Coronavirus

Volgensmij ook terecht nog (helaas).

Ben nog steeds verbaasd dat we al zo erg versoepelen terwijl er nog steeds 700 mensen positief getest worden en een delta variant op de loer ligt. Denk beter de steun verhogen en nog 2 weekjes met lichte versoepelingen en dan pas open gooien. Dan lijkt me dat je de meeste kans maakt om het onder controle te houden.
Hangt af van hoe ziek die 724 zijn. Als die met een snotneus thuiszitten, kan de wereld best gewoon doordraaien, ongeacht de variant.
Gewoon alleen nog naar ziekenhuisopnames kijken.
 
Hangt af van hoe ziek die 724 zijn. Als die met een snotneus thuiszitten, kan de wereld best gewoon doordraaien, ongeacht de variant.
Gewoon alleen nog naar ziekenhuisopnames kijken.
Interessante is nog wel wat de verhouding besmettingen - opnames is, of deze afwijkt t.o.v. vorig jaar. Maar als t straks qua besmettingen weer oploopt hoeft dat an sich nog geen probleem te zijn

(vorig jaar liepen de besmettingen (7daags gem) weer (licht) op vanaf 11 juli.
 
Hangt af van hoe ziek die 724 zijn. Als die met een snotneus thuiszitten, kan de wereld best gewoon doordraaien, ongeacht de variant.
Gewoon alleen nog naar ziekenhuisopnames kijken.
Klopt. Echter hoe meer besmetting (zeker gezien het expotioneel kan verlopen) hoe meer ziekenhuisopnames in principe. Overgins zitten we nu op 42. Wat er eigenlijk gewoon nog teveel zijn per dag..
 
Hmm ja kweenie. De ziekenhuis- en besmettingscijfers lopen prima terug. De vaccinatiecijfers lopen keurig op en de verwachtingen zijn wel hoog. Daarnaast was het vorig jaar zomer ook nagenoeg verdwenen. Dus zo beschouwd moeten deze versoepelingen gewoon kunnen.

Voor mijn gevoel gaat het ook wel erg snel en had ik wellicht ook nog een week of 2-3 langer de vinger aan de pols gehouden.
De cijfers gaan nu prima inderdaad. Ik denk alleen dat de regering (ook hier) wel aanvoelt dat geen enkele van de versoepelingen die nu gedaan worden, ooit nog teruggedraaid kan worden. Dus men zal extra voorzichtig zijn.
 
Klopt. Echter hoe meer besmetting (zeker gezien het expotioneel kan verlopen) hoe meer ziekenhuisopnames in principe. Overgins zitten we nu op 42. Wat er eigenlijk gewoon nog teveel zijn per dag..
42 per dag? Dan kijk je volgens mij naar de maandag-waarde, welke hoger ligt doordat het in t weekend minder goed wordt doorgegeven, 7daags gemiddelde ligt onder de 30 en neemt nog steeds af.
 
Klopt. Echter hoe meer besmetting (zeker gezien het expotioneel kan verlopen) hoe meer ziekenhuisopnames in principe. Overgins zitten we nu op 42. Wat er eigenlijk gewoon nog teveel zijn per dag..
Hoeft niet. Die paralellen zijn natuurlijk niet meer hetzelfde als toen er nog niet of nauwelijks gevaccineerd werd en nu straks alleen alles onder de 18 jaar nog geen vaccin heeft.
 
42 per dag? Dan kijk je volgens mij naar de maandag-waarde, welke hoger ligt doordat het in t weekend minder goed wordt doorgegeven, 7daags gemiddelde ligt onder de 30 en neemt nog steeds af.
Correct van het corona dashboard.
Hoeft niet. Die paralellen zijn natuurlijk niet meer hetzelfde als toen er nog niet of nauwelijks gevaccineerd werd en nu straks alleen alles onder de 18 jaar nog geen vaccin heeft.
Klopt zeker. Ik wil ook niet pessimistisch zijn. Maar een paar maatregelen 1 of 2 weken verlengen leek me geen kwaad en zelfs goed. Zeker gezien de vrees voor de delta variant. Mij lijkt advies thuis werken en de disco's bijv nog even 2 weken dicht eigenlijk best iets wat verlengt mocht worden.
 
De deltavariant komt steeds vaker voor in de kiemsurveillance van het RIVM, waarbij getest wordt op aanwezige virusvarianten. Enkele weken geleden werd bij 0,3 procent van alle tests de deltavariant aangetroffen; dat is inmiddels 9 procent.

Hele bericht
De grote vraag is a. hoeveel is de toename absoluut en b. hoeveel van deze besmettingen is daadwerkelijk in Nederland opgelopen.
 
De president van de Filipijnen dreigt dat hij mensen die zich niet laten vaccineren gaat oppakken, zo kan het ook :lmao:
 
De president van de Filipijnen dreigt dat hij mensen die zich niet laten vaccineren gaat oppakken, zo kan het ook :lmao:
In Amerika heeft een ziekenhuis werknemers ontslagen omdat ze zich niet lieten vaccineren. Weet niet of ik nou blij wordt van zulke dwang.
 
In Amerika heeft een ziekenhuis werknemers ontslagen omdat ze zich niet lieten vaccineren. Weet niet of ik nou blij wordt van zulke dwang.
Als ik doodziek in het ziekenhuis lig, zal ik blij zijn dat ik verzorgd wordt door verplegers die gevaccineerd zijn en niet nog eens de kans loop om er corona bij te krijgen. Kortom vaccinatieplicht voor bepaalde beroepen: Logisch en prima
 
Als ik doodziek in het ziekenhuis lig, zal ik blij zijn dat ik verzorgd wordt door verplegers die gevaccineerd zijn en niet nog eens de kans loop om er corona bij te krijgen. Kortom vaccinatieplicht voor bepaalde beroepen: Logisch en prima
Ook voor de baliemederwerkster? Of voor de man op de gipskamer? Hoewel ik echt wel pro vaccineren ben ga ik hier een ander pad op Rico.
 
Ook voor de baliemederwerkster? Of voor de man op de gipskamer? Hoewel ik echt wel pro vaccineren ben ga ik hier een ander pad op Rico.
Ik zeg toch, bepaalde beroepen. Daar valt de baliemedewerkster niet onder, wel iedereen die met patienten in aanraking komt, of bv bejaardenverzorgers, e.d.

Volgens mij valt ons pad toch vrij ver samen. daarbij vraag ik me af wat bv een IC verpleegkundige die niet in vaccinatie gelooft te zoeken heeft in dat beroep, en die niet de empathie en maatschappelijk verantwoordelijkheidsgevoel heeft dat toch bij dat beroep hoort.
 
Ik zeg toch, bepaalde beroepen. Daar valt de baliemedewerkster niet onder, wel iedereen die met patienten in aanraking komt, of bv bejaardenverzorgers, e.d.
Maar zelfs dan ga ik dat pad niet op, hier verschillen we van mening, dat kan, dat mag.
 
Als ik doodziek in het ziekenhuis lig, zal ik blij zijn dat ik verzorgd wordt door verplegers die gevaccineerd zijn en niet nog eens de kans loop om er corona bij te krijgen. Kortom vaccinatieplicht voor bepaalde beroepen: Logisch en prima

Eens. Als je op de bouw werkt, moet je ook en helm en veiligheidsschoenen dragen. Het juridische debiele Amerika ziet de aanklachtbui al hangen als ziekenhuispersoneel iemand covid-ziek maakt.
 
In de praktijk zal het overigens wel meevallen, zie het stukje dat ik nog in m'n post toegevoegd heb.
Klopt, zelfde geldt voor de gewone inentingen, ben sterk voorstander van betere voorlichting om de dekkingsgraad weer hoger te krijgen. Dat men het nu relatief makkelijk niet doet heeft m.i. ook te maken dat de nieuwe generatie ouders opgegroeid zijn in een Nederland waar het gros van de ziekten al grotendeels weg was, hierdoor voelt men de urgentie minder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan