Coronavirus

Onzinnige conclusie en veel te kort door de bocht. Geen idee wat jij onder natuurlijk en verbeterde omstandigheden schaart, maar de flinke toename in CO2, vrijgekomen stikstof opgewekt onder onnatuurlijke hoge druk en temperaturen, of als kers op de taart, het vrijkomen van een zoönose à la COVID dankzij massale dierkweek kun je toch niet scharen onder het mom "heel natuurlijk". Nouja, ironisch genoeg is dat laatste een compleet logisch gevolg van alle onnatuurlijke shitload waar wij mensen op de aarde mee bezig zijn. Maar of biodiversiteitsreductie en zoönosekweek nou een "verbeterde omstandigheid" te noemen valt, niet echt. Het hele idee van vaccinatie slaat daarmee ook als een tang op een varken. Het is een classic "business-as-usual" reactie van de nonchalante mens, die niet in de spiegel durft te kijken maar eigenlijk eens moet zeggen: "goh, we verzorgen de aarde slecht, hoe pakken we dit soort problemen eens goed aan?".

Om het punt "verbeterde omstandigheden" nog wat verder onderuit te halen. De levensverwachting is wellicht in zijn algemeenheid toegenomen, maar de omstandigheden rondom voedsel of ons leven zijn echt niet zoveel "verbeterd" als jij beweer. Ik vraag me af of je enig benul wat bij het opschalen van voedselproductie en voedselfortificatie komt kijken, en wie hiervan het dupe zijn geworden en hoe het hen aangrijpt? Het zijn veelal de boeren, en wijzelf in mindere maten, die dankzij de gigantische vraag naar voedsel aan welvaartsziektes à la Parkinson en Alzheimer gaan leiden dankzij de massa-applicatie van menselijk gesynthetiseerde gif om insecten en andere microbiota van de gewassen te houden. Dus gooi je argument van "verbeteringen omstandigheden" maar direct in de prullenbak, want welvaartsziektes zijn grondig bewijs dat juist door zo stellig tegen de natuur te leven wij onszelf ziektes opbrengen die anders nooit in het leven waren geroepen. We werken onszelf op lange termijn gewoon de afgrond in door koppig tegen de natuur te leven in plaats van dat men eens wat meer met de natuur gaat leven. Grondwatervergiftiging, bodemcontaminatie, luchtvervuiling. Je zou voor de aardigheid eens moeten zoeken hoeveel kringlopen de mens ontregeld en hoe dit soort zooi pas wordt aangepakt op het moment dat het te laat is. De overheid zou dit soort onderwerpen eigenlijk gewoon moeten verplichten in het onderwijsprogramma zodat die superieure gedachte van ons mens tegenover natuur eindelijk eens wat ingedunkt wordt. Het is ronduit walgelijk en lachwekkend en mag van mij eens gigantisch hard worden afgestraft.
Jij mag mijn post onzinnig vinden, eerlijk gezegd vind ik deze reactie redelijk onzinnig. De mens heeft pas sinds een krappe eeuw écht invloed op de natuur en diens leefomgeving, waarbij ziektes en rampen van alle tijden waren. Ja, de middeleeuwen, waar de mens zo lekker natuurlijk leefden. Of de Romeinen. De Maya's in midden-Amerika. Allemaal volkeren die te maken hebben gehad met ziektes die stevig huis hielden. Die leefden zonder chemische toevoeging, zonder E-nummers, zonder 5G, maar zonder vaccinatie en Peniciline stierven ze bij de bosjes. Die leefden dicht bij de natuur. Nou, dat helpt. De natuur maakt je gewoon af.
Je noemt Alzheimer, maar vergeet even dat deze ziekte voornamelijk heerst bij 65 plussers, dus als er een samenleving is waarbij er weinig mensen zijn van die leeftijd, deze ziekte nauwelijks voorkomt. Heeft dus niks met gif te maken maar met gevorderde leeftijd. Obesitas, dát is een welvaartsziekte. Eentje die gemakkelijker te voorkomen is (alhoewel de redenen om teveel te eten ook heel divers kunnen zijn, van foute inname tot verslaving). Kanker is vaker toe te wijzen aan leefomstandigheden. De door jouw genoemde ziektes zijn dat zeker niet.
Wat de gevolgen op lange termijn zijn voor de opschaling van de voedselproductie is onbekend, want dit is nog nooit voorgekomen. En als dat niet vol te houden is, vermindert de bevolking vanzelf.
 
Kun je iets aan de situatie veranderen? Is het antwoord daarop 'nee', laat het dan los. Het kost jou energie die je ergens anders voor zou kunnen gebruiken. En uiteindelijk is er dan niets veranderd aan de situatie.

Ik snap je wel hoor, mij lukt het ook zéker niet altijd om niet boos te worden over zoveel egoïsme en / of onkunde.
Maar soms lukt het wel en dat is een veel fijner gevoel. ;)
Helemaal gelijk! Een post op het forum doet daarmee ook wonderen. Daarna is de boosheid uitgesproken en meteen ook weer voorbij gelukkig.
 
5910 nieuwe leden bij de Corona-club.

Vanaf volgende week woensdag willen ze toch weer gaan versoepelen. Ruimere opneingstijden terrassen. Ruime regels buitensport. En zelfs mogelijk wat binnensportmogelijkheden.
 
Mij hoor je nergens zeggen dat het een ideale wereld hebben, maar in Nederland hebben we een systeem wat ervoor zorgt dat als je werkeloos wordt, je een vangnet hebt (om eens wat te noemen). Wordt er ook voedsel en medicijnen naar andere landen gestuurd. Ik heb nog nooit gehoord van een reiger die een vis ging brengen naar een andere reiger, omdat die een dag een slechte vangst had.
Overigens is oorlogvoering iets wat de mens al deed voordat hij überhaubt enig effect had op de natuur. En Oorlogvoering mag dan een overeenkomst zijn die wij hebben met andere dieren, er zijn voldoende zaken te bedenken waarin de mens uniek is.
Bepaalde apen en vleermuizen doen dit wel. En dan bedoel ik niet vis naar een reiger met slechte vangst brengen
 
5910 nieuwe leden bij de Corona-club.

Vanaf volgende week woensdag willen ze toch weer gaan versoepelen. Ruimere opneingstijden terrassen. Ruime regels buitensport. En zelfs mogelijk wat binnensportmogelijkheden.
Flink minder dan vorige week, maar toen zat er een correctie van t weekend in. afgelopen 7dag is vergelijkbaar met de 7 ervoor.
 
Ik zie wel weer dat er vaccins over zijn. Onvoorstelbaar! :CENSORED: Werk toch eens verder vooruit en laat mensen vrij om op de dag zelf nog een afspraak te maken. Sukkels.


Kwart miljoen kwetsbaren extra uitgenodigd voor vaccinatie vanwege lege prikstraten

 
Ik vraag me af of dit betrouwbaar is? Werd daar dit weekend niet voor gewaarschuwd?
Uiteindelijk gaat dit gewoon via je huisarts, heeft hij een prik over kan hij dat melden en kan jij je daarvoor opgeven. Is ingegeven doordat een aantal artsen het beu was om vaccins weg te gooien, en terecht, prikken prikken prikken is immers het devies.
 
Uiteindelijk gaat dit gewoon via je huisarts, heeft hij een prik over kan hij dat melden en kan jij je daarvoor opgeven. Is ingegeven doordat een aantal artsen het beu was om vaccins weg te gooien, en terecht, prikken prikken prikken is immers het devies.
O ok. Misschien maar eens kijken dan. Ik wil wel ingeënt worden.
 
Mij hoor je nergens zeggen dat het een ideale wereld hebben, maar in Nederland hebben we een systeem wat ervoor zorgt dat als je werkeloos wordt, je een vangnet hebt (om eens wat te noemen). Wordt er ook voedsel en medicijnen naar andere landen gestuurd. Ik heb nog nooit gehoord van een reiger die een vis ging brengen naar een andere reiger, omdat die een dag een slechte vangst had.
Overigens is oorlogvoering iets wat de mens al deed voordat hij überhaubt enig effect had op de natuur. En Oorlogvoering mag dan een overeenkomst zijn die wij hebben met andere dieren, er zijn voldoende zaken te bedenken waarin de mens uniek is.
Dieren vertonen een grote variëteit aan sociaal gedrag: moraal en onderlinge verhoudingen, gevoel voor rechtvaardigheid, altruisme, het herkennen van verdriet bij een ander, troosten, compassie, empathie, samenwerken.
Van kraaien tot varkens, van apen tot honden.
Links ter onderbouwing als je wilt.
Maar we dwalen nu wel af.
Het menselijke superioriteitsgevoel is misplaatst.
En als je daar als tegenargument ' Darwin' tegen inbrengt, dan heb je volkomen gelijk natuurlijk.
Een mensloze aarde.
Hoe erg is dat eigenlijk?
 
Terug
Bovenaan Onderaan