Coronavirus

Ja, grenzen dicht…om die Nederlanders tegen te houden die met een vette coronacijfers zo nodig in Duitsland moeten tanken, in Antwerpen willen shoppen of zo nodig vakantie willen vieren in het buitenland of medailles willen halen in Tokyo…
Het kan even pijnlijk zijn maar Australië heeft naar mijn weten veel minder last van de (strenge) lockdown ervaren dan wij met de semi-lockdowns 1,5 jaar lang.
 
"Nee, nu ben je nog steeds een complotgek en bovendien een schaamteloze egoïst."

Mwa, vind ik wel een beetje. Minstens verwijtend dat mensen gebruik maken van hun (grondwet) lichamelijke integriteit.
Dat 'complotgek' kwam uit de post waarop ik reageerde. En egoist is geen scheldwoord, maar een objectieve benaming voor iemand die zegt niet te vaccineren 'omdat ik er zelf toch niet ziek van word'.
 
Dat zeg ik toch niet? Ik zeg enkel dat bij een wereldwijde 0 besmettingen strategie er minder kans op een mutatie komt, dat is toch gewoon logisch?

Nu kunnen gevaccineerde verspreiden zonder dat daar zicht op is, want ze komen niet in het ziekenhuis.

Het kan zijn dat ik een denkfout maak, maar nog niemand heeft me weten te overtuigen. En door mensen wappie te noemen word dat alleen maar lastiger.
Nogmaals, je bent helemaal vrij in je keuze.

Voor mij was het duidelijk:
1) Verminderde kans om corona te krijgen
2) Bij onverhoopte besmetting, verminderde kans op ziekte, opname in het ziekenhuis of erger
3) Zoals het nu lijkt, ook verminderde kans op het doorgeven van het virus. Als ik het goed begrepen heb, is dit reeds aangetoond voor het moedervirus en de Alpha-variant. De Delta variant nog niet.

Deze 3 argumenten snijden ook nog eens aan twee kanten. Namelijk a) voor mijzelf en b) voor mijn medemens.

De beste manier om 0 besmettingen te krijgen is mijns inziens door de vaccinatiegraad zo hoog mogelijk te krijgen. Totale isolatie van iedere wereldburger is totaal niet realistisch, menselijk contact zal er zijn en blijven. Daarnaast is het virus al (veel) te ver gevorderd om het ingedamd te krijgen.
 
Dat 'complotgek' kwam uit de post waarop ik reageerde. En egoist is geen scheldwoord, maar een objectieve benaming voor iemand die zegt niet te vaccineren 'omdat ik er zelf toch niet ziek van word'.
Dan verschillen we daar van mening, ik vond het net over het randje in combinatie met "schaamteloze".

Maar zoals ik al zij, ik denk niet dat vaccins de oplossing zijn. Ik wil de pandemie niet ontkennen hoor, dit is een ernstig virus maar ik heb geen vertrouwen in een plan wat maar een half jaar voor zich uit kijkt.
 
Het kan even pijnlijk zijn maar Australië heeft naar mijn weten veel minder last van de (strenge) lockdown ervaren dan wij met de semi-lockdowns 1,5 jaar lang.
Ik zou mij ff inlezen in wat Australie heeft gedaan aan maatregelen naast t sluiten van de grenzen.

Btw je retoriek komt 1op1 overeen met de dommigheden van v Haga rn Baudet. Mogelijk toevallig mogelijk omdat je ze napraat zonder te checken of hetgeen ze zeggen klopt.
 
Dan verschillen we daar van mening, ik vond het net over het randje in combinatie met "schaamteloze".

Maar zoals ik al zij, ik denk niet dat vaccins de oplossing zijn. Ik wil de pandemie niet ontkennen hoor, dit is een ernstig virus maar ik heb geen vertrouwen in een plan wat maar een half jaar voor zich uit kijkt.
Want zij die in januarie gevaccineerd zijn hebben nu 0.0 bescherming?
 
Dan verschillen we daar van mening, ik vond het net over het randje in combinatie met "schaamteloze".

Maar zoals ik al zij, ik denk niet dat vaccins de oplossing zijn. Ik wil de pandemie niet ontkennen hoor, dit is een ernstig virus maar ik heb geen vertrouwen in een plan wat maar een half jaar voor zich uit kijkt.
Ik zie niet hoe een vaccin slechts een halfjaar bescherming biedt. Het feit dat er nu gesproken wordt over een 3e vaccin, betekent imo niet dat je het lineair mag extrapoleren. Dat zijn (net zo goed) lange termijn effecten die niet bekend zijn, en die je niet zomaar kunt invullen.
Maar zelfs als er een jaarlijks vaccin nodig is - of wenselijk is - zie ik nog geen reden voor mijzelf om niet nu in te stappen.
 
Dan verschillen we daar van mening, ik vond het net over het randje in combinatie met "schaamteloze".

Maar zoals ik al zij, ik denk niet dat vaccins de oplossing zijn. Ik wil de pandemie niet ontkennen hoor, dit is een ernstig virus maar ik heb geen vertrouwen in een plan wat maar een half jaar voor zich uit kijkt.
Op basis van welke expertise denk je dat, als de mensen die er verstand van hebben ervan overtuigd zijn dat het wel zo is?
 
Nogmaals, je bent helemaal vrij in je keuze.

Voor mij was het duidelijk:
1) Verminderde kans om corona te krijgen
2) Bij onverhoopte besmetting, verminderde kans op ziekte, opname in het ziekenhuis of erger
3) Zoals het nu lijkt, ook verminderde kans op het doorgeven van het virus. Als ik het goed begrepen heb, is dit reeds aangetoond voor het moedervirus en de Alpha-variant. De Delta variant nog niet.

Deze 3 argumenten snijden ook nog eens aan twee kanten. Namelijk a) voor mijzelf en b) voor mijn medemens.

De beste manier om 0 besmettingen te krijgen is mijns inziens door de vaccinatiegraad zo hoog mogelijk te krijgen. Totale isolatie van iedere wereldburger is totaal niet realistisch, menselijk contact zal er zijn en blijven. Daarnaast is het virus al (veel) te ver gevorderd om het ingedamd te krijgen.
Australië bewijst momenteel toch het tegendeel? Daarnaast zorg ik voor mezelf en mijn medemens door de maatregelen te blijven volgen. Wat al 1,5 jaar prima lukt, ik vertrouw het vaccin niet en vind het dan lastig om het te nemen.
 
Australië bewijst momenteel toch het tegendeel? Daarnaast zorg ik voor mezelf en mijn medemens door de maatregelen te blijven volgen. Wat al 1,5 jaar prima lukt, ik vertrouw het vaccin niet en vind het dan lastig om het te nemen.
Dus je vertrouwt de wetenschap niet?
 
Ik zou mij ff inlezen in wat Australie heeft gedaan aan maatregelen naast t sluiten van de grenzen.

Btw je retoriek komt 1op1 overeen met de dommigheden van v Haga rn Baudet. Mogelijk toevallig mogelijk omdat je ze napraat zonder te checken of hetgeen ze zeggen klopt.
Nee absoluut niet mogelijk, ik weet niet eens wat die clown allemaal de wereld in slingert.

Dus dat heb je totaal mis, komt wel een beetje dommig over moet ik zeggen. Maarja hokjes denken nu eenmaal eenvoudiger voor de simpele ziel.
 
Op basis van welke expertise denk je dat, als de mensen die er verstand van hebben ervan overtuigd zijn dat het wel zo is?
Ik denk ook op de lange termijn dit niet de oplossing is maar voor nu wel de enige mogelijkheid om de plaag in te dammen. Dat vele arme landen daarin achterblijven zorgt er waarschijnlijk voor dat komend jaar niet alleen de zwakke en ouderen een prik mogen maar nog steeds iedereen.
 
Nee absoluut niet mogelijk, ik weet niet eens wat die clown allemaal de wereld in slingert.

Dus dat heb je totaal mis, komt wel een beetje dommig over moet ik zeggen. Maarja hokjes denken nu eenmaal eenvoudiger voor de simpele ziel.
Je leest selectief ik zeg dat t ook toeval kan zijn. Mensen die meteen met hokjesdenken smijten zitten vaak vast in een hokje.
 
Wel zo weinig dat er weer een bij moet, snap je niet dat dat vragen doet opwaaien bij de kritische ongevaccineerde?
Het vaccin is gemaakt obv oude virusstrengen tegelijkertijd met de ontwikkeling van het vaccins zijn mutaties ontstaan waar het vaccin minder (niet niet) grip op heeft. Een booster met info over de nieuwe varianten is niets anders dan het uodaten van je antivirussoftware op je computer omdat die virussen ook veranderen
 
Je leest selectief ik zeg dat t ook toeval kan zijn. Mensen die meteen met hokjesdenken smijten zitten vaak vast in een hokje.
Dus je bent het eens met de stelling: "Maarja hokjes denken nu eenmaal eenvoudiger voor de simpele ziel."?

Ik heb verder nooit jou tot die groep benoemt.
 
Wel zo weinig dat er weer een bij moet, snap je niet dat dat vragen doet opwaaien bij de kritische ongevaccineerde?
Het is wel zo dat voor de eerste prik gezet werd er al gedacht werd dat dit geen jaar volledig zal werken. Ik begrijp jouw punten wel hoor, maar het vaccineren nu is echt puur om de zorg te ontlasten en de pandamie uit te doven wat kan omdat je gevaccineerd maar wel besmet de helft minder bagger uitademd. Straks wanneer dit virus nog maar weinig voet op aarde kan zetten omdat velen wat meer imuun er voor zijn zal het vaccineren ook alleen maar voor de ouderen overblijven. Het is net als PSV, even nu een grote schoonmaak waar we jaren op kunnen teren. Vertrouw ik het vaccin? Geen idee, maar ik offer me op voor het grote geheel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan