Coronavirus

Een lockdown voor alleen de niet-gevaccineerden neem ik aan dan. No way dat ik mezelf weer ga opsluiten als ik volledig gevaccineerd ben, ze zoeken het maar uit.
 

Prima actie!

Snapt t beter dan de koning met zn voorbeeldfunctie
Ondanks dat t k*tmuziek is (hoewel de term muziek misschien zelfs nog teveel is) kan ik er wel om grinniken dat ie met Fuck You van L.ily Allen afscheid nam.
 
Bij nader inzien vind ik dat er een vaccinatieplicht moet komen. Nu met het Deltavirus zwaar in aantocht wat waarschijnlijk sterker is als het huidige vaccin, moet men in ieder geval gevaccineerd zijn voor de de varianten waartegen het wel werkt.
Verder vind ik dat het hele land open mag maar buitenlandse niet noodzakelijke reizen nog een tijdje verboden moet worden. Nu halen we de problemen echt weer binnen dankzij het domme volk dat een iq van onder 0 heeft.
Iedereen vanaf 12 jaar dus verplicht laten vaccineren en komend jaar het ziekenhuisbeeld laten bepalen of er nog een verplicht jaartje bij komt.
 
https://www.nature.com/articles/s41591-021-01283-z

Veel hangt ook van long covid af, t is niet enkel ziekhuis natuurlijk. Nog veel grote vraagtekens hoe, wie en hoe lang er toch "diepere" schade optreed. Met name het RAS (renine-angiotensine systeem) wat bloeddruk en nierfunctie reguleert kan er flink mee verstoord raken. Dat is t systeem waarin de receptor (ACE2) die het virus met celmembranen laat fuseren om binnen te komen n rol speelt. Een rol die naar mijn smaak ook in vaccinaties nog wel wat vragen oproept. Wat gebeurd er met ACE2 receptoren nadat ze een Spike binden, zowel op celniveau als voor de in het bloed rondgaande "soluable ACE2 receptoren". We weten zelfs over de normale gezonde werking nog lang niet alles van die pathways. Moeilijk daarmee om in de toekomst te kijken hoe het herstelvermogen is. Lijkt voornamelijk op te treden in de zwaarste gevallen, dus ook in dat opzicht is vaccinatie voor mij persoonlijk de veiligere keuze. Maar in kinderen blijf ik toch terughoudender, zeker zolang er weinig melding van problemen bij en na besmetting in die leeftijdsgroep is (blij dat ik geen ouder ben). In Duitsland is de vaccinatieleeftijd nu 16jaar en word onderzocht hoe effectief t is voor 12-16 jarigen. Subjectief zou ik me eerst richten op niet westerse landen.
Ik weet niet meer waar ik naar toe wilde omdat ik deze reactie hier nog had staan die ik wilde af maken: maar Is dan de vernauwing van aders in de Malphigi effens en is de bloeddruk dan te hoog, en kunnen dan vernauwde bloedvaten minder warmte afgeven aan hun omgeving, heeft die warmte iets te maken met lekkende bloedvaten?

En op die manier kan het andersom bij een lage bloeddruk ook, vandaar dat mensen met hypertensie en een verstoorde bloeddruk nog meer moeite hebben om evenwicht te vinden?

Terugkomend op je vraag:

Nu heb ik het net weer wat gelezen en
Hier hadden ze ook over, het mogelijk ten gronde gaan of schade van; of schade aan de Ace2 receptor bij de binding of enzym reactie. Misschien heb je hier wat aan, is wel al een jaar oud;


Deze vragen stelde ze op het einde;
(1) What effect does SARS-CoV-2 binding to ACE2 have on its enzymatic activity, and on its protective actions toward lung epithelial cells and lung injury? (2) What effect(s) does SARS-CoV-2 infection of lung epithelial cells/endothelial cells have on ACE2 expression in the lungs and other organs? (3) Do known inhibitors or activators of ACE2 have any effect(s) on the binding of SARS-CoV-2 to the ACE2 receptor and/or infection of lung epithelial cells? Regardless, these are questions of fundamental importance to our understanding of SARS-CoV-2 biology that need to be answered soon.


Bij nader inzien vind ik dat er een vaccinatieplicht moet komen. Nu met het Deltavirus zwaar in aantocht wat waarschijnlijk sterker is als het huidige vaccin, moet men in ieder geval gevaccineerd zijn voor de de varianten waartegen het wel werkt.
Verder vind ik dat het hele land open mag maar buitenlandse niet noodzakelijke reizen nog een tijdje verboden moet worden. Nu halen we de problemen echt weer binnen dankzij het domme volk dat een iq van onder 0 heeft.
Iedereen vanaf 12 jaar dus verplicht laten vaccineren en komend jaar het ziekenhuisbeeld laten bepalen of er nog een verplicht jaartje bij komt.

