Coronavirus

Ik heb geen enkel probleem met zelfstandigheid en risico. Wel met het feit dat afgelopen crisis voor de een het oppotten van niet uitgegeven inkomen betekende en voor de ander financiële klap na klap krijgen omdat de overheid besluit dat jij je werk niet mag doen. Mag best wat tegenover staan.
Zoiets bijvoorbeeld:

 
Zoiets bijvoorbeeld:

Dat lijkt me een prima voorbeeld idd hoe het kan, zeker in de grotere plaatsen. Punt blijft wel dat het bij buurtkroegen en uitgaansgelegenheden die verder van de grote steden liggen ook te doen blijft.

Mijn eigen indruk is zelfs dat zolang de besmettingscijfers in een postcodegebied relatief laag zijn de check wat minder strikt hoeft (zeker als de capaciteit van de zaak <200 bezoekers is bijvoorbeeld). Maar goed, ik ga daar gelukkig niet over.
 
Iemand door het hoofd schieten omdat je je aangetast voelt in je vermeende recht.
Dan ben je echt next level. (En wat mij betreft mag je bij dergelijke 'staande voetjes' die man beide armen en benen amputeren en de romp met hoofd in een donkere kelder aan de sondevoeding leggen voor de rest van zijn miserabele leven)
:unsure: Daar heb je een wetswijziging voor nodig. :rolleyes: Ik stem voor.
 
Waarom? Hij doet iets wat niet mag, dan mag je 'm ook aanpakken op een manier die eigenlijk niet mag. Lijkt me geen enkel probleem in een geval als dit.
Gewoon bij wet regelen. Anders krijg je gezeik achteraf met allerlei enquête commissies.
Amendement op de wet: Ratten in de kelder los laten.
 
Mijn ergernis is dan weer dat men (als krant?) een foto plaatst van twee mensen die poseren voor een groot geel bord dat nadrukkelijk oproept geen foto's te maken vol in beeld. Nederland ten voeten uit.
Lijkt mij dat dat vooral gaat om wat er binnen in die tent gebeurt. Maar goed, zelf nadenken wordt al een poosje vooral geassocieerd met achterlijkheid.
Het feit dat het hier ingebracht wordt om even de groep niet-gevaccineerden te framen en weg te zetten als iets verschrikkelijks, vind ik veel enger. Mag je vast nog geen discriminatie noemen.
 
Lijkt mij dat dat vooral gaat om wat er binnen in die tent gebeurt. Maar goed, zelf nadenken wordt al een poosje vooral geassocieerd met achterlijkheid.
Het feit dat het hier ingebracht wordt om even de groep niet-gevaccineerden te framen en weg te zetten als iets verschrikkelijks, vind ik veel enger. Mag je vast nog geen discriminatie noemen.
Zal binnen en rondom zijn neem ik sterk aan (mensen fotograferen die binnen en buitenlopen zal lijkt me ook niet wenselijk zijn), maar de nederlandse insteek is dat dit vast een uitzondering zal zijn of de regel/verzoek van het bord mogelijkerwijze in deze situatie niet opgaat. ;)

Tsjah, je weet wellicht na 800+ pagina's hoe de meesten er hier over denken. Met een paar mensen anti-, een groter deel anti-anti, en een hele hoop (waaronder ik, en jij ook?) die in het midden zit en de keuze bij het individu leggen maar het ook begrijpelijk vind dat er wel consequenties aan kunnen zitten zolang we nog in de gevarenzone zitten (en de allergrootste groep laat deze discussie en draad überhaupt liever links liggen). Daar laat ik het maar bij. (Y)
 
Laatst bewerkt:
Misschien moeten we een geel bord op dit forum plaatsen dat we in dit land vrijheid van meningsuiting hebben en dat het verboden is om te discrimineren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan