Coronavirus

Gommers stelde eerder deze week overigens de vraag of we niet naar een moment moeten waar de ziekenhuizen covid patienten moeten gaan weigeren. En wellicht dat bij bewust ongevaccineerden gaan doen. Ik ben daar niet eens op tegen eerlijk gezegd..
Prima hoor. Ik ga dan ook geen of flink minder zorgpremie betalen neem ik aan?
 
Prima hoor. Ik ga dan ook geen of flink minder zorgpremie betalen neem ik aan?
Hoezo? Je premie is berekend op die 5 tientjes van het vaccin. Ze zouden gewoon de kosten in rekening moeten brengen bij ongevaccineerden. En daarbij? Als je de wetenschap niet vertrouwt, waarom zou je dan naar een ziekenhuis willen? Wees dan blij dat je niet naar binnen zou mogen.

Ik hoorde vandaag op BNR dat na een maand of vier de bescherming van de vaccins nog 50-60% is. Dan mogen ze binnenkort wel beginnen met boostershots. Ik wil wel beschermd blijven. Dadelijk gaan ze weer van die vervelende maatregelen invoeren. Dat willen we toch echt niet?
 
Ik verwacht niet dat er een lockdown komt, eerlijk gezegd. Maar wellicht is de wens de vader van de gedachte, ik zie mezelf namelijk niet weer avond na avond op een donkere, natte en koude parkeerplaats en uur of drie aan een stuk mensen les geven. Dat was geen mooie periode.
 
Prima hoor. Ik ga dan ook geen of flink minder zorgpremie betalen neem ik aan?
Dat moet je zelf weten. Ik heb geen zin om na anderhalf jaar door een paar egoïsten weer thuis te moeten zitten omdat er teveel ongevaccineerden zijn die de zorgdruk hoog houden..
 
Ik verwacht niet dat er een lockdown komt, eerlijk gezegd. Maar wellicht is de wens de vader van de gedachte, ik zie mezelf namelijk niet weer avond na avond op een donkere, natte en koude parkeerplaats en uur of drie aan een stuk mensen les geven. Dat was geen mooie periode.
Ik heb een tijdje geleden al besloten gewoon door te leven. Ik neem alle boze blikken en evt boetes voor lief. De diepe zakken zijn al een poosje leeg en de solidariteit wb mijn sector zijn vooralsnog eenrichtingsverkeer. Ik geloof het allemaal wel. Ga ook niet andere mensen iets verwijten. We leven nu. Samen. Iedereen die zichzelf heeft willen beschermen, heeft die kans gehad. Ik geloof in vaccineren, maar niet in dwang of in een ander afzeiken die daar niet in gelooft. En of er nou 6k of 35k besmettingen per dag erbij komen, het zal allemaal wel. Met kerst zit ik gewoon met mijn familie aan tafel. Of ze nou voor of tegen prikken zijn en snotteren of niet. Het is mooi geweest.
 
Laatst bewerkt:
Dat moet je zelf weten. Ik heb geen zin om na anderhalf jaar door een paar egoïsten weer thuis te moeten zitten omdat er teveel ongevaccineerden zijn die de zorgdruk hoog houden..
Oh en dat komt niet door het politieke gefaal van de afgelopen jaren? Beetje jammer om die schuld dan bij ongevaccineerden neer te leggen. Vaccineren is overigens een recht en geen plicht.
 
Ik heb een tijdje geleden al besloten gewoon door te leven. Ik neem alle boze blikken en evt boetes voor lief. De diepe zakken zijn al een poosje leeg en de solidariteit wb mijn sector zijn vooralsnog eenrichtingsverkeer. Ik geloof het allemaal wel. Ga ook niet andere mensen iets verwijten. We leven nu. Samen. Iedereen die zichzelf heeft willen beschermen, heeft die kans gehad. Ik geloof in vaccineren, maar niet in dwang of in een ander afzeiken die daar niet in gelooft. En of er nou 6k of 35k besmettingen per dag erbij komen, het zal allemaal wel. Met kerst zit ik gewoon met mijn familie aan tafel. Of ze nou voor of tegen prikken zijn en snotteren of niet. Het is mooi geweest.
Ik heb dat voornemen ook hoor. Ik ga gewoon naar mijn gevaccineerde ouders wanneer het mij uitkomt. Ik heb lang zat braaf geluisterd naar de -destijds begrijpelijke en terecht ingestelde- beperkingen.
Maar wanneer binnen sporten niet meer mag, is binnen lesgeven gewoon geen optie want dan moet de toko dicht.
 
Oh en dat komt niet door het politieke gefaal van de afgelopen jaren? Beetje jammer om die schuld dan bij ongevaccineerden neer te leggen. Vaccineren is overigens een recht en geen plicht.
Onvoorstelbaar dat het geen plicht is. En profiteer jij wel gezellig mee van de versoepelingen, of heb je jezelf wel principieel in quarantaine gehouden. Dan is het mij prima.

Ik heb dat voornemen ook hoor. Ik ga gewoon naar mijn gevaccineerde ouders wanneer het mij uitkomt. Ik heb lang zat braaf geluisterd naar -destijds begrijpelijke en terecht ingestelde- beperkingen.
Maar wanneer binnen sporten niet meer mag, is binnen lesgeven gewoon geen optie want dan moet de toko dicht.
Ik maak mij plots wel zorgen over de afnemende bescherming van het vaccin.
 
Onvoorstelbaar dat het geen plicht is. En profiteer jij wel gezellig mee van de versoepelingen, of heb je jezelf wel principieel in quarantaine gehouden. Dan is het mij prima.

Ik heb dat voornemen ook hoor. Ik ga gewoon naar mijn gevaccineerde ouders wanneer het mij uitkomt. Ik heb lang zat braaf geluisterd naar -destijds begrijpelijke en terecht ingestelde- beperkingen.

Ik maak mij plots wel zorgen over de afnemende bescherming van het vaccin.
Welke versoepelingen? Ik ben nergens welkom en weiger mee te werken aan de coronapas maatschappij. Vind het overigens ook niet erg maar dat terzijde.
 
Welke versoepelingen? Ik ben nergens welkom en weiger mee te werken aan de coronapas maatschappij. Vind het overigens ook niet erg maar dat terzijde.
Werk je thuis, draag je mondkapjes, houdt je afstand, vermijd je bezoek? Ik wilde dus vragen of je nog horeca/musea/bios bezoekt. Maar dat laatste blijkbaar niet. Standvastig.
 
Werk je thuis, draag je mondkapjes, houdt je afstand, vermijd je bezoek? Ik wilde dus vragen of je nog horeca/musea/bios bezoekt. Maar dat laatste blijkbaar niet. Standvastig.
Ik heb me ten alle tijden aan de maatregelen gehouden. Ook bij een verkoudheid of griep blijf ik doorgaans thuis om anderen niet te besmetten. Niet iedereen is een anti vaxer, wappie of aso. De discussie verhard omdat er twee uitersten worden belicht. De wappies die overal schijt aan hebben versus de gevaccineerde die kickt op een tweedeling.
 
Ik heb me ten alle tijden aan de maatregelen gehouden. Ook bij een verkoudheid of griep blijf ik doorgaans thuis om anderen niet te besmetten. Niet iedereen is een anti vaxer, wappie of aso. De discussie verhard omdat er twee uitersten worden belicht. De wappies die overal schijt aan hebben versus de gevaccineerde die kickt op een tweedeling.
Inderdaad, tweedeling, bijvoorbeeld door mensen die het willen doen laten lijken alsof er geen versoepelingen zijn.
 
Is dat veranderd sinds gisteren? Want toen hoorde ik op de radio nog dat er het wat de bescherming nog gunstig uitziet allemaal.
Precies. Laat je niet meteen zo bang maken, Mikasa
Je hebt datgene gedaan waarvan jij dacht dat het goed was voor jezelf en voor je omgeving. Prima. En nu door met je leven.
 
Ik verwacht niet dat er een lockdown komt, eerlijk gezegd. Maar wellicht is de wens de vader van de gedachte, ik zie mezelf namelijk niet weer avond na avond op een donkere, natte en koude parkeerplaats en uur of drie aan een stuk mensen les geven. Dat was geen mooie periode.

Lockdown nee, ook Gommers of Kuipers niet over gehoord. Opnieuw ingestelde maatregelen? Wie weet.

Voor zover een graadmeter heeft mijn corona gerelateerde huurder één van de ruimtes per direct opgezegd. Opschalen kan altijd, maar het toont aan dat ze verwachten het niet meer nodig te hebben in de worst case scenario's. Ik kan tenslotte de ruimte waar aan iemand anders verhuren en dat accepteren ze.
 
De wappies die overal schijt aan hebben versus de gevaccineerde die kickt op een tweedeling.

Nee hoor, maar iedereen kan meedoen of gevaccineerd of even testen. Ik ben bij 50 testen in het afgelopen jaar opgehouden met tellen. Dus degene die zegt dat die testen zo vervelend zijn mlet nog maar eens nadenken.

Ik geef iedereen de vrij keuze, maar dan geef ik ze ook de keuze om geen bed te krijgen als de normale zorg wat mij betreft voor iemand gaat die het vaccin bewust niet genomen heeft.
 
Ik heb me ten alle tijden aan de maatregelen gehouden. Ook bij een verkoudheid of griep blijf ik doorgaans thuis om anderen niet te besmetten. Niet iedereen is een anti vaxer, wappie of aso. De discussie verhard omdat er twee uitersten worden belicht. De wappies die overal schijt aan hebben versus de gevaccineerde die kickt op een tweedeling.
Maar volg je nu de oude maatregelen nog, of profiteer jij van de versoepelingen die er enkel zijn doordat anderen zich hebben laten inenten?
 
Terug
Bovenaan Onderaan