Ik heb het niet onderzocht en ik ben verre van een Relix qua kennis en kunde, maar dit bericht is niet al te oud en zegt dat het wel degelijk werkt tegen de Delta variant;

 
Ik heb het niet onderzocht en ik ben verre van een Relix qua kennis en kunde, maar dit bericht is niet al te oud en zegt dat het wel degelijk werkt tegen de Delta variant;

Laat Relix het dan maar uitzoeken. Hij moet wel af en toe laten zien waarom hij de forumtitel 'slimste forummer' draagt 😄.
 
Nieuw gemelde besmettingen:

+585 vandaag.

Indicatoren (exponentiële) groei / krimp:
Dat is 140 minder ⬇ dan gisteren.
Dat is 296 minder ⬇ dan een week geleden.

--> groeifactor: -35% week op week.
--> halvering: elke 11.2 dagen.
 
Haha, ben ff op t water vandaag ⛵
Maar in principe staat t redelijk compleet in de link dacht ik, aantallen na vaccin zijn lager voor besmet, lager voor symptomen, veel lager voor ernstig ziek. Waarbij vooral bij twee prikjes men zeer behoorlijke bescherming heeft. Zowel voor de Astra's als nog iets sterker voor de mRNA vaccins. Kans dat je met delta een paar dagen besmet bent, en dus besmetten kunt is wat groter dan voor alpha, dus blijf sociaal (of beter: asociaal=thuis) als je je ziek voelt.
 
Ach de cijfers zeggen me niks meer. Mensen testen zich veel minder nu, en vele teststraten zijn al gesloten. Ziekenhuiscijfers zeggen me meer.

Wel opvallend dat mensen die het Janssen vaccin hebben gehad waarschijnlijk toch een tweede shot moeten halen.
 
Net als de GGD. 2 zwangere vriendinnen en beiden een ander advies. Gewoon standaardbrief en dezelfde dag ontvangen.

Bekijk bijlage 3494Bekijk bijlage 3495
Het een sluit t ander niet uit, maar volgens mij is er in veel landen nog wat aarzeling (deels ook uit terughoudendheid wegens onvoldoende data, zwangerschap is 9maand en de vaccins zijn er veelal nog maar n half jaartje vanaf EMA-goedkeuring).

Hier (Duitsland) kreeg n zwangere vriendin na constatering zwangerschap (Jan) een oproep om twee mensen uit haar nauwe omgeving met voorrang (Februari) te laten prikken (man en moeder). Vond ik wel n deugdelijke oplossing.

Zonder voorgeschiedenis lijkt persoonlijk (zeker gezien de huidige besmettingskans) prikken nadat je bevallen bent me prima. Zowieso zou ik als zwangere deze zomer ook geen reisjes Spanje, Portugal of Engeland doen.



Is wat ik zo snel kon vinden, met wat internet onzin debunked en geen aanleiding in de data (van toch zwanger geworden vrouwen) uit de trials te claimen dat t kwaad kan. In dierproeven geen effect op bevruchting of ontwikkeling.
 
Laatst bewerkt:
Het een sluit t ander niet uit, maar volgens mij is er in veel landen nog wat aarzeling (deels ook uit terughoudendheid wegens onvoldoende data, zwangerschap is 9maand en de vaccins zijn er veelal nog maar n half jaartje vanaf EMA-goedkeuring).

Hier (Duitsland) kreeg n zwangere vriendin na constatering zwangerschap (Jan) een oproep om twee mensen uit haar nauwe omgeving met voorrang (Februari) te laten prikken (man en moeder). Vond ik wel n deugdelijke oplossing.

Zonder voorgeschiedenis lijkt persoonlijk (zeker gezien de huidige besmettingskans) prikken nadat je bevallen bent me prima. Zowieso zou ik als zwangere deze zomer ook geen reisjes Spanje, Portugal of Engeland doen.



Is wat ik zo snel kon vinden, met wat internet onzin debunked en geen aanleiding in de data (van toch zwanger geworden vrouwen) uit de trials te claimen dat t kwaad kan. In dierproeven geen effect op bevruchting of ontwikkeling.
Duidelijk.

Het verbaasde me meer dat er niet 1 en dezelfde brief in omloop is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan