Coronavirus

Heeft Gorkum nog een eigen ziekenhuis, dan zal t daar ook wel raak zijn.
Het Beatrixziekenhuis bestaat nog steeds. Ik ben er vorige week nog geweest.
Geen idee of het daar ook mis (of raak, zo u wilt) is op het moment. Dat idee had ik niet, eerlijk gezegd.

Lijkt me acceptabel en reden dat de achterstallige zorg ingehaald word (bij de meerderheid van de ziekenhuizen zelfs voor het eind van 2021).
Ik hoorde net Armand Girbes op Radio 1 hele andere geluiden maken. Ze komen er gewoon niet aan toe om de reguliere zorg op niveau aan te blijven bieden met de huidige druk. Laat staan dat ze achterstallige zorg in kunnen gaan halen.
 
Ach ja, hierin vallen ze op, bij voetbal gerelateerd geweld zijn ze dan weer ondervertegenwoordigd.
Toch hebben ze in Nederland meer moorden op hun geweten op religieuze gronden dan de hoolies voor hun club hebben gemoord.
Mocht je de klassieker 'Moordenaars op Zwarte Kousen' eens willen lezen, dan kun je me een pb'tje sturen. Ik heb het ebook.
 
Toch hebben ze in Nederland meer moorden op hun geweten op religieuze gronden dan de hoolies voor hun club hebben gemoord.
Mocht je de klassieker 'Moordenaars op Zwarte Kousen' eens willen lezen, dan kun je me een pb'tje sturen. Ik heb het ebook.
Ik heb geen ebookreader, dus dat gaat lastig worden.
 
Ik heb geen ebookreader, dus dat gaat lastig worden.
Kun je ook gewoon op je telefoon lezen. Daar heb je zat apps voor. Ik heb ook geen e-reader, ik lees boeken op mijn telefoon.
En, er zijn ook programma's voor op je tablet en / of laptop waarmee je epub-files kunt lezen.
 
Toch hebben ze in Nederland meer moorden op hun geweten op religieuze gronden dan de hoolies voor hun club hebben gemoord.
Mocht je de klassieker 'Moordenaars op Zwarte Kousen' eens willen lezen, dan kun je me een pb'tje sturen. Ik heb het ebook.
Beetje illegaal boekjes aan het verkopen hier? Foei..
 
De overheid en prioriteit bij de zorg in 1 zin. Sure.
Mooie pop van stro.
Toch hebben ze in Nederland meer moorden op hun geweten op religieuze gronden dan de hoolies voor hun club hebben gemoord.
Mocht je de klassieker 'Moordenaars op Zwarte Kousen' eens willen lezen, dan kun je me een pb'tje sturen. Ik heb het ebook.
Ik zie in een beschrijving iets over een boer die bezetenheid van de duivel verdenkt en daarom een aantal moorden pleegt waarop er nog een aantal moorden volgen? Dat staat toch niet voor een hele gemeenschap, of worden er meer dingen onthuld, ik vermoed eigenlijk dat laatste?
 
Ik snap het idee van voorkomen is beter dan genezen, maar waar houd dat op? Iedereen elke dag een gezonde maaltijd, uitgekozen door de overheid en verplicht elk jaar medicatie? Om eerlijk te zijn, zie ik dat niet zitten en dat is ook de reden dat lichamelijke integriteit een grondwet is.
Maar gaat de lichamelijke integriteit van een persoon voor de gezondheid van de groep? Ik vind van niet. We (proberen te) zijn een sociale gemeenschap, waarbij je op komt voor elkaar. We delen risico's met verzekeringen met elkaar en we hebben een sociaal vangnet voor minder gelukkigen / ouderen onder ons. Om de verspreiding te beperken, andere mensen kans op zorg te geven, je eigen leven te redden, de zorgkosten te beperken, is het verstandig je te laten vaccineren voor waterpokken/bof/mazelen/corona enz. Daar is echt geen enkel normaal argument tegen te bedenken, behoudens wanneer jouw lichaam een immuunrespons oid geeft op een van de vaccins.
 
ff van teletekst afgeplukt:

Bij het RIVM zijn tot 10.00 uur 5903
nieuwe positieve tests gemeld,700 meer
dan gisteren.Gemiddeld zijn de laatste
zeven dagen 4334 coronabesmettingen
gemeld,42 procent meer dan de zeven
dagen daarvoor.

Voor het eerst sinds eind juli zijn er
meer dan 100 covid-patiënten op een dag
in het ziekenhuis opgenomen (118).In
totaal liggen er 697 in het ziekenhuis,
van wie 174 op de intensive care.

Ook het aantal covid-doden is aan het
oplopen.De afgelopen 24 uur zijn 10
covid-doden gemeld,tegen 8 gemiddeld de
laatste zeven dagen en 5 de zeven dagen
ervoor.

----------------------------------------------
lockdown coming? vorig jaar werden er bij 7000k besmettingen de kroegen dichtgegooid in ieder geval.. ik geef het nog een weekje..
 
Laatst bewerkt:
ff van teletekst afgeplukt:

Bij het RIVM zijn tot 10.00 uur 5903
nieuwe positieve tests gemeld,700 meer
dan gisteren.Gemiddeld zijn de laatste
zeven dagen 4334 coronabesmettingen
gemeld,42 procent meer dan de zeven
dagen daarvoor.

Voor het eerst sinds eind juli zijn er
meer dan 100 covid-patiënten op een dag
in het ziekenhuis opgenomen (118).In
totaal liggen er 697 in het ziekenhuis,
van wie 174 op de intensive care.

Ook het aantal covid-doden is aan het
oplopen.De afgelopen 24 uur zijn 10
covid-doden gemeld,tegen 8 gemiddeld de
laatste zeven dagen en 5 de zeven dagen
ervoor.

----------------------------------------------
lockdown coming? vorig jaar werden er bij 7000k besmettingen de kroegen dichtgegooid in ieder geval.. ik geef het nog een weekje..
Gaat niet zo goed idd, als stijging zo snel oploopt komt er gezeur qua zorgvraag. De verhoudingen zijn gelukkig wel beter, minder opnames per aantal besmettingen dankzij vaccinaties. Dus het moment van ingrijpen wordt verwacht ik wat opgeschoven. Maar goed, met exponentiele toename is dat een weekje oid later.

Ps; 7000 of 7k overigens. ;) 7000k is bijna de helft vd bevolking.
 
Gaat niet zo goed idd, als stijging zo snel oploopt komt er gezeur qua zorgvraag. De verhoudingen zijn gelukkig wel beter, minder opnames per aantal besmettingen dankzij vaccinaties. Dus het moment van ingrijpen wordt verwacht ik wat opgeschoven. Maar goed, met exponentiele toename is dat een weekje oid later.
Gommers stelde eerder deze week overigens de vraag of we niet naar een moment moeten waar de ziekenhuizen covid patienten moeten gaan weigeren. En wellicht dat bij bewust ongevaccineerden gaan doen. Ik ben daar niet eens op tegen eerlijk gezegd..
 
Gommers stelde eerder deze week overigens de vraag of we niet naar een moment moeten waar de ziekenhuizen covid patienten moeten gaan weigeren. En wellicht dat bij bewust ongevaccineerden gaan doen. Ik ben daar niet eens op tegen eerlijk gezegd..
Nee, muv medische gronden waarom men geen vaccin kan verdragen uiteraard, of jongeren. Die groepen zou je ook zonder vaccins ten alle tijden opnemen mag ik hopen.
 
Nee, muv medische gronden waarom men geen vaccin kan verdragen uiteraard, of jongeren. Die groepen zou je ook zonder vaccins ten alle tijden opnemen mag ik hopen.
Van wat ik heb begrepen kan dit trouwens ook nog niet, men is nu bezig alles in een systeem te zetten. (Klant van me doet die coordinatie). Dus nu kan je dat nog niet checken. Typisch de overheid, registratie vaccinatie en ziekenhuissystemen zijn natuurlijk niet gekoppeld.. :ROFL:
 
Van wat ik heb begrepen kan dit trouwens ook nog niet, men is nu bezig alles in een systeem te zetten. (Klant van me doet die coordinatie). Dus nu kan je dat nog niet checken. Typisch de overheid, registratie vaccinatie en ziekenhuissystemen zijn natuurlijk niet gekoppeld.. :ROFL:
Ehm, dat komt door de bejubelde privacyregels dacht ik? Kan vast, maar mag in veel gevallen niet.
 
Ehm, dat komt door de bejubelde privacyregels dacht ik? Kan vast, maar mag in veel gevallen niet.
Men is nu bezig alles in een database te zetten (door het ouderwetse handmatige data entry). Dus dat gaat wel even duren.. Daarna moet dit inderdaad wel bij zorginstellingen en ziekenhuizen terecht gaan komen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan