Coronavirus

Blijkbaar vinden we regeltjes heel prettig en belangrijk. Als we dan graag een geel bord volgen, volg dan ook het belangrijkste regeltje uit dit land: de grondwet.
 
Misschien moeten we een geel bord op dit forum plaatsen dat we in dit land vrijheid van meningsuiting hebben en dat het verboden is om te discrimineren.
Discriminatie is groepen onterecht uitsluiten op basis van .... Het weerhouden van mensen zonder rijbewijs te rijden op de openbare weg, of het weerhouden van mensen zonder BIG registratie om bepaalde zorg te verlenen lijkt me duidelijk geen discriminatie. Het ontheffen van mensen die aan kunnen tonen een lager acuut risico te vormen op besmetting, overdracht en ziekte om risicolocaties te mogen bezoeken tijdens een pandemie is voor mij geen onterechte reden?
 
Discriminatie is groepen onterecht uitsluiten op basis van .... Het weerhouden van mensen zonder rijbewijs te rijden op de openbare weg, of het weerhouden van mensen zonder BIG registratie om bepaalde zorg te verlenen lijkt me duidelijk geen discriminatie. Het ontheffen van mensen die aan kunnen tonen een lager acuut risico te vormen op besmetting, overdracht en ziekte om risicolocaties te mogen bezoeken tijdens een pandemie is voor mij geen onterechte reden?
Je bedoelt vrijheid van meningsuiting zolang het jouw mening is? Volgens mij heeft een ander recht op een andere mening. Jij mag het daar uiteraard niet mee eens zijn. Het geeft je alleen niet het recht deze mensen te framen of in een hoek te gooien alsof ze achterlijk zijn. Er zijn al genoeg plekken (media, politiek) waar men zogenaamd de waarheid heeft uitgevonden en men probeert jou aan te praten hoe je moet denken en wanneer je deugt. We leven in een land met vrijheid van meningsuiting. Ook als die mening je niet zint. Je kunt jouw mening ertegenover stellen en de discussie aangaan. De ander gaan afzeiken om je gelijk te halen, lijkt me niet de bedoeling. Dat is wat hierboven gebeurde.
 
Je bedoelt vrijheid van meningsuiting zolang het jouw mening is? Volgens mij heeft een ander recht op een andere mening. Jij mag het daar uiteraard niet mee eens zijn. Het geeft je alleen niet het recht deze mensen te framen of in een hoek te gooien alsof ze achterlijk zijn. Er zijn al genoeg plekken (media, politiek) waar men zogenaamd de waarheid heeft uitgevonden en men probeert jou aan te praten hoe je moet denken en wanneer je deugt. We leven in een land met vrijheid van meningsuiting. Ook als die mening je niet zint. Je kunt jouw mening ertegenover stellen en de discussie aangaan. De ander gaan afzeiken om je gelijk te halen, lijkt me niet de bedoeling. Dat is wat hierboven gebeurde.
Helder, volgens mij praatten we langs elkaar heen en zijn we t eigenlijk best met elkaar eens.
 
Wat ik me eigenlijk wel weer verbaas is dat mensen vergeten lijken te zijn dat al de vrijheden die we nu hebben, we te danken hebben aan de mensen die wél vaccin hebben genomen. Als niemand een vaccin had genomen, dan hadden we nog veel meer maatregelen gehad, en de plekken die nu open gaan met testbewijs, waren dan waarschijnlijk nog helemaal dicht geweest, of met beperkingen. Dus ongevaccineerde mogen de mensen die zich wel hebben gevaccineerd wel is gaan bedanken, want ook ongevaccineerde mogen nu meer door het vaccin.
 
Wat ik me eigenlijk wel weer verbaas is dat mensen vergeten lijken te zijn dat al de vrijheden die we nu hebben, we te danken hebben aan de mensen die wél vaccin hebben genomen. Als niemand een vaccin had genomen, dan hadden we nog veel meer maatregelen gehad, en de plekken die nu open gaan met testbewijs, waren dan waarschijnlijk nog helemaal dicht geweest, of met beperkingen. Dus ongevaccineerde mogen de mensen die zich wel hebben gevaccineerd wel is gaan bedanken, want ook ongevaccineerde mogen nu meer door het vaccin.
Juist! En als men de Corona check niet accepteert, in tegenstelling tot in andere Europese landen, zouden de maatregelen wel eens terug kunnen komen. Eens kijken wat er dan gezegd wordt.
 
Wat ik me eigenlijk wel weer verbaas is dat mensen vergeten lijken te zijn dat al de vrijheden die we nu hebben, we te danken hebben aan de mensen die wél vaccin hebben genomen. Als niemand een vaccin had genomen, dan hadden we nog veel meer maatregelen gehad, en de plekken die nu open gaan met testbewijs, waren dan waarschijnlijk nog helemaal dicht geweest, of met beperkingen. Dus ongevaccineerde mogen de mensen die zich wel hebben gevaccineerd wel is gaan bedanken, want ook ongevaccineerde mogen nu meer door het vaccin.
Prachtig dat je vindt dat je gelijk hebt. Ik sta ook volledig achter mijn keuzes. Meestal. Soms moet ik gewoon dingen van mevrouw Weltmeister. ;) Maar het slaat bij de meeste mensen door naar een soort arrogantie als in ‘wij van de goeien’. Heb ik een beetje moeite mee. Doe wat goed voelt en waar je achter staat en laat een ander dat ook lekker zelf voor zichzelf uitmaken, hoe moeilijk het ook is te accepteren dat het totaal niet jouw keuze of mening is.
 
Iemand een plausibele verklaring (en dan niet omdat het herfst wordt) waarom kinderen onder de 12 met snotneuzen ineens weer getest moeten worden?
Krijg net de nieuwe ‘beslisboom’ van BSO en school.
 
Iemand een plausibele verklaring (en dan niet omdat het herfst wordt) waarom kinderen onder de 12 met snotneuzen ineens weer getest moeten worden?
Krijg net de nieuwe ‘beslisboom’ van BSO en school.
Geen idee, van wat ik begrijp moet ik van onze school nog horen wat er gaat gebeuren is het binnen de scholenkoepel verschillend hoe er mee omgegaan wordt. Maatregelen worden afgestemd per locatie met personeel en MR.
 
Iemand een plausibele verklaring (en dan niet omdat het herfst wordt) waarom kinderen onder de 12 met snotneuzen ineens weer getest moeten worden?
Krijg net de nieuwe ‘beslisboom’ van BSO en school.
NJI geeft aan dat 1) zonder koorts en als er 2) geen gezinsleden zijn met koorts of klachtten, kinderen tot 12 jaar met verkoudheidsklachtten gewoon naar school mogen?

edit: volgens nieuwste adviezen nog altijd zo?
 
Ja, dat is dus het algemene advies waar kennelijk van afgeweken kan/mag worden. Niet echt handig in deze tijd.
Nope, al waren er bij de creche/kinderopvang van vrienden twee kleintjes die zeer ziek geweest zijn door het RS virus, waarvan 1 naar het ziekenhuis moest. Daarna zijn die ook strenger geworden bij verkoudheidsklachtten. Niet testen ofzo, maar hoesten + verhoging is een weekje niet welkom. Niet voorschreven, wel enigzins begrijpelijk (vanuit staff en wens ouders).
 
Iemand een plausibele verklaring (en dan niet omdat het herfst wordt) waarom kinderen onder de 12 met snotneuzen ineens weer getest moeten worden?
Krijg net de nieuwe ‘beslisboom’ van BSO en school.
Misschien om ze alvast te laten wennen aan het feit dat ze straks ook geprikt moeten gaan worden?
Ik las onlangs dat Pfizer bezig is met een "lichter" vaccin om gezonde kinderen van 5 t/m 11 jaar ook massaal te gaan inenten.
 
Misschien om ze alvast te laten wennen aan het feit dat ze straks ook geprikt moeten gaan worden?
Ik las onlangs dat Pfizer bezig is met een "lichter" vaccin om gezonde kinderen van 5 t/m 11 jaar ook massaal te gaan inenten.
Je bent je bewust dat ruim 90% van de kinderen al diverse prikken hebben gehad op die leeftijd?
 
Terug
Bovenaan Onderaan