Coronavirus

Was te verwachten. 1,5 meter afgeschaft, niemand werkt nog thuis en de groep met zelfverklaard virologen en onderzoekers blijkt de vaccinatiegraad nog te zeer te beïnvloeden.
Ja in mijn omgeving word al weer gesproken van de periode na corona. Wat helaas nog te vroeg is om te concluderen. Dus spijtig dat er zo gedacht word. Maar ik merk dat ik dat zelf ook welleens doe 🙈
 
Was te verwachten. 1,5 meter afgeschaft, niemand werkt nog thuis en de groep met zelfverklaard virologen en onderzoekers blijkt de vaccinatiegraad nog te zeer te beïnvloeden.
En dankzij de antivaxxers.. well done. Weten we ook meteen op wie we niet kunnen rekenen..
 
Ik mag ze geen wappies meer noemen, dus daarom noemde ik ze "zelfverklaard virologen en onderzoekers". We hebben het over dezelfde groep.
Wappies. Bijbelmannetjes of compleet geschift.. noem het hoe je het noemt. Dit egoïstisch gedrag en gedram houdt ons langer in deze situatie..
 
Wappies. Bijbelmannetjes of compleet geschift.. noem het hoe je het noemt. Dit egoïstisch gedrag en gedram houdt ons langer in deze situatie..
Ik heb in mijn omgeving ook dergelijke gasten. Opvallend is dat het stuk voor stuk niet de scherpste gereedschappen in de schuur zijn.
 
Hier in CH (slechts 55% gevaccineerd) is het heel simpel: gewoon maskers op in winkels en openbaar vervoer. Vrijwel zonder uitzondering volgen mensen die instructies. In restaurants gelden dezelfde regels als hier: QR of negatieve test en anders word je kop kapotgeslagen. Heerlijk!
 
Hier in CH (slechts 55% gevaccineerd) is het heel simpel: gewoon maskers op in winkels en openbaar vervoer. Vrijwel zonder uitzondering volgen mensen die instructies. In restaurants gelden dezelfde regels als hier: QR of negatieve test en anders word je kop kapotgeslagen. Heerlijk!
Waarom zijn er daar zo weinig gevaccineerd?
 
En dankzij de antivaxxers.. well done. Weten we ook meteen op wie we niet kunnen rekenen..
Dit dus.
Hier in CH (slechts 55% gevaccineerd) is het heel simpel: gewoon maskers op in winkels en openbaar vervoer. Vrijwel zonder uitzondering volgen mensen die instructies. In restaurants gelden dezelfde regels als hier: QR of negatieve test en anders word je kop kapotgeslagen. Heerlijk!
Gewoon prima zo de regels in Nederland. Ik heb echt geen behoefte meer aan mondkapjes en afstand houden.
”Bij ons in het dorp heeft er niemand Covid, dan ga ik niet helemaal naar de stad voor een vaccinatie”
Waarom vaccineren ze dan ook niet in het dorp?
 
Het gaat weer lekker met Covid in NL. Volgende week op rood met reisbeperkingen in Europa. Goed man!
Toch valt het me nog reuze mee. Gisteravond 'uit' geweest. Uit eten, bowlen, poolen. Geen regels of beperkingen, op de coronapas na, veel mensen dicht op elkaar etc. Het voelde wat mij betreft weer als 'normaal'. Als dat allemaal kan, dan neem ik licht stijgende besmettingscijfers voor lief. Als je deze periode vergelijkt met vorig jaar, dan gaat het al zo ontzettend veel beter.

Bedenk je dat we vorig jaar in een lockdown zaten en nog steeds richting de 10.000 besmettingen kropen. Alles was toen dicht, scholen gesloten, thuiswerken, mondkapjes etc. Nu is alles open (voor mensen met een coronapas) en zitten we op 'n krappe 3.500 per dag. Als je de gewone griep / verkoudheid zou meten in een normale periode zit je waarschijnlijk ook boven de 10K per dag. Ik heb het idee dat we ons gewapend hebben en zie de toekomst toch wel positief in eigenlijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan