Coronavirus

E4ku31aWQAMg91Z


Mag toch hopen dat Nederland het overschot aan vaccins wat wij straks hebben gewoon gaan doneren aan andere landen.
 
E4ku31aWQAMg91Z


Mag toch hopen dat Nederland het overschot aan vaccins wat wij straks hebben gewoon gaan doneren aan andere landen.
Inderdaad. Bewaren heb je niks aan. Komend jaar zullen er vast verbeterde vaccins zijn dus weg met deze handel en zorg ervoor dat de rest van de wereld zo snel mogelijk gevaccineerd wordt.
 
Lijken me mooie getallen, al kopen die 24 ongelukkigen die zijn opgenomen in het ziekenhuis daar natuurlijk weinig voor. Wat ik me wel afvraag is in hoeverre we misschien ook weer moeten denken om een beetje afstand te houden van de pandemie? Ik bedoel, we melden ook niet elke dag hoeveel fietsers er na een val zijn opgenomen?

FF googlen: in heel 2018 werd er 3.100.000* keer iemand opgenomen in het ziekenhuis (*waarvan een deel van de patiënten meerder keren per jaar natuurlijk, zoals nierpatienten e.d.). Dat is per dag 8500 opnames. Nu komen we op 24 gevallen met covid opgenomen op een dag. Dat lijkt mij met 0.2% om heel eerlijk te zijn niet zo dringend meer.
Lastig door de mediaaandacht leeft het nog wel, soort van. Als ik kijk naar werk (waar een tijdje op een laag pitje is komen te staan) en bij vrienden steeds minder. En vorige zomer had het ook een laagtepunt. Maar zeker met de nieuwe delta variant. Wil je toch ook voorkomen dat we in het najaar weer dicht moeten.
En goed dat de data er zijn en netjes worden doorgegeven (met soms een dagje vertraging als er een systeemstoring is) - maar persoonlijk is een dagelijkse liveblog en het openen van het journaal met de getallen ietwat overkill op dit moment.
Journaal kijk ik nauwelijks (lees alles online haha). Maar in de begin periode kreeg ik echt pushes met de cijfers. Nu heb ik het idee dat ze voornamelijk in een liveblog voorbij komen. Maar de belangrijkere informatie (bijv vaccineren) de overhand heeft. Dus momenteel vind ik de overkill qua getallen wel meevallen.

Edit: Lees zelfs het meeste de stand van zaken op het forum voodat ik het bij een andere nieuwssite zie. @Bouterbaas, erg consequent en netjes dat je het doorgeeft. Ik vind het interessant :)
 
Voordat t frame 'er sterven meer gevaccineerden dan niet gevaccineerden' hier een voet aan de grond krijgt (een niet nader te noemen politicus bediend zich al van zulke teksten):


Aanvulling voor mensen die niet op de tweet klikken en verderlezen, de verhoudingen is de plaatjes zijn niet 1op1 gelijk met gevolgen covid, t is niet dat 1 op de 100 gevaccineerden alsnog aan covid ten onder gaat.
Ik vraag me af of er überhaupt gevaccineerde mensen gaan overlijden aan covid. Vast wel 1 op de zoveel miljoen, maar dat lijkt me niet de moeite van het melden waard.
 
Ik vraag me af of er überhaupt gevaccineerde mensen gaan overlijden aan covid. Vast wel 1 op de zoveel miljoen, maar dat lijkt me niet de moeite van het melden waard.
Vaccin beschermt niet 100%, zullen dus ook gevaccineerden overlijden aan covid. Moeite van het vermelden niet waard, maar daar denkt een of ander Uil van Minerva dus anders over.
 
Vaccin beschermt niet 100%, zullen dus ook gevaccineerden overlijden aan covid. Moeite van het vermelden niet waard, maar daar denkt een of ander Uil van Minerva dus anders over.
Niet 100% beschermen en overlijden is nogal een verschil. Ik ga er vanuit dat het er echt heel weinig zullen zijn.
 
Ik heb nu al 3 dagen goed pijn op die plek.
Ergens hoop ik wel n beetje meer te voelen bij de herhaling, een beetje reactie is op zich wel fijn ter bevestiging dat je lichaam de indringer weg wil werken. Maar aan de andere kant ben ik ook wel blij dat ik gewoon op mijn arm kan slapen en niets voel nu, haha. De eiwitten zullen na een dag of drie niet meer vertaald worden en met vijf dagen waarschijnlijk weg zijn. Hopelijk voelt je arm dus ook snel weer de oude.
 
Ergens hoop ik wel n beetje meer te voelen bij de herhaling, een beetje reactie is op zich wel fijn ter bevestiging dat je lichaam de indringer weg wil werken. Maar aan de andere kant ben ik ook wel blij dat ik gewoon op mijn arm kan slapen en niets voel nu, haha. De eiwitten zullen na een dag of drie niet meer vertaald worden en met vijf dagen waarschijnlijk weg zijn. Hopelijk voelt je arm dus ook snel weer de oude.
Denk dat het meer irritatie van de naald is geweest.
 
Terug
Bovenaan Onderaan