Coronavirus

De Jonge: geen coronapas op terras, maar wel voor de wc binnen - https://nos.nl/l/2398540

Ik ben zeker niet tegen een coronapas, maar ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet vinden...
Nou bijzonder. Ten eerste is het risico van iemand die een paar minuten binnen is wel erg laag. Daarnaast lastig om een goed terrasbezoek te doen en dan geen gebruik te maken van het toilet. Wie verzint dit nu?
 
Nou bijzonder. Ten eerste is het risico van iemand die een paar minuten binnen is wel erg laag. Daarnaast lastig om een goed terrasbezoek te doen en dan geen gebruik te maken van het toilet. Wie verzint dit nu?
Iemand die de zeikers beu is?
 
Nou bijzonder. Ten eerste is het risico van iemand die een paar minuten binnen is wel erg laag. Daarnaast lastig om een goed terrasbezoek te doen en dan geen gebruik te maken van het toilet. Wie verzint dit nu?

Volledig terecht, als ik binnen ga zitten om niet naast mensen te zitten die een extra risico zijn te zitten en ze mogen doodleuk komen pissen, dan word ik pislink. We gaan verdomme de regels buigen naar de mongolen die geen enkele moeite willen doen om corona tverspreiding in te dammen? Die mensen mogen allemaal doodvallen .

Ben klaar met dat verdomde pappen en nathouden. Nu doordrukken en ook op de terrassen een coronapas.
 
Volledig terecht, als ik binnen ga zitten om niet naast mensen te zitten die een extra risico zijn te zitten en ze mogen doodleuk komen pissen, dan word ik pislink. We gaan verdomme de regels buigen naar de mongolen die geen enkele moeite willen doen om corona tverspreiding in te dammen? Die mensen mogen allemaal doodvallen .

Ben klaar met dat verdomde pappen en nathouden. Nu doordrukken en ook op de terrassen een coronapas.
Dat laatste is mij ook prima. Maar je kan niet zeggen dat iemand zonder pas op terras mag zitten, maar dan maar in z’n broek moet pissen.
 
Dat laatste is mij ook prima. Maar je kan niet zeggen dat iemand zonder pas op terras mag zitten, maar dan maar in z’n broek moet pissen.

Dat zeggen ze ook niet. Als je wil pissen of schijten moet je voldoen aan de geldende corona regels, dat is niet meer dan logisch. Je kan niet zeggen, als je binnen wil zitten moet je een coronapas hebben maar als je uitgebreid moet schijten dan hoeft het niet, tijdens het schijten even goed hoesten omdat je corona hebt en het zit overal op de deur. De volgende anti vaccer gaat ook schijten en krijgt corona omdat hij in een lekker dompig hok het virus inademt. Krijg je alsnog het sneeuwbaleffect.

Sorry, maar nu doen we ineens alsof dat soort mensen zielig zijn. Van mij mogen we overal de coronapas invoeren, gewoon verplichten. Geen coronapas, geen toegang tot de winkelstraat, alleen nog de supermarkt en de apotheek als ze niet in een winkelcentrum zitten. Ik ben meer dan helemaal klaar met iedereen die tegen vaccineren is en ook nog zijn zin krijgt.

En door bovenstaande te doen, ook gewoon weer op volle capaciteit draaien, dan kunnen de ondernemers weer wat gaan verdienen.
 
Volledig terecht, als ik binnen ga zitten om niet naast mensen te zitten die een extra risico zijn te zitten en ze mogen doodleuk komen pissen, dan word ik pislink. We gaan verdomme de regels buigen naar de mongolen die geen enkele moeite willen doen om corona tverspreiding in te dammen? Die mensen mogen allemaal doodvallen .

Ben klaar met dat verdomde pappen en nathouden. Nu doordrukken en ook op de terrassen een coronapas.
Ga jij maar lekker naast iemand zitten met corona maar wel gevaccineerd. Alleen iedereen testen heeft nut want dit slaat nergens op en lijkt op een cadeautje voor gevaccineerden en niet meer dan dat.
 
E_WuZ1zXoAQaysD


Vooralsnog lijkt de kans dat je als niet gevaccineerde aangestoken wordt door een andere niet gevaccineerde gewoon hoger Ralf Edström. Dat een deel van de testplicht er af gaat is ook een handreiking naar de horeca, voor iedereen een drempel opwerpen is de doodsteek voor die branche, en daarbij, dit was hetgeen het kabinet lang geleden al beloofde, ze komen zowaar een belofte na.
 
E_WuZ1zXoAQaysD


Vooralsnog lijkt de kans dat je als niet gevaccineerde aangestoken wordt door een andere niet gevaccineerde gewoon hoger Ralf Edström. Dat een deel van de testplicht er af gaat is ook een handreiking naar de horeca, voor iedereen een drempel opwerpen is de doodsteek voor die branche, en daarbij, dit was hetgeen het kabinet lang geleden al beloofde, ze komen zowaar een belofte na.
Het is gewoon nooit goed...

Als ze de boel dicht hadden gehouden was de wereld te klein geweest.
Nu gaat zo langzamerhand alles weer open, met bepaalde eisen mbt de volksgezondheid. Iets waar je aan mee kunt doen als je jezelf en anderen zo goed mogelijk beschermt. Wil je dat niet, dan is dat je eigen keuze en zijn de daaruit voortvloeiende gevolgen niet de schuld van de overheid of de samenleving, maar van jezelf. Een vaccin is gratis en zorgt ervoor dat er steeds meer vrijheden komen.

Nee, ze gaan zitten zeiken als een stel kleine kinderen, waardoor ze de situatie eigenhandig blijven lengen....
Dikke vinger voor die gasten. :fy: Mijn begrip en empathie is tot onder nul gedaald.:bye:
 
Ah, hierbij de hele tabel, met ook augustus en verdere toelichting op de tabel

E_WyOwQXMAYQ0BT


De afname van de groep 18-24 is mogelijk te verklaren doordat die groep in deze periode gevaccineerd kon worden, maar ook het sluiten van de nachthoreca en niet meer doorgaan van meerdaagse festivals heeft hier zeker invloed op gehad.
 
Ik snap het probleem niet zo. De coronapas is toch óf gevaccineerd, óf negatief getest, óf recentelijk Corona gehad? Dat is toch voor ieder wat wils? Wil je geen prik? Prima, moet je je wat vaker testen. Iedere keuze heeft een gevolg. Het enige waar ik het niet mee eens ben is dat de horeca en cultuursector dit zelf op mogen lossen. Dat veroorzaakt dat zij de volle laag krijgen op basis van een besluit van de overheid. Volgens mij kan de overheid best een paar coronapas-checkers opleiden en inzetten op plekken waar nodig.
 
Ik snap het probleem niet zo. De coronapas is toch óf gevaccineerd, óf negatief getest, óf recentelijk Corona gehad? Dat is toch voor ieder wat wils? Wil je geen prik? Prima, moet je je wat vaker testen. Iedere keuze heeft een gevolg. Het enige waar ik het niet mee eens ben is dat de horeca en cultuursector dit zelf op mag lossen. Dat veroorzaakt dat zij de volle laag krijgen op basis van een besluit van de overheid. Volgens mij kan de overheid best een paar coronapas-checkers opleiden en inzetten op plekken waar nodig.
Lijkt me enorm veel kosten als je per horeca zaak een coronapas checker vanuit de overheid moet betalen (die alleen passen check). Mij lijkt, zoals volgensmij hier is voorgesteld, gewoon de ober die vraagt of je wat te drinken wil ook even je pas scant. Lijkt me in veel gelegenheden toch wel voldoende. Sommige hebben misschien een beveiliger nodig. Maar die verwacht ik dat sws al beveiligers in dienst hebben.

Wel eens dat handhaving snel bereikbaar moet zijn voor horeca gelegenheden om zo snel conflicten op te lossen mochten die er komen.
 
Lijkt me enorm veel kosten als je per horeca zaak een coronapas checker vanuit de overheid moet betalen (die alleen passen check). Mij lijkt, zoals volgensmij hier is voorgesteld, gewoon de ober die vraagt of je wat te drinken wil ook even je pas scant. Lijkt me in veel gelegenheden toch wel voldoende. Sommige hebben misschien een beveiliger nodig. Maar die verwacht ik dat sws al beveiligers in dienst hebben.

Wel eens dat handhaving snel bereikbaar moet zijn voor horeca gelegenheden om zo snel conflicten op te lossen mochten die er komen.
De overheid heeft er ook voor gezorgd dat juist deze sectoren heel veel verliezen hebben geleden. Zet maar lekker een mannetje / vrouwtje bij de deur en laat horeca en cultuur zich richten op horeca en cultuur ipv op handhaving.
 
Lijkt me enorm veel kosten als je per horeca zaak een coronapas checker vanuit de overheid moet betalen (die alleen passen check). Mij lijkt, zoals volgensmij hier is voorgesteld, gewoon de ober die vraagt of je wat te drinken wil ook even je pas scant. Lijkt me in veel gelegenheden toch wel voldoende. Sommige hebben misschien een beveiliger nodig. Maar die verwacht ik dat sws al beveiligers in dienst hebben.

Wel eens dat handhaving snel bereikbaar moet zijn voor horeca gelegenheden om zo snel conflicten op te lossen mochten die er komen.
Wb de cultuursector: heel veel geplande tours en optredens zijn in 2020 uitgesteld. Die kaarten waren al verkocht. Nu gaan ze die tours alsnog nu doen. Met 2/3 van de zaal. Dus beste artiesten, beslissen jullie maar even wie er niet meer in mag. Verlies je fans? Ach, wat jammer. Ik vind dat de overheid nogal lomp en onnadenkend omgaat met een sector die al heel veel klappen heeft gehad en nu de meeste sectoren allang weer volop draaien nog steeds in de problemen zitten. En dan laat je ze dit handhaafgebeuren ook nog zelf oplossen. Ik vind het niet zo fijntjes allemaal.
 
Ik snap het probleem niet zo. De coronapas is toch óf gevaccineerd, óf negatief getest, óf recentelijk Corona gehad? Dat is toch voor ieder wat wils? Wil je geen prik? Prima, moet je je wat vaker testen. Iedere keuze heeft een gevolg. Het enige waar ik het niet mee eens ben is dat de horeca en cultuursector dit zelf op mogen lossen. Dat veroorzaakt dat zij de volle laag krijgen op basis van een besluit van de overheid. Volgens mij kan de overheid best een paar coronapas-checkers opleiden en inzetten op plekken waar nodig.
Snap je punt enerzijds wel, echter in andere landen gaat dit ook vrij soepel, is het niet ideaal, zeker. Kost het uren werk, zeker niet.
 
Wb de cultuursector: heel veel geplande tours en optredens zijn in 2020 uitgesteld. Die kaarten waren al verkocht. Nu gaan ze die tours alsnog nu doen. Met 2/3 van de zaal. Dus beste artiesten, beslissen jullie maar even wie er niet meer in mag. Verlies je fans? Ach, wat jammer. Ik vind dat de overheid nogal lomp en onnadenkend omgaat met een sector die al heel veel klappen heeft gehad en nu de meeste sectoren allang weer volop draaien nog steeds in de problemen zitten. En dan laat je ze dit handhaafgebeuren ook nog zelf oplossen. Ik vind het niet zo fijntjes allemaal.
Maar ja, wat had je dan verwacht van een minister die zegt: "Een avondje naar het theater? Je kunt toch ook gewoon een DVD opzetten!"
 
Wb de cultuursector: heel veel geplande tours en optredens zijn in 2020 uitgesteld. Die kaarten waren al verkocht. Nu gaan ze die tours alsnog nu doen. Met 2/3 van de zaal. Dus beste artiesten, beslissen jullie maar even wie er niet meer in mag. Verlies je fans? Ach, wat jammer. Ik vind dat de overheid nogal lomp en onnadenkend omgaat met een sector die al heel veel klappen heeft gehad en nu de meeste sectoren allang weer volop draaien nog steeds in de problemen zitten. En dan laat je ze dit handhaafgebeuren ook nog zelf oplossen. Ik vind het niet zo fijntjes allemaal.
Qua subsidies etc ben ik best voor. Alleen het checken zelf lijkt me toch zelf te regelen? Ofwel bij de kaart controle (waar het 1 extra handeling is) ofwel wanneer je ober voor het eerst spreekt (tafel gereserveerd krijgt of drinken besteld).
 
Ik snap het probleem niet zo. De coronapas is toch óf gevaccineerd, óf negatief getest, óf recentelijk Corona gehad?
De twijfelaars kunnen het beste even tongen met een coronapatient. Even uitzieken en je kunt overal in.

In navolging van de post van Der Jaufe kun je best aannemen dat je als gevaccineerde behoorlijk veilig bent. En je waarschijnlijk een groter gevaar voor de niet gevaccineerde bent dan andersom. Maar dat is dan hun pech. Alleen te hopen dat de zorg niet overbelast raakt door te weinig gevaccineerde mensen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan