uitgelegd en jou dochter accepteert deze niet omdat "ze jou beweegredenen aantoonbare onzin vindt". Wat gebeurd er dan? Wat zijn daar dan de gevolgen van?
Wat dat betreft is het een beetje een slechte vergelijking: ik vind dat mijn dochter in dit fictieve voorbeeld gelijk heeft. Ik laat mijn kind niet slapen op de grond omdat ik liever met handgereedschap werk. (ik werk overigens liever met machines, dat helpt in dit voorbeeld ook niet)

Maar laten we zeggen dat we het niet eens worden. Laten we zeggen dat het bed kapot is omdat wij met zijn tweeen op haar bed aan het springen waren, dus ook haar schuld en dat weet ze. Blijkbaar kan ik haar in dit geval niet goed vertellen wat mijn beweegredenen zijn. Anders zou ze niet zeggen "aantoonbare onzin". Dan zitten we in een situatie dat zei voor haar gevoel 3 weken op de grond slaapt vanwege "onzin". Blijkbaar kan ik niet met goede argumenten komen behalve dat als ik iets maak ik het recht heb om te kiezen hoe ik het maak ook al duurt het veel langer dan nodig is. Als zij zegt, "ja maar normaal is dat geen probleem maar nu is er een crisis en moet ik op de grond slapen" kan ik alleen zeggen, ja maar ik doe dit altijd zo.

Dan kan ik doen wat ik altijd doe. Wat mijn goed recht is, die maakt bepaald. Ik moet alleen er rekening mee houden dat mijn dochter boos op me is en mijn relatie met haar ernstig verstoort is omdat ik niet voor rede vatbaar ben.
 
Samenvattend kun je gewoon duidelijk stellen dat niet vaccineren gewoon overduidelijk tot meer en grotere problemen leidt (neem vooral even notie van de gisteren uitgegeven verklaring van de vereniging van longartsen die zeer duidelijk is over het effect van vaccinatie en niet vaccinatie). Wat nog erger is is dat grote groepen mensen die meer en minder accuut zorg nodig hebben daarvan nu verstoken blijven en dat enorme gezondheidsschade oplevert (ook mijn moeder plukt daar de wrange vruchten van helaas) en onnodige sterfgevallen. Alleen dát zou dus al reden moeten zijn om je te laten vaccineren.
 
Het reproductiegetal ligt al sinds september consequent boven de 1. Dat gaat je hoe dan ook opbreken. Los van vaccinatiestatus is de gemiddelde persoon die besmet is geraakt verantwoordelijk voor het doorgeven aan 1.2 nieuwe patienten. Ik maak me geen illusies dat die R voor de gevaccineerden drastisch lager (onder de 1 ligt), dus ik vind het wat te makkelijk gedacht dat we als er meer gevaccineerden waren geweest we nu geen probleem of maatregelen hadden gehad. Ben het wel met Antenor eens op dat vlak, het aanwijzen van een groep als de oorzaak en panfletten die suggereren dat "wij" het al zo goed doen qua maatregelen opvolgen (@JB; je JPEG) stemmen me daarom wel droevig.

Was het maar zo dat we de basis goed bleven naleven. Daarnaast was ik best een beetje verrast dat mondmaskers en afstandhouden niet al veel langer gewoon standaard zijn in Nederland. Als er wekelijks 100.000 besmettingen plaatsvinden dan heeft dit uiteraard zin. Of dat plicht is of niet, of je een vaccin gehad hebt of niet, het is iets dat helpt.

Maar goed, het echte probleem is het aantal mensen dat het niet trekt en de regels wat minder nauw neemt, of zich enkel aan wat moet wil houden. Onder gevaccineerden en ongevaccineerden.

Dat het met minder ongevaccineerden minder lang fout mag gaan is zeker waar, maar laten we niet doen alsof het zonder die groep nu goed genoeg gaat om beperkingen te voorkomen?
 
Dat het met minder ongevaccineerden minder lang fout mag gaan is zeker waar, maar laten we niet doen alsof het zonder die groep nu goed genoeg gaat om beperkingen te voorkomen?
Ik behoef hier toch meer uitleg bij. Gevaccineerden raken minder besmet, minder vaak in het ziekenhuis, minder vaak op de IC. Dat percentage is dusdanig lager dat de ziekenhuizen dat makkelijk aan kunnen. Welke maatregelen zouden er dan toch nodig zijn?

Ik vind die aantallen acceptabel. Na 1,5 jaar wil iedereen toch wel weer ongedwongen kunnen leven?
 
Het reproductiegetal ligt al sinds september consequent boven de 1. Dat gaat je hoe dan ook opbreken. Los van vaccinatiestatus is de gemiddelde persoon die besmet is geraakt verantwoordelijk voor het doorgeven aan 1.2 nieuwe patienten. Ik maak me geen illusies dat die R voor de gevaccineerden drastisch lager (onder de 1 ligt), dus ik vind het wat te makkelijk gedacht dat we als er meer gevaccineerden waren geweest we nu geen probleem of maatregelen hadden gehad. Ben het wel met Antenor eens op dat vlak, het aanwijzen van een groep als de oorzaak en panfletten die suggereren dat "wij" het al zo goed doen qua maatregelen opvolgen (@JB; je JPEG) stemmen me daarom wel droevig.

Was het maar zo dat we de basis goed bleven naleven. Daarnaast was ik best een beetje verrast dat mondmaskers en afstandhouden niet al veel langer gewoon standaard zijn in Nederland. Als er wekelijks 100.000 besmettingen plaatsvinden dan heeft dit uiteraard zin. Of dat plicht is of niet, of je een vaccin gehad hebt of niet, het is iets dat helpt.

Maar goed, het echte probleem is het aantal mensen dat het niet trekt en de regels wat minder nauw neemt, of zich enkel aan wat moet wil houden. Onder gevaccineerden en ongevaccineerden.

Dat het met minder ongevaccineerden minder lang fout mag gaan is zeker waar, maar laten we niet doen alsof het zonder die groep nu goed genoeg gaat om beperkingen te voorkomen?
Waarbij wel de vraag is: als een besmette gevaccineerde een ongevaccineerden aansteekt en die beland (wel) in het ziekenhuis, wiens schuld is dat dan?
 
Het reproductiegetal ligt al sinds september consequent boven de 1. Dat gaat je hoe dan ook opbreken. Los van vaccinatiestatus is de gemiddelde persoon die besmet is geraakt verantwoordelijk voor het doorgeven aan 1.2 nieuwe patienten. Ik maak me geen illusies dat die R voor de gevaccineerden drastisch lager (onder de 1 ligt), dus ik vind het wat te makkelijk gedacht dat we als er meer gevaccineerden waren geweest we nu geen probleem of maatregelen hadden gehad. Ben het wel met Antenor eens op dat vlak, het aanwijzen van een groep als de oorzaak en panfletten die suggereren dat "wij" het al zo goed doen qua maatregelen opvolgen (@JB; je JPEG) stemmen me daarom wel droevig.

Was het maar zo dat we de basis goed bleven naleven. Daarnaast was ik best een beetje verrast dat mondmaskers en afstandhouden niet al veel langer gewoon standaard zijn in Nederland. Als er wekelijks 100.000 besmettingen plaatsvinden dan heeft dit uiteraard zin. Of dat plicht is of niet, of je een vaccin gehad hebt of niet, het is iets dat helpt.

Maar goed, het echte probleem is het aantal mensen dat het niet trekt en de regels wat minder nauw neemt, of zich enkel aan wat moet wil houden. Onder gevaccineerden en ongevaccineerden.

Dat het met minder ongevaccineerden minder lang fout mag gaan is zeker waar, maar laten we niet doen alsof het zonder die groep nu goed genoeg gaat om beperkingen te voorkomen?
Nou inderdaad een 60 tot 70% lagere druk op de IC zou weinig uitmaken...
 
Het reproductiegetal ligt al sinds september consequent boven de 1. Dat gaat je hoe dan ook opbreken. Los van vaccinatiestatus is de gemiddelde persoon die besmet is geraakt verantwoordelijk voor het doorgeven aan 1.2 nieuwe patienten. Ik maak me geen illusies dat die R voor de gevaccineerden drastisch lager (onder de 1 ligt), dus ik vind het wat te makkelijk gedacht dat we als er meer gevaccineerden waren geweest we nu geen probleem of maatregelen hadden gehad. Ben het wel met Antenor eens op dat vlak, het aanwijzen van een groep als de oorzaak en panfletten die suggereren dat "wij" het al zo goed doen qua maatregelen opvolgen (@JB; je JPEG) stemmen me daarom wel droevig.

Was het maar zo dat we de basis goed bleven naleven. Daarnaast was ik best een beetje verrast dat mondmaskers en afstandhouden niet al veel langer gewoon standaard zijn in Nederland. Als er wekelijks 100.000 besmettingen plaatsvinden dan heeft dit uiteraard zin. Of dat plicht is of niet, of je een vaccin gehad hebt of niet, het is iets dat helpt.

Maar goed, het echte probleem is het aantal mensen dat het niet trekt en de regels wat minder nauw neemt, of zich enkel aan wat moet wil houden. Onder gevaccineerden en ongevaccineerden.

Dat het met minder ongevaccineerden minder lang fout mag gaan is zeker waar, maar laten we niet doen alsof het zonder die groep nu goed genoeg gaat om beperkingen te voorkomen?
Dus jij beweert dat als iedereen gevaccineerd was de druk op de zorg (wat het probleem is dat leidt tot maatregelen) niet veel lager zou zijn?
 
Waarbij wel de vraag is: als een besmette gevaccineerde een ongevaccineerden aansteekt en die beland (wel) in het ziekenhuis, wiens schuld is dat dan?
Neem wel even mee dat de kans om als ongevaccineerde opgenomen te worden een factor 7 groter is..
 
Dus jij beweert dat als iedereen gevaccineerd was de druk op de zorg (wat het probleem is dat leidt tot maatregelen) niet veel lager zou zijn?
Andersom is het wel waar. Als iedereen zich aan de (basis) maatregelen zouden houden zou het ook een hoop schelen.
 
Handen wassen, mondkapje op, thuisblijven met snot en 1.5 meter afstand (waar mogelijk) en niemand gevaccineerd? Ik betwijfel het.
met 85% gevaccineerd en alsnog problemen op de IC kan je stellen dat je dan op slechts 1/6e van de besmettingen mag zitten, dat is dus 3.5k per dag en dan geen groei. Als iedereen altijd thuisblijft lukt dat, of het in de praktijk lukt is maar de vraag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan