Coronavirus

Als mijn vrienden en familie allemaal gevaccineerd zijn dan ga ik gewoon hoor. Zie geen enkele reden waarom dat dan niet zou kunnen.
Ik ga dan ook, want ik heb niet de illusie dat ik nog heel veel kerstmissen met mijn ouders samen kan vieren.
Maar daarmee gedraag ik me op dat moment net zo als de jeugd die stiekem nachten aan het feesten gaat tijdens de lockdown. En daar vond ik ook wat van. Zo eerlijk moet ik dan ook zijn.
 
Als mijn vrienden en familie allemaal gevaccineerd zijn dan ga ik gewoon hoor. Zie geen enkele reden waarom dat dan niet zou kunnen.
Nou nou jij durft.

In alle serieusheid kan ik dat pas in december beoordelen. Vooral bepalend is de effectiviteit van de vaccins en eventuele nieuwe varianten. Het beste is, lijkt mij, nog even streng te zijn en eventueel te beginnen aan een derde prik bij de kwetsbare. Hopelijk gaan we dan goed het najaar in en kan weer alles open. Maar laten we het aub niet weer te vroeg open gooien zoals in Juni...
 
Ik ga dan ook, want ik heb niet de illusie dat ik nog heel veel kerstmissen met mijn ouders samen kan vieren.
Maar daarmee gedraag ik me op dat moment net zo als de jeugd die stiekem nachten aan het feesten gaat tijdens de lockdown. En daar vodn ik ook wat van. Zo eerlijk moet ik dan ook zijn.
Nee, want jij gedraagt je op een manier zonder dat daar risico aan verbonden zit in tegenstelling tot de jongeren.

Maar goed, ik geloof absoluut niet dat we weer in lockdown gaan.
 
Ik ga dan ook, want ik heb niet de illusie dat ik nog heel veel kerstmissen met mijn ouders samen kan vieren.
Maar daarmee gedraag ik me op dat moment net zo als de jeugd die stiekem nachten aan het feesten gaat tijdens de lockdown. En daar vodn ik ook wat van. Zo eerlijk moet ik dan ook zijn.
Hoewel ik niet heel erg voor een tweedeling ben op basis van wel/niet een prik verwacht ik dat als het onverhoopt uit de klauwen loopt dat er wel tweedeling komt, en dat jij als geprikte wél naar je ouders kan en mag.
 
Nou nou jij durft.

In alle serieusheid kan ik dat pas in december beoordelen. Vooral bepalend is de effectiviteit van de vaccins en eventuele nieuwe varianten. Het beste is, lijkt mij, nog even streng te zijn en eventueel te beginnen aan een derde prik bij de kwetsbare. Hopelijk gaan we dan goed het najaar in en kan weer alles open. Maar laten we het aub niet weer te vroeg open gooien zoals in Juni...
Ja, een nieuwe variant, dat kan altijd. Maar dan blijf je dus bezig tot de hele wereld gevaccineerd is en dat gaat nog wel een paar jaar duren kan ik je vertellen.
 
Nee, want jij gedraagt je op een manier zonder dat daar risico aan verbonden zit in tegenstelling tot de jongeren.

Maar goed, ik geloof absoluut niet dat we weer in lockdown gaan.
Denk wel dat de oudere dan de 3e prik al gehad moeten hebben.
 
Ik ga dan ook, want ik heb niet de illusie dat ik nog heel veel kerstmissen met mijn ouders samen kan vieren.
Maar daarmee gedraag ik me op dat moment net zo als de jeugd die stiekem nachten aan het feesten gaat tijdens de lockdown. En daar vond ik ook wat van. Zo eerlijk moet ik dan ook zijn.
Bij mij zit die kut-Brexit er nog tussen. VK pesten, zodat ik 10 dagen in quarantaine moet als ik Nl wil bezoeken. Wordt ik soms best wel depri van, heb m'n ouders nu al 14 maanden niet meer gezien.
 
Nee, want jij gedraagt je op een manier zonder dat daar risico aan verbonden zit in tegenstelling tot de jongeren.

Maar goed, ik geloof absoluut niet dat we weer in lockdown gaan.
Ik ben het eens met Bacchus. Jij claimt nu dat er geen risico aan verbonden is. Maar dat claimen de jongeren net zo goed. Hun worden toch niet zo ziek?

Of het risico echt laag ligt. Dat zal pas in december blijken. Heel afhankelijk van mutaties.

Overgins snap ik het bezoeken wel hoor. Hierin vrees ik ook hypocriet te zijn zoals Bacchus omschreef.
 
Nee, want jij gedraagt je op een manier zonder dat daar risico aan verbonden zit in tegenstelling tot de jongeren.
True. Maar hoe je het ook wendt of keert ga ik toch in tegen de regels als er op dat moment een verbod zou zijn.

Maar goed, het zal wel weer een 'dringend advies' worden, mocht het uit de pan escaleren.
 
Bij mij zit die kut-Brexit er nog tussen. VK pesten, zodat ik 10 dagen in quarantaine moet als ik Nl wil bezoeken. Wordt ik soms best wel depri van, heb m'n ouders nu al 14 maanden niet meer gezien.
Kan ik me goed voorstellen man.... :(
 
True. Maar hoe je het ook wendt of keert ga ik toch in tegen de regels als er op dat moment een verbod zou zijn.

Maar goed, het zal wel weer een 'dringend advies' worden, mocht het uit de pan escaler
In dat geval zal de vaccinatiebereidheid tot een dieptepunt gaan dalen.
 
Bij mij zit die kut-Brexit er nog tussen. VK pesten, zodat ik 10 dagen in quarantaine moet als ik Nl wil bezoeken. Wordt ik soms best wel depri van, heb m'n ouders nu al 14 maanden niet meer gezien.
Je hebt je vaccinaties gehad toch? Wie legt je dan nog de quarantaine op? Dacht dat europawijd daar overeenstemming over was het niet te doen?
 
In dat geval zal de vaccinatiebereidheid tot een dieptepunt gaan dalen.
Als de escalatie onder de niet geprikten is zal dat wel meevallen. En die kant gaat t vooralsnog wel op in NL, maar ook bv de USA met schrijnende verhalen van mensen die zich niet lieten prikken maar op de IC zich beseffen dat die keuze niet zo slim is.
 
Waarom denk je dat? Ik zou juist graag een derde prik halen als dat zou betekenen dat de kerst 'gewoon' gevierd kan worden.
Wanneer weer alles op slot gaat, je weer niet naar de familie kan. Men zal zeggen bekijk het maar. Wanneer een 3e prik alles openlaat ja dan wel. Maar niet dat een 3e prik weer achter de feiten aanloopt.
 
Spierpijn in de arm, dat heeft eigenlijk iedereen wel. Bij verreweg de meesten van ons blijft het daarbij, dus maak je nog maar niet te druk. :)
Ik verwacht verder ook nergens last van te krijgen. Ik ben ook niet gevoelig voor cafeïne, dus van zo'n vaccin voel ik niks! :grin:
 
Terug
Bovenaan Onderaan