Coronavirus

Ben het er zeker wel mee eens, alleen hoeft het een het ander niet uit te sluiten. Het is niet: ik ben vóór het verbeteren en vergroten van de zorg, dús ik ben tegen testlocaties. Andersom ook niet. We worden met steeds meer en we worden steeds ouder. Niet alleen behoeven we daardoor meer zorg, ook steeds nieuwere vormen van zorg. Wat te denken van welvaartsziekten of ziekten juist omdat we zoveel ouder worden. En dan hebben we de virussen nog niet eens gehad. De vraag naar goede zorgmedewerkers (maar ook mensen in het onderwijs bijv) wordt steeds groter. Geef ze dan ook wat ze nodig hebben: goede arbeidsomstandigheden en een fatsoenlijk salaris. Ondertussen moeten we ook samen komende winter weer door. Ik ben het met je eens dat de overheid fouten heeft gemaakt en ook tijdens deze crisis weer fouten maakt. Dat is echter geen vrijbrief om vervolgens alles wat ze besluiten aan te vallen, zoals het ook geen zin heeft iedereen die tegen vaccineren is gelijk een aso of een relschopper te noemen. Iets meer nuance kan geen kwaad, lijkt me.
 
Laatst bewerkt:
Ben het er zeker wel mee eens, alleen hoeft het een het ander niet uit te sluiten. Het is niet: ik ben vóór het verbeteren en vergroten van de zorg, dús ik ben tegen testlocaties. Andersom ook niet. We worden met steeds meer en we worden steeds ouder. Niet alleen behoeven we daardoor meer zorg, ook steeds nieuwere vormen van zorg. Wat te denken van welvaartsziekten of ziekten juist omdat we zove ouder worden. En dan hebben we de virussen nog niet eens gehad. De vraag naar goede zorgmedewerkers (maar ook mensen in het onderwijs bijv) wordt steeds groter. Geef ze dan ook wat ze nodig hebben: goede arbeidsomstandigheden en een fatsoenlijk salaris. Ondertussen moeten we ook samen komende winter weer door. Ik ben het met je eens dat de overheid fouten heeft gemaakt en ook tijdens deze crisis weer fouten maakt. Dat is echter geen vrijbrief om vervolgens alles wat ze besluiten aan te vallen, zoals het ook geen zin heeft iedereen die tegen vaccineren is gelijk een aso of een relschopper te noemen. Iets meer nuance kan geen kwaad, lijkt me.
In een vergrijzende samenleving ga je op alle gebieden personeelstekort krijgen. We horen dit vanuit o.a. onderwijs en zorg. Maar dit speelt op bijna alle gebieden.

Eens dat zorg uitgebreid zou moeten worden, maar dat kost geld, zodra er sprake is van een overcapaciteit buitelen ze over elkaar heen in Den Haag om de boel weer af te schalen. Overigens, zelfs al zou de politiek vandaag besluiten om de zorg op te schalen dan nog duurt het even voordat je dit daadwerkelijk terug gaat zien.

En inderdaad, het voor uitbreiden zijn is niet automatisch tegen maatregelen zijn, overigens verdubbelen van IC capaciteit geeft slechts enkele dagen extra ruimte bij exponentiële groei. Wat dat betreft is het uitbreiden wat mij betreft meer nodig ivm de vele lange wachtlijsten, niet voor een volgende pandemie.
 
In een vergrijzende samenleving ga je op alle gebieden personeelstekort krijgen. We horen dit vanuit o.a. onderwijs en zorg. Maar dit speelt op bijna alle gebieden.

Eens dat zorg uitgebreid zou moeten worden, maar dat kost geld, zodra er sprake is van een overcapaciteit buitelen ze over elkaar heen in Den Haag om de boel weer af te schalen. Overigens, zelfs al zou de politiek vandaag besluiten om de zorg op te schalen dan nog duurt het even voordat je dit daadwerkelijk terug gaat zien.

En inderdaad, het voor uitbreiden zijn is niet automatisch tegen maatregelen zijn, overigens verdubbelen van IC capaciteit geeft slechts enkele dagen extra ruimte bij exponentiële groei. Wat dat betreft is het uitbreiden wat mij betreft meer nodig ivm de vele lange wachtlijsten, niet voor een volgende pandemie.
Eens. Ik denk dat we deze tijd van bezinning moeten gebruiken om het een en ander wat duurzamer in te gaan richten. Anders blijven we het ene gat vullen met het andere. Eigenlijk iets wat we altijd doen omdat beleidsmakers vooral niet verder kijken dan hun eigen ambtstermijn. Daar gaat al een boel mis.
 
Eens. Ik denk dat we deze tijd van bezinning moeten gebruiken om het een en ander wat duurzamer in te gaan richten. Anders blijven we het ene gat vullen met het andere. Eigenlijk iets wat we altijd doen omdat beleidsmakers vooral niet verder kijken dan hun eigen ambtstermijn. Daar gaat al een boel mis.
Wat dat betreft zou bijvoorbeeld preventie (bewegen, gezond eten etc.) een speerpunt moeten zijn omdat je hier op lange termijn zoveel gezondheidsproblemen voorkomt, waarmee je op een andere manier het tekort aan personeel opvangt.
 
Wat dat betreft zou bijvoorbeeld preventie (bewegen, gezond eten etc.) een speerpunt moeten zijn omdat je hier op lange termijn zoveel gezondheidsproblemen voorkomt, waarmee je op een andere manier het tekort aan personeel opvangt.
Worden we nog ouder!! ;)
 
Aantal besmettingen (positieve tests) - 27 oktober 20217.301 positieve tests vandaag gemeld (2.100.866 totaal) - RIVM
De cijfers worden weer belangrijker. Er staan ineens weer een hoop zaken (evenementen etc.) op losse schroeven.
We gaan het zien.
 
Aantal besmettingen (positieve tests) - 27 oktober 20217.301 positieve tests vandaag gemeld (2.100.866 totaal) - RIVM
De cijfers worden weer belangrijker. Er staan ineens weer een hoop zaken (evenementen etc.) op losse schroeven.
We gaan het zien.
horeca dicht, geen mass events meer. Of we gaan iets doen aan de antivaxxers..

ik weet wel waar ik voor ga..
 
horeca dicht, geen mass events meer. Of we gaan iets doen aan de antivaxxers..

ik weet wel waar ik voor ga..
Horeca dicht is gewoon geen optie meer, zeker niet nu de kerst weer voor de deur staat. Dat kun je ze echt niet nóg een keer ontnemen.
 
Horeca dicht is gewoon geen optie meer, zeker niet nu de kerst weer voor de deur staat. Dat kun je ze echt niet nóg een keer ontnemen.
dan moet er iets gebeuren aan de antivaxxers, want de zorg kun je dit ook niet meer aandoen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan