Coronavirus

Wanneer weer alles op slot gaat, je weer niet naar de familie kan. Men zal zeggen bekijk het maar. Wanneer een 3e prik alles openlaat ja dan wel. Maar niet dat een 3e prik weer achter de feiten aanloopt.
Hangt er ook vanaf wanneer die 3e prik komt, en of die ook meer werkzaam is tegen de nieuwe varianten. Soort van update obv nieuwe gevaren net zoals je een virusscanner up to date houdt.
 
Nederlandse overheid. En, Brexit, het VK behoort niet meer tot Europa.

International travel (outside the UK, Ireland, the Channel Islands and the Isle of Man)​

Travel between a Level 3 or Level 4 area in Scotland and anywhere else in the world is not allowed except for a permitted reason. Although the law on international travel to and from the rest of Scotland has been relaxed that does not mean it is advisable.

(Ah..schotland ook zelf is streng zie ik).

Nederland accepteerd dacht ik gewoon je vaccinatie en legt geen quarantaine op bij mijn weten?


Vanaf gister geen Q meer tussen EU en schotland (voor bezoek en terugkeer, mits dubbel gevaccineerd)
 
Laatst bewerkt:
Zolang het overgrote deel van de wereldbevolking niet volledig gevaccineerd is blijven we achter de feiten aan lopen. Maak je geen illusies.
ja en nee, het zijn (helaas) de arme landen die achteraan staan, en daar ook weer het armste deel van. Voordeel is dat die wat minder over de wereld vliegen.
 
Spierpijn in de arm, dat heeft eigenlijk iedereen wel. Bij verreweg de meesten van ons blijft het daarbij, dus maak je nog maar niet te druk. :)

Bij deze 1 bevestiging. Spierpijn voor een dagje. Verder niks. Tweede keer langer spierpijn dan de eerste.
 
ja en nee, het zijn (helaas) de arme landen die achteraan staan, en daar ook weer het armste deel van. Voordeel is dat die wat minder over de wereld vliegen.
Genoeg mensen uit de rijkere landen die naar de armere landen vliegen en zo het virus meenemen.
 
Nee, want jij gedraagt je op een manier zonder dat daar risico aan verbonden zit in tegenstelling tot de jongeren.

Maar goed, ik geloof absoluut niet dat we weer in lockdown gaan.
Ben in met je eens.
Ik verwacht een stijging aan besmettingen en opnames, maar lang niet zo sterk als eerst. Wat restricties, wat beperkingen, maar het feit dat straks 50-60% is ingeënt zal de boel echt helpen. Je bent er niet vanaf, maar het loopt wel terug.
Spaanse Griep duurde ook 2 jaar voordat ie was uitgeraasd. Nu hebben we een vaccin. Staat tegenover dat we mobieler zijn en meer verspreiden.
Ik gok dat het volgende zomer ver klaar is.
 
ja en nee, het zijn (helaas) de arme landen die achteraan staan, en daar ook weer het armste deel van. Voordeel is dat die wat minder over de wereld vliegen.
Kunnen we de vliegtuigen met die chemtrails niet gewoon daar over laten vliegen dan? We kunnen die lading toch wel aanpassen? Wappies ook weer blij want die kunnen dan "Zie je nou wel!" roepen en wij zijn blij omdat ook de hele arme landen gevaccineerd worden. Win-win.
Kan iedereen weer terug naar oorlog maken om olie en land.
 

International travel (outside the UK, Ireland, the Channel Islands and the Isle of Man)​

Travel between a Level 3 or Level 4 area in Scotland and anywhere else in the world is not allowed except for a permitted reason. Although the law on international travel to and from the rest of Scotland has been relaxed that does not mean it is advisable.

(Ah..schotland ook zelf is streng zie ik).

Nederland accepteerd dacht ik gewoon je vaccinatie en legt geen quarantaine op bij mijn weten?
Jawel, wij staan op de rode (?) lijst met landen waar een gevaarlijke variant (delta) prominent is. Heb gebeld met de hulplijn van het ministerie, omdat de info idd wel heel onduidelijk is. Ik mag Nl bezoeken, maar moet verplicht 10 dagen in quarantaine, moet quarantaineverklaring overleggen bij de grens. Evt na negatieve test, kun je na 6 dagen weer terug.

Dit lijkt mij een beetje Brexit pesten. Op die lijst staan we met: Argentina, Bangladesh, Bolivia, Brazil, Chile, Colombia, Dominican Republic, Ecuador, French Guiana, Guyana, India, Myanmar, Nepal, Pakistan, Panama, Paraguay, Peru, South Africa, Suriname, United Kingdom, Uruguay en Venezuela.

Alsof het VK al een derde werreldland is ;)
 
Jawel, wij staan op de rode (?) lijst met landen waar een gevaarlijke variant (delta) prominent is. Heb gebeld met de hulplijn van het ministerie, omdat de info idd wel heel onduidelijk is. Ik mag Nl bezoeken, maar moet verplicht 10 dagen in quarantaine, moet quarantaineverklaring overleggen bij de grens. Evt na negatieve test, kun je na 6 dagen weer terug.

Dit lijkt mij een beetje Brexit pesten. Op die lijst staan we met: Argentina, Bangladesh, Bolivia, Brazil, Chile, Colombia, Dominican Republic, Ecuador, French Guiana, Guyana, India, Myanmar, Nepal, Pakistan, Panama, Paraguay, Peru, South Africa, Suriname, United Kingdom, Uruguay en Venezuela.

Alsof het VK al een derde werreldland is ;)
Zie de update, van deze week dus niet meer..?

Maar zie dat UK-inreizenden of terugkerenden idd alsnog moet Q'en in NL. Idioot, delta is ook in Nederland dominant en incidence is in NL veel hoger dan in Schotland.. :FP:
 
Laatst bewerkt:
Genoeg mensen uit de rijkere landen die naar de armere landen vliegen en zo het virus meenemen.
Maar die komen veelal primair met de rijkere bevolking in aanraking (besef, de jongen die de tassen draagt in het hotel is al van de rijkeren in zulke landen) die daar als 1e in aanmerking komen voor t vaccin.
 
Ik doel uiteraard op de (nacht)clubs en overvolle café's die in juni ook in een week tijd de boel lieten ontploffen.

Ik kan gevoelsmatig echt niet (meer) meegaan in je optimisme. Ik denk dat we een donkere herfst in gaan (qua besmettingen) en dat we blij mogen zijn als je met kerst naar familie mag.
Ik houd vertrouwen in de vaccins. We moeten toch een keer terug naar normaal. Het was gek vandaag in het stadion om zo dicht op zoveel mensen te zitten.
k ben het eens met Bacchus. Jij claimt nu dat er geen risico aan verbonden is. Maar dat claimen de jongeren net zo goed. Hun worden toch niet zo ziek?
Maar zorgen wel voor voorspoedig.
 
Hoppa, partner heeft haar tweede prik. Beiden nu volledig gevaccineerd. Heb vandaag mn qr code ook binnen. Voelt toch goed, anderhalf jaar naar uitgekeken naar dit moment.. we zien wel wat het waard is/was
 
Dus verplicht vaccineren, want de keuzevrijheid van de wappies beperkt de vrijheid van de rest van de samenleving...
Ik ga straks ff zoeken, want ik heb t gevoel dat verplicht vaccineren direct tegen de universele verklaring van de rechten van de mens ingaat.
 
Recht op zelfbeschikking? Als euthanasie niet zomaar mag, waarom zouden ze hier dan wél over mogen beslissen?
Hoe bedoel je. De staat mag iemand toch niet verplichten om te euthanaseren, dan mogen ze toch ook niet verplichten om te prikken.
Dat de staat regels stelt rondom euthanasie is vergelijkbaar met dat de staat er op toeziet dat de prikken goed zijn.
 
Hoe bedoel je. De staat mag iemand toch niet verplichten om te euthanaseren, dan mogen ze toch ook niet verplichten om te prikken.
Dat de staat regels stelt rondom euthanasie is vergelijkbaar met dat de staat er op toeziet dat de prikken goed zijn.
De Staat heeft blijkbaar macht over jouw lichaam, want euthanasie mag niet (altijd). Dus zou dat ook met vaccins moeten kunnen.

Bedoelt Bacchus denk ik.
 
Hoe bedoel je. De staat mag iemand toch niet verplichten om te euthanaseren, dan mogen ze toch ook niet verplichten om te prikken.
Dat de staat regels stelt rondom euthanasie is vergelijkbaar met dat de staat er op toeziet dat de prikken goed zijn.
Zie bijdrage van Mikasa. :)
 
De Staat heeft blijkbaar macht over jouw lichaam, want euthanasie mag niet (altijd). Dus zou dat ook met vaccins moeten kunnen.

Bedoelt Bacchus denk ik.
Jij kan ten alle tijde zelfmoord plegen. Dat artsen hier niet altijd aan meewerken is iets anders.

En ja, ik snap dat dit wat cru over kan komen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan