Coronavirus

Gemelde nieuwe besmettingen vandaag wederom lager dan een week eerder. Met het trage doormelden door de verschillende regio's is het even afwachten hoe e.e.a. zich deze week ontwikkelt.

Ook bij opnames een flinke terugval, dit zal ook beïnvloed zijn door de vrije maandag en geeft compleet geen houvast of we nog stijgen of richting een plateau gaan.
In ieder geval beter dan dat het blijft stijgen.
 

All French are equal, but some French are more equal than others?

Nee hoor gebeurd door de hele Franse samenleving en ook al maandenlang.
 
True.

Toch heb ik na de afgelopen periode wel steeds een 'ja, maar het loopt zo toch weer op' in het achterhoofd.
Herkenbaar, zie dat ook de testbereidheid aan het afnemen is, ik wordt pas happy als ik hoor dat de ziekenhuizen weer hun gewone taken volop kunnen doen.
 
Ik lees dat men wel weer aan versoepelingen per 21-4 werkt: hoger onderwijs, terrassen, einde avondklok, bezoek van 1 naar 2 personen.
 
Als de avondklok maar weg gaat pff, alle andere dingen prima 🤦‍♂️ voor ons vrijgezellen is de avondklok grotere straf dan een virus.
 
True.

Toch heb ik na de afgelopen periode wel steeds een 'ja, maar het loopt zo toch weer op' in het achterhoofd.
Klopt, maar 8000 lijkt toch wel de max. Op die manier het uitzingen is denk ik wel te doen.
 
voor ons vrijgezellen is de avondklok grotere straf dan een virus.
Want? Dan moet je de hele nacht blijven, in plaats van dat je het op een lopen zet na een vluggertje?

Klopt, maar 8000 lijkt toch wel de max. Op die manier het uitzingen is denk ik wel te doen.
Het uitzingen is mede door het gedrag van een grote groep toch wel een dingetje van de lange adem aan het worden, waar het in mijn beleving al een stuk beter had kunnen gaan.
 
Want? Dan moet je de hele nacht blijven, in plaats van dat je het op een lopen zet na een vluggertje?

Vluggertjes en blijven slapen is beide even goed, maar gewoon de vrijheid wat plan-technisch makkelijker en socialer is ook. Gewoon menselijker. Avondklok in februari-april (winter) is sowieso nutteloos, je houdt 5k hangjeugd binnen en straft 17.3 miljoen andere. Als je het wilt/wou invoeren moet je het straks doen, als het mooier weer is en langer licht, dan is men tot in de late uurtjes overal buiten.
 
Vluggertjes en blijven slapen is beide even goed, maar gewoon de vrijheid wat plan-technisch makkelijker en socialer is ook. Gewoon menselijker. Avondklok in februari-april (winter) is sowieso nutteloos, je houdt 5k hangjeugd binnen en straft 17.3 miljoen andere. Als je het wilt/wou invoeren moet je het straks doen, als het mooier weer is en langer licht, dan is men tot in de late uurtjes overal buiten.
Buiten is prima. Tot laat op visite bij iemand binnen (want winter / regen), dat is het probleem.
 
Had ik maar beter niet geklikt :FP:
Dit gaat ons leven verder worden vrees ik, al helpt de vaccin tegen 500 varianten, de 501-550 zullen altijd er na komen.
 
Ik hou me hoop vast met zulke verhaaltjes.. komen 2-3x in het nieuws en dan sterft het uit.

Supervaccin tegen corona op komst: ’Dé gamechanger’
 
Neemt dit ook de algemene staat van de gezondheidszorg van Brazilië in acht? En hoe arm het land wel niet is?
Is t nou wel of niet arm?

Gegeven is dat de nieuwe variant veel meer mensen in t ziekenhuis krijgt dan t origineel. Staat los van de staat van de gezondheidszorg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan