Coronavirus

2.498 zie ik nog wel gebeuren... Maar ik ken twee mensen die overal schijt aan hebben, dus daar zal het wel mis gaan.
Ach ja, had net zo goed 2.5k kunnen zetten, laagste niveau (waakzaam) bereiken we als we onder de 0.9k duiken.
Maar dan nog, het gaat niet alleen om besmettingen maar ook om opnames, en daar zitten we nog op niveau zeer ernstig.
 
Ach ja, had net zo goed 2.5k kunnen zetten, laagste niveau (waakzaam) bereiken we als we onder de 0.9k duiken.
Maar dan nog, het gaat niet alleen om besmettingen maar ook om opnames, en daar zitten we nog op niveau zeer ernstig.
We hebben echt gewoon nog tot augustus / september nodig voordat de samenleving weer redelijk normaal draait.
 
Ik vind het niet bijster slim van het AD om dit zo te presenteren (eventueel even incognito openen): Voordringers halen zonder problemen coronaprik, controle zo lek als een mandje

Enerzijds snap ik dat het wel nieuwswaarde heeft, maar tegelijkertijd breng je hiermee mensen wel op ideeën. Want als het blijkbaar zo makkelijk is, waarom zou ik het dan niet proberen?
Ik las het ook bij de NOS, eerder vanmiddag. Tsja... Moeilijk. Censuur dan maar? Dat willen we ook niet.
Aan de andere kant hoef je natuurlijk niet het hele pad uit te stippelen.
 
Ik las het ook bij de NOS, eerder vanmiddag. Tsja... Moeilijk. Censuur dan maar? Dat willen we ook niet.
Aan de andere kant hoef je natuurlijk niet het hele pad uit te stippelen.
Het is een lastige discussie. En hopelijk zorgt fatsoen ook nog wel dat het niet massaal wordt misbruikt...
 
Ik vind het niet bijster slim van het AD om dit zo te presenteren (eventueel even incognito openen): Voordringers halen zonder problemen coronaprik, controle zo lek als een mandje

Enerzijds snap ik dat het wel nieuwswaarde heeft, maar tegelijkertijd breng je hiermee mensen wel op ideeën. Want als het blijkbaar zo makkelijk is, waarom zou ik het dan niet proberen?
Tja, prikken prikken prikken is t belangrijkste, wie die prik krijgt is nu de oudsten en zorgpersoneel t veelal al gehad heeft minder van belang.
 
Ah bedoel je m zo, 5 dagen kantoor is al 15 jaar passé voor mij. Nu met corona de rest ook flexibeler is geworden ga ik nog een dag extra thuiswerken. Maar wat netwerken op kantoor, sparren met collega's en de sociale component tezamen maken 2 dagen op kantoor voor mij nu de gevoelsmatige ondergrens.
Waar ik nog wel mee worstel, is dat ik met nogal veel verschillende mensen afspraken heb. Als die allemaal op verschillende dagen aanwezig zijn, wordt het nog lastig. Wat volgens mij sowieso waardeloos is, zijn overleg met een groep in een zaaltje en een groepje digitaal.
 
Ik moet wel zeggen dat Willempie wel goed op de hoogte is.
Dat is het pijnlijke denk ik, volgens mij is hij slim genoeg om te weten dat hij een aantal feiten verdraaid weergeeft en dingen claimt die niet juist zijn (Wakefieldiaans zegmaar).
 
Laatst bewerkt:
Als ik het zo op de weg zie en op de parkeerplek bij ons winkelcentrum, geen doorkomen aan.. corona is soooo 2020
Tja, de meeste mensen doen wat mag en niet wat verstandig is. De winkel is open. Dat is fijn, zodat je gewoon op je eigen moment de spullen kunt kopen of bekijken die je wilt. Je hoeft niet massaal allemaal maar naar het winkelcentrum te rennen, omdat het mag. Zelf meehelpen aan het voorkomen van druktes e.d. is heel verstandig, maar blijkbaar voor het gros moeilijk. Dat is jammer, want dit gaat vaak ten koste van fijne versoepelingen, waardoor er juist andere dingen mogelijk worden (restaurants open, teamsporten, iets meer bezoek).
 
Super veel mensen uit mn omgeving krijgen al een oproep, niet alleen op leeftijd maar ook zeker op basis van onderliggend lijden (astma, auto-imuunziekte, hartpatient bijv) of werkplek (ziekenhuis, maar ook psychologen en AZC medewerkers). Dus ook onder leeftijdsgenoten al wel. Als die allemaal geweest zijn, gaan de jaartallen als het goed is ook een stuk sneller zo. Plus het feit dat er gewoon veel boomers zijn, dus dat het tempo op jaartallen niet lineair verloopt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan