Coronavirus

Haha, het is wel dom hoog nog, maar eerlijk gezegd is het gewoon behoorlijk knap/hoopgevend dat de stijging in besmettingsaantallen er in Nederland min of meer eruit is. Dat is veel landen waar delta dominant is nog niet gelukt, en eerlijk gezegd een meevaller. Als we onder de 10k per dag blijven heb ik ook wel hoop dat de zorg het goed kan doorstaan. Je moet ergens hoop uit halen nietwaar?

Overigens hier nu ook enorme afschaling gaande: Sachsen (Saxony) was lang koploper in besmettingen per dag, t is hier nu nagoeg weg. 29 gevallen in het Bundesland gister, op iets meer dan 4 miljoen inwoners. En in mijn stad (Leipzig) 9 positief geteste gevallen als totaal in de afgelopen week (~600.000 inwoners). Dus opmerkelijk hoe groot het contrast is als ik de situatie in Nederland volg.
 
Laatst bewerkt:
Haha, het is wel dom hoog nog, maar eerlijk gezegd is het gewoon behoorlijk knap/hoopgevend dat de stijging in besmettingsaantallen er in Nederland min of meer eruit is. Dat is veel landen waar delta dominant is nog niet gelukt, en eerlijk gezegd een meevaller. Als we onder de 10k per dag blijven heb ik ook wel hoop dat de zorg het goed kan doorstaan. Je moet ergens hoop uit halen nietwaar?

Overigens hier nu ook enorme afschaling gaande: Sachsen (Saxony) was lang koploper in besmettingen per dag, t is hier nu nagoeg weg. 29 gevallen in het Bundesland gister, op iets meer dan 4 miljoen inwoners. En in mijn stad (Leipzig) 28 positief geteste gevallen als totaal in de afgelopen week (~600.000 inwoners). Dus opmerkelijk hoe groot het contrast is als ik de situatie in Nederland volg.

Maar lees wel dat Merkel zich zorgen maakt. Met je met je met je goede beleid.
 
Ik heb de oplossing,

..als we maximaal 900 tests per dag doen (kom je op 14 daagse incidence van <75/100k, zelfs bij 100% positief getest) komen we volgens de nu geldende definities weer in het oranje.
En Nederland hoort natuurlijk ten alle tijde oranje te zijn.

Als je 14 dagen 6300 volhoudt kom je op een 14-dagen incidence van 518/100.000. Dat is helaas nog diep in het rood.
We zijn er uit. Topic kan dicht! Eindelijk!
En anders alleen maar mensen testen die niet besmet zijn. :rolleyes:
 
Mogelijk komt dit als mosterd na de maaltijd.
Sorry dus bij voorbaat.
Maar:
Het virus houdt zich toch niet aan landsgrenzen???

Hoe verklaar je dan dit:

En kijk naar onze Oosterburen:


E64yXP3X0AEK2Tq
 
Aantal besmettingen (positieve tests) - 23 juli 20216.453 positieve tests vandaag gemeld (1.833.668 totaal) - RIVM
 
Aantal besmettingen (positieve tests) - 23 juli 20216.453 positieve tests vandaag gemeld (1.833.668 totaal) - RIVM
Voor de opnames lijkt de praktijk aan te sluiten bij de theorie, de groei van opnames begint af te vlakken. Met natuurlijk de kanttekening dat op basis van 1 dag het wel dun is en het slechts een 'lijkt' is maar harde uitspraken nog niet gedaan kunnen worden.
 
121k passagiers vandaag op schiphol, 30% die schijt heeft aan mondkapjes, 90% die schijt heeft aan heel corona.. Maaaaaaar Vakantieeeeeeeee :love::love::love:
 
121k passagiers vandaag op schiphol, 30% die schijt heeft aan mondkapjes, 90% die schijt heeft aan heel corona.. Maaaaaaar Vakantieeeeeeeee :love::love::love:

Als iedereen die geen mondkapje draag nu gewoon van Schiphol getrapt wordt en dus de vlucht niet kan halen, zou ik erg fijn vinden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan