Coronavirus

Tja, maar jij zou je ouders ook wel ergens van kunnen overtuigen, kan het die ouders wat dat betreft niet kwalijk nemen.
Nee, dat doe ik ook niet. Die vertrouwen op hun kinderen, want die zijn immers 'nog goed bij de tijd'.
Die kinderen, die het leven van hun ouders op het spel zetten en die zorgen ervoor dat we langer en langer in deze kul zitten, daar kots ik van.
 
Snap ik, blijven er vandaag twintig ongebruikt dan krijgen er morgen 20 extra een oproep neem ik aan..? Pas als er structureel vaccin word weggegooid zou ik me zorgen maken. We moeten de situatie ook niet gaan vanBommelen in de media. ;)
Vanbommelen?

Maar goed, 20 prikken die vandaag niet gezet worden, schuiven feitelijk 6 maanden door. Die worden morgen niet ingehaald. Want morgen zouden ze al andere prikken zetten. Dit werkt gewoon vertragend, terwijl er voldoende animo is.
Afgerond 6k erbij, waarmee de groei deze week lager uitkomt dan vorige week. Doorzetten naar afvlakken en doorzetten met prikken.

Ziekenhuisopnames blijver nog wel sterk stijgen :( nu ruim 240 per dag gemiddeld over 7 dagen.
Die lopen natuurlijk altijd ietsje achter. Dus als de stijging afneemt, zal dat in het ziekenhuis ook over 2/3weken zijn.
Bij ons was er helemaal geen wachtruimte. Je moest op tijd aanwezig zijn, in de hal, prikken, en weer naar buiten. Daarna moest je 15 minuten wachten in je auto of gewoon buiten staan.
O, hier was wel een wachtruimte met een leuk bosbehang, zodat je rustig werd. ;)
 
Nee hoor, maar kan jij je ouders makkelijk ergens van overtuigen? De mijne denken toch echt nog zelf na.
Die zijn dan nog goed genoeg bij de tijd. Ik heb al wel aardig wat ooms en tantes die zelf al heel dik in de tachtig zijn en vertrouwen op hun kinderen.
 
Phoe, best lastig. Als je kinderen hebt voorgebracht die zich zo makkelijk vastbijten in complottheorien en laten overtuigen door vage en onjuiste internetbronnen dan heb je zelf ook ergens gewoon gefaald als vader/moeder. Of ben ik dan te streng?
Redeneer je dan niet teveel vanuit je eigen bubbel waar sprake was van voldoende opleidingsniveau?

Waarmee ik niet wil zeggen dat anti-vaxxers allemaal laag opgeleid zijn. Juist niet, maar als je als simpele arbeider je HBO-opgeleide 'new hapinez' dochter hoort zeggen dat vaccin je DNA aantast dan kan je daar logischerwijs in meegaan.
 
Die zijn dan nog goed genoeg bij de tijd. Ik heb al wel aardig wat ooms en tantes die zelf al heel dik in de tachtig zijn en vertrouwen op hun kinderen.
Dat begrijp ik niet zo goed. Die vertrouwen dus meer op hun kind, die noem eens een dwarsstraat, accountmanager bij een telecom is, dan op de regering, de virologen en hun huisarts. Dan moet je inderdaad ook niet zeuren als je ziek wordt en dood gaat.
 
Redeneer je dan niet teveel vanuit je eigen bubbel waar sprake was van voldoende opleidingsniveau?
Ja, misschien wel. Maar volgens mij heeft het niet zo heel veel te maken met opleidingsniveau.
Gezond verstand en een basis van hoe je de betrouwbaarheid van een bron kunt inschatten?
Ik zie er meer onwil in dan verstandelijk onvermogen.
 
Ja maar wie zijn die mensen die niet willen of niet komen opdagen? Als het 60+ is dan gewoon 50+ ook uitnodigen en mocht er een 60+ jarige komen geef je hem voorrang, maar blijf je dus prikken met meerdere doelgroepen en zal je dus wel steeds aanbod hebben.
Maar als je 60+ uitnodigt, deze aangeven te komen maar alsnog niet komen kan je die dag niet alsnog 50+ uitnodigen.

Als oud Alphenaar hoop ik gewoon dat de brug ff open stond.
 
Ja, misschien wel. Maar volgens mij heeft het niet zo heel veel te maken met opleidingsniveau.
Gezond verstand en een basis van hoe je de betrouwbaarheid van een bron kunt inschatten?
Ik zie er meer onwil in dan verstandelijk onvermogen.
Zie aanvulling.
 
Ja maar wie zijn die mensen die niet willen of niet komen opdagen? Als het 60+ is dan gewoon 50+ ook uitnodigen en mocht er een 60+ jarige komen geef je hem voorrang, maar blijf je dus prikken met meerdere doelgroepen en zal je dus wel steeds aanbod hebben.
En als die 60+ komt kun je als 50+ onverrichterzake weer naar huis? Lijkt me niet zo handig.
Gewoon uitnodigen, afspraak vastleggen. Niet komen is betalen. Zeg 250,00 boete of zo.
 
En als die 60+ komt kun je als 50+ onverrichterzake weer naar huis? Lijkt me niet zo handig.
Gewoon uitnodigen, afspraak vastleggen. Niet komen is betalen. Zeg 250,00 boete of zo.

Dat is de enige oplossing, via DigiG inloggen en reserveren en kan niemand achteraf zeggen was me neefje die het deed ik wist van niks. Niet willen is prima en mag maar ga niet de boel naaien met afspraak maken en niet op dagen, inslapen zulk volk meteen :FP:

Wij zouden in de 3de week van maart de prik krijgen op werk, maar hoor er niks over
 
Dat begrijp ik niet zo goed. Die vertrouwen dus meer op hun kind, die noem eens een dwarsstraat, accountmanager bij een telecom is, dan op de regering, de virologen en hun huisarts. Dan moet je inderdaad ook niet zeuren als je ziek wordt en dood gaat.
Vraag me niet hoe het werkt, ik kan me er ook geen voorstelling van maken. Maar wellicht volgen ze het nieuws minder (goed) en zijn hun kinderen zoals elke wappie ontzettend overtuigd van hun eigen gelijk, waardoor die ouders denken dat hun kinderen goed op de hoogte zijn van de situatie?

Geen idee.
 
Waarmee ik niet wil zeggen dat anti-vaxxers allemaal laag opgeleid zijn. Juist niet, maar als je als simpele arbeider je HBO-opgeleide 'new hapinez' dochter hoort zeggen dat vaccin je DNA aantast dan kan je daar logischerwijs in meegaan.
Als je een HBO-geschoolde dochter hebt die ervan overtuigd is dat het vaccin DNA schade brengt en daar dan ook nog eens bij inschat dat ze er voldoende kennis van heeft om haar ouders het zetten van vaccins af te raden - en jij vertrouwd daar dan blind op - dan heb je inderdaad een defect product de wijde wereld ingestuurd en heb ik niet veel sympathie voor de producent zegmaar. Misschien lullig van mij, maar antivax-nonsense versprijden is in mijn optiek een stuk gevaarlijker dan het hebben van een andere mening.
 
Vraag me niet hoe het werkt, ik kan me er ook geen voorstelling van maken. Maar wellicht volgen ze het nieuws minder (goed) en zijn hun kinderen zoals elke wappie ontzettend overtuigd van hun eigen gelijk, waardoor die ouders denken dat hun kinderen goed op de hoogte zijn van de situatie?

Geen idee.
Daar kan je dan verder ook niks meer mee. Ik hoop dat men zometeen gewoon dat vaccinatiepaspoort in gaat voeren, zodat de rest van de samenleving weer open kan en de wappies, en iedereen die hen gelooft, lekker in hun paralelle universum mogen blijven en de consequenties mogen dragen van hun beslissing. Maar ik kan nu al voorspellen wat er dan gebeurd......
 
Als je een HBO-geschoolde dochter hebt die ervan overtuigd is dat het vaccin DNA schade brengt en daar dan ook nog eens bij inschat dat ze er voldoende kennis van heeft om haar ouders het zetten van vaccins af te raden - dan heb je inderdaad een defect product de wijde wereld ingestuurd en heb ik niet veel sympathie voor de producent zegmaar. Misschien lullig van mij, maar antivax-nonsense versprijden is in mijn optiek een stuk gevaarlijker dan het hebben van een andere mening.
Laatste deel, helemaal eens, anti-vaxx is bloedlink.
Maar als ouder heb je maar beperkt invloed op je kind, je kiest de vrienden niet etc. etc.

En juist in de qinoa-kouwende-linkse-geitenwollensokken-new hapinez-HBO-bubbel wint anti-vax aan terrein. Hierin zijn bevindelijke christenen allang niet meer de grootste risicogroep (gevaar voor journalisten ligt weer anders ;))
 
Diverse parken in Nederland zijn vanmiddag het toneel van feestende en picknickende jongeren

Mooi weer en corona gaat nooit goed en zal nooit goed gaan, treinen vol naar de stranden straks etc, als de zon schijnt vergeet men blijkbaar alles
 
Laatste deel, helemaal eens, anti-vaxx is bloedlink.
Maar als ouder heb je maar beperkt invloed op je kind, je kiest de vrienden niet etc. etc.

En juist in de qinoa-kouwende-linkse-geitenwollensokken-new hapinez-HBO-bubbel wint anti-vax aan terrein. Hierin zijn bevindelijke christenen allang niet meer de grootste risicogroep (gevaar voor journalisten ligt weer anders ;))

Het is quinoa :drool:
 
Terug
Bovenaan Onderaan