Coronavirus

Ik begin overigens om mij heen steeds meer mensen te horen die eerst geen vaccin wilden, maar inmiddels zijn omgeslagen. Ook dat is natuurlijk een interessante gang van zaken en leuk om bij te houden. Niet elke twijfelaar wordt een anti-vaxxer.

Maar goed, het is n=3, maar toch.
 
Ik begin overigens om mij heen steeds meer mensen te horen die eerst geen vaccin wilden, maar inmiddels zijn omgeslagen. Ook dat is natuurlijk een interessante gang van zaken en leuk om bij te houden. Niet elke twijfelaar wordt een anti-vaxxer.

Maar goed, het is n=3, maar toch.
Hahaha, op mijn vorige werk zei onze communicatiemevrouw altijd n=1 tegen mij, als ik weer eens een afwijkende mening had. :ROFL:
 
L

Wat vaker je handen wassen en gewoon thuiswerken als je snipverkouden of niet lekker bent, vind ik dingen die wat mij betreft wel mogen blijven.

In Azie is het heel normaal dat je een mondkapje opzet als je verkouden o.i.d bent. Gaan we hier ook zien denk ik. Het feit dat er niet 1 officieel griepgeval is gemeld deze winter/dit voorjaar is veelzeggend over de effectiviteit van De Grote Drie: handen wassen, afstand houden, mondkapje dragen. Ook andere maatregelen hebben er aan bijgedragen trouwens.
 
In Azie is het heel normaal dat je een mondkapje opzet als je verkouden o.i.d bent. Gaan we hier ook zien denk ik. Het feit dat er niet 1 officieel griepgeval is gemeld deze winter/dit voorjaar is veelzeggend over de effectiviteit van De Grote Drie: handen wassen, afstand houden, mondkapje dragen. Ook andere maatregelen hebben er aan bijgedragen trouwens.
Ik denk dat thuis werken meer effect heeft gehad dan het mondkapje.
 
Absoluut een hele belangrijke bijdrage, maar als ik hier de commentaren las, waren de files nog steeds indrukwekkend tijdens de lockdown.

Nee, dat is gewoon echt niet waar. Misschien wel op plekken alsnog eens een file, alsnog drukte, maar echt file als spitsfenomeen was geen ding meer. Een duidelijk verschil met voor de crisis. Ik geloof verder ook best dat mondkapjes echt kunnen helpen, vraag me alleen wel af hoe effectief die van ons waren. Dat waren geen medische mondkapjes. Het zal vast een beetje hebben geholpen.
 
Vanaf komend weekend gaan de temperaturen weer naar beneden.
Daarbij is het in de winkels doorgaans prima te doen, qua temperatuur. Het is warm als je buiten bent, maar daar hoef je 'm niet op.


Ik draag medische mondkapjes en die beperken de in- en uitstroom van lucht zodanig dat ik er echt wel van overtuigd ben dat ze helpen bij het voorkomen van verspreiden en inademen van virusdeeltjes.
Ben wel bang dat onze natuurlijke weerstand/imuunsysteem toch graag aan het werk blijft met virussen en bacteriën van buitenaf. Laten we niet te voorzichtig worden.
 
Nee, dat is gewoon echt niet waar. Misschien wel op plekken alsnog eens een file, alsnog drukte, maar echt file als spitsfenomeen was geen ding meer. Een duidelijk verschil met voor de crisis. Ik geloof verder ook best dat mondkapjes echt kunnen helpen, vraag me alleen wel af hoe effectief die van ons waren. Dat waren geen medische mondkapjes. Het zal vast een beetje hebben geholpen.
Aangaande files. Vorig jaar waren er slechts files ten gevolge ongelukken of werkzaamheden. Files ten gevolge van te weinig capaciteit waren weg. Afgelegde afstand per fiets en lopend nam toe ten gevolge dat mensen thuis toch beweging wilde hebben.
Ondertussen gaan we alweer hard richting de oude situaties en komen alweer een aantal vaste gasten bijna dagelijks naar voren..
 
Aangaande files. Vorig jaar waren er slechts files ten gevolge ongelukken of werkzaamheden. Files ten gevolge van te weinig capaciteit waren weg. Afgelegde afstand per fiets en lopend nam toe ten gevolge dat mensen thuis toch beweging wilde hebben.
Ondertussen gaan we alweer hard richting de oude situaties en komen alweer een aantal vaste gasten bijna dagelijks naar voren..
Ik ken 4 tankstations die qua bezoekersaantallen weer op het oude aantal zitten.
Qua literomzet niet, maar dat heeft eerder wat te maken met grensproblematiek.
 
In Azie draagt je een mondkapje als je verkouden bent of grieperig om verspreiding te voorkomen. Dat is op zich een prima benadering van het probleem.
Daarom lopen er ook 4 miljard Aziaten. Dit is tegen de natuur ingaan. Nu met Covid snap ik het wel en was er even geen andere keus want mensen laten we niet op straat sterven. Maar om er een gewoonte van te gaan maken dat niet. Ziekenhuisbezetting moet bepalen of een mondkapje in de desbetreffende periode gewenst is.
 
Ben wel bang dat onze natuurlijke weerstand/imuunsysteem toch graag aan het werk blijft met virussen en bacteriën van buitenaf. Laten we niet te voorzichtig worden.
Ik snap wat je zegt maar t aantal pathogenen en microben dat je dagelijks binnenkrijgt is zelfs met maatregelen in de orde van vele tienduizenden soorten en varianten per dag, de meeste in aantallen met meer cijfers dan de bankrekening van Sywert. T is niet dat ons afweerleger nu volledig werkloos thuis zit en in slaap sukkelt. Ook doet je lichaam alsnog t werk na vaccinatie, je geeft t enkel een voorsprong door de gegevens van een toekomstige vijand voor t gevecht door te geven en zo het gevecht makkelijker en met minder nevenschade te winnen.

Evolutionair kun je zeggen dat er met vaccins meer mensen blijven leven met zwakkere imuunsystemen, maar ook dat is gezien de lethaliteit van covid in jongeren (kinderen en mensen voor hun kindproducerende jaren) niet van toepassing (en het is ethisch gezien n heet hangijzer om daarom af te zien van vaccinaties tegen dodelijke kinderziektes voor kindervaccinaties).
 
Laatst bewerkt:
Minder internationale reisbewegingen ook wel.
En meer internationale reizen (vakantieperiode 2020) brachten het virus versneld weer terug vanuit o.a. Spanje, waar het nog lang niet onder controle was.
Hopelijk valt dat dit jaar mee, nu er in heel Europa gevaccineerd wordt.
 
Ik ben 24 uur na de vaccinatie gaan trainen. Was geen megazware (waterpolo)training, maar toch. Ik heb er in ieder geval geen last van gehad en het is - denk ik - zelfs goed geweest tegen de spierpijn in de schouder.
Na wat nader leeswerk: eens. Deze link stelde me op heel veel vlakken gerust over wat er onder de moterkap gebeurd (diepere mechanismen, niet t jip en janneke versimpelde plaatje).

 
Terug
Bovenaan Onderaan