Coronavirus

Dat zal ook komen omdat we zo gruwelijk inefficiënt aan het vaccineren zijn begonnen...?
Niet echt denk ik. Het tempo ligt hier niet veel hoger. Wat wel een dingetje is:


Het gaat over autorijden, maar het geldt denk ik ook voor Corona-maatregelen:

"Maar dat riskante rijgedrag heeft een hele goede reden, vinden we als Nederlanders. Het ligt namelijk niet aan ons zelf, maar aan de regels. Die zijn vaak ‘niet logisch’ of ‘niet passend’ bij de situatie op de weg."
 
Toch weer 800 meer dan gisteren. Da's precies de verkeerde kant op....
Weet niet of het alle gevallen verklaart, maar er wordt gezegd dat op woensdag altijd een soort inhaalslag is. Mensen laten zich eerder doordeweeks testen dan in het weekend, dus vandaar 800 positieve gevallen meer. In vergelijking met vorige week is het een stuk minder (7273 op woensdag 5 mei). Je kan dus zeggen dat de toename aan het afnemen is.
 
Weet niet of het alle gevallen verklaart, maar er wordt gezegd dat op woensdag altijd een soort inhaalslag is. Mensen laten zich eerder doordeweeks testen dan in het weekend, dus vandaar 800 positieve gevallen meer. In vergelijking met vorige week is het een stuk minder (7273 op woensdag 5 mei). Je kan dus zeggen dat de toename aan het afnemen is.
Klopt wel, maar had hem graag onder de 5000 gezien vandaag.
 
Dat blijkt. Had wel wat meer verwacht na 5 miljoen inentingen.
6.7mlj alweer :)

Zijn vooral de jongere die nu na koningsdag een piek laten zien terwijl de rest daalt.
Ziekenhuisopnames nemen al sterk af, en daar moeten we veel meer dalen om 1 niveau in waakzaamheid terug te gaan. Zitten nu op zeer ernstig, om op ernstig te komen moet je op max 67 opnames per dag en 6.241 besmettingen per dag zitten (gaat uiteindelijk regio, maar zet je de cijfers door op landelijk dan kom je hier op uit).

Op dit moment zitten we qua besmettingen nog ongeveer 5% te hoog (kijkend naar 7daags gemiddelde) maar qua opnames zitten we nog een factor 3.5 te hoog.

Daarbij, ook na t vaccin kan je nog ziek worden, kans op opname is echter kleiner, dus zelfs als de besmettingen nu niet heel hard gaan dalen verwacht ik dat de daling in t ziekenhuis verder doorzet en het waakzaamheidsniveau kan zakken zodra de opnames onder de 67 per dag zitten.
 

Misschien ook tijd om t adagium van De Hondt kapot te slaan, dat buiten geen risico is...
Ik zie in het artikel helemaal geen link met buitenactiviteiten?

Maurice de Hond is ten eerste niet de enige, volgens zegt zelfs het RIVM tegenwoordig dat het risico buiten veel kleiner is. Daarnaast heb ik in zijn artikelen gelezen dat je ook buiten niet continu op hele korte afstand van dezelfde persoon met staan.

Maar dat gezegd hebbende heb ik na zijn verbinding aan die walgelijke poster van FVD geen zin om op te komen voor Maurice de Hond.
 
Ik zie in het artikel helemaal geen link met buitenactiviteiten?

Maurice de Hond is ten eerste niet de enige, volgens zegt zelfs het RIVM tegenwoordig dat het risico buiten veel kleiner is. Daarnaast heb ik in zijn artikelen gelezen dat je ook buiten niet continu op hele korte afstand van dezelfde persoon met staan.

Maar dat gezegd hebbende heb ik na zijn verbinding aan die walgelijke poster van FVD geen zin om op te komen voor Maurice de Hond.
RIVM heeft altijd aangegeven dat risico's buiten kleiner zijn.
17 clusters van minimaal 68 mensen, ja dat zal binnen zijn gebeurt...
 
Gisteren zijn er (ik heb het afgerond) 135.000 vaccinatie gezet. Dat lijkt best veel, maar Nederland heeft 2500 woonplaatsen, da's dus 54 prikken per woonplaats...
 
Terug
Bovenaan Onderaan