Coronavirus

0 griepgevallen dit jaar en men zegt dat de maatregelen de griep dus tegen kunnen houden. We worden echt volledig voor de gek gehouden. Straks krijgen we ieder griepseizoen maatregelen.
Het begint hier op Noord Korea te lijken.
0 griepgevallen geloof ik geen moer van net zo min als ik geloof dat de coronacijfers zo hoog zijn.
Vaccinatieplicht gaat er gewoon komen of je mag straks niet meer naar de.supermarkt.
In plaats van bij iedere zwangerschap gefeliciteerd te zeggen kan je beter 'awww arm kind' zeggen.
 
Zowieso is griep diagnose vrijwel altijd op basis van symptomen in normale jaren, en zelden via n test. Ervan uitgaande dat de mensen met klachtten zich testen is t niet onwaarschijnlijk dat de helft of meer van de negatief getesten een normale griep hebben?
 
'De mensheid' bestaat nou eenmaal voor 20 tot 25% uit egoïsten. Dat zie je ook aan het percentage mensen dat gewoon boodschappen gaat doen met een positieve testuitslag.

Ze weten wie het zijn, dus noodwetje maken, niet testen na event, positief getest alsnog naar buiten, 15K boete. Flikker op met dat soort mongolen. :mad::mad: Kunnen we ze niet deporteren naar Noord Korea, of een strafkampje huren bij Poetin? Extra gratis werkers voor de heren...
 
0 griepgevallen dit jaar en men zegt dat de maatregelen de griep dus tegen kunnen houden. We worden echt volledig voor de gek gehouden. Straks krijgen we ieder griepseizoen maatregelen.
Het begint hier op Noord Korea te lijken.
0 griepgevallen geloof ik geen moer van net zo min als ik geloof dat de coronacijfers zo hoog zijn.
Vaccinatieplicht gaat er gewoon komen of je mag straks niet meer naar de.supermarkt.
In plaats van bij iedere zwangerschap gefeliciteerd te zeggen kan je beter 'awww arm kind' zeggen.
Is het niet vooral 0 officiële test die de griep lieten zien in monsters die zijn afgenomen en 0 doden door de 'normale' griep?
Zowieso is griep diagnose vrijwel altijd op basis van symptomen in normale jaren, en zelden via n test. Ervan uitgaande dat de mensen met klachtten zich testen is t niet onwaarschijnlijk dat de helft of meer van de negatief getesten een normale griep hebben?
Lastig. Als ik artikelen lees is het vooral bij huisartsen steekproeven gedaan en hier werd het niet genoemd. Echter ga je met griepklachten nu naar de ggd ipv de huisarts. Hierdoor kan het een vertekend beeld geven geeft het rivm terecht aan.

Maar dat de griep ook minder word door de maatregelen is wel te verklaren en aannemelijk.
 
0 griepgevallen dit jaar en men zegt dat de maatregelen de griep dus tegen kunnen houden. We worden echt volledig voor de gek gehouden. Straks krijgen we ieder griepseizoen maatregelen.
Het begint hier op Noord Korea te lijken.
0 griepgevallen geloof ik geen moer van net zo min als ik geloof dat de coronacijfers zo hoog zijn.
Vaccinatieplicht gaat er gewoon komen of je mag straks niet meer naar de.supermarkt.
In plaats van bij iedere zwangerschap gefeliciteerd te zeggen kan je beter 'awww arm kind' zeggen.

Ik heb ze dat nergens horen zeggen. Alleen dat er nog geen meldingen van griep zijn binnengekomen, waarschijnlijk ook vanwege de maatregelen. Niets meer. Niets minder. Niet op zaken vooruitlopen.
 
Is het niet vooral 0 officiële test die de griep lieten zien in monsters die zijn afgenomen en 0 doden door de 'normale' griep?

Lastig. Als ik artikelen lees is het vooral bij huisartsen steekproeven gedaan en hier werd het niet genoemd. Echter ga je met griepklachten nu naar de ggd ipv de huisarts. Hierdoor kan het een vertekend beeld geven geeft het rivm terecht aan.

Maar dat de griep ook minder word door de maatregelen is wel te verklaren en aannemelijk.

Heb even wat gezocht en ook van de geteste steekproeven bij mensen met ademhalingsklachtten in Duitsland is er nauwelijk influenza dat rondgaat. Het is dus echt vrij afwezig, mede door de maatregelen en t weinig tot geen contact.

 
Ik heb ze dat nergens horen zeggen. Alleen dat er nog geen meldingen van griep zijn binnengekomen, waarschijnlijk ook vanwege de maatregelen. Niets meer. Niets minder. Niet op zaken vooruitlopen.

Volgens mij is Ralf Edström cynisch, gezien het feit dat hij volledig voor de COVID maatregelen is.

Daarnaast geldt ook de vraag, als er nu al zoveel overleden zijn door Corona, wat voor invloed gaat het hebben op het aantal mensei de komen de overlijden het komende jaar? Ik denk dat het dus wle mee zal vallen met het gevaar van de griep het komend jaar.
 
Volgens mij is Ralf Edström cynisch, gezien het feit dat hij volledig voor de COVID maatregelen is.

Daarnaast geldt ook de vraag, als er nu al zoveel overleden zijn door Corona, wat voor invloed gaat het hebben op het aantal mensei de komen de overlijden het komende jaar? Ik denk dat het dus wle mee zal vallen met het gevaar van de griep het komend jaar.
Ik hoop t met je mee. T probleem bij griep is dat de immuniteit niet heel lang is, als er dit jaar nauwelijks iets rondgaat heb je t risico dat er veel minder mensen volgende keer bescherming hebben en kan de influenza r0 daardoor hoger zijn met een grotere griepgolf tot gevolg. Complex vraagstuk dus. Maar dat ondergaan we dan wel. Ik denk dat iedereen op n gegeven moment echt wel klaar is met beperkingen en maatregelen en kan me niet goed voorstellen dat die restricties bij elke griep- of covidgolf weer ingevoerd worden. Lijkt me ook niet wenselijk, er moet ook n beetje geleefd kunnen worden en die constante angst maakt t er niet beter op.
 
Ik denk dat iedereen op n gegeven moment echt wel klaar is met beperkingen en maatregelen en kan me niet goed voorstellen dat die restricties bij elke griep- of covidgolf weer ingevoerd worden. Lijkt me ook niet wenselijk, er moet ook n beetje geleefd kunnen worden en die constante angst maakt t er niet beter op.

Gaat ook niet gebeuren.
 
Ik hoop t met je mee. T probleem bij griep is dat de immuniteit niet heel lang is, als er dit jaar nauwelijks iets rondgaat heb je t risico dat er veel minder mensen volgende keer bescherming hebben en kan de influenza r0 daardoor hoger zijn met een grotere griepgolf tot gevolg

Klopt, maar griep zorgt voor veel overleden personen bij de groep ouderen en zieken. Ik ken niemand die overleden is aan de griep, terwijl de persoon gezond was. Ik ken wel gezonde mensen die overleden zijn aan COVID. Het feit dat er domweg minder potentiele slachtoffers zijn zorgt ervoor dat het automatisch minder zwaar zal zijn voor de ziekenhuizen. Dit neemt niet weg dat er een grote golf kan zijn onder de mensen tot 60 jaar (boven de 60 ben je een risicogroep en krijg je een oproep voor de griepprik).
En een griepgolf had in 2019, 14000 opnames in heel 2019 tgv de griep. Als je die allemaal zou hebben in de griepgolf periode (14 weken), heb je het over 1000 mensen per week.

Een grote griepgolf zorgt voor 170 besmettingen op 100.000 inwoners (de grote griepgolf van 2014 en 2018). Dat zijn aantallen die ver onder het Corona cijfer liggen. Zelfs als je naar de 200-220 toe zou gaan, zit je er nog verder onder.


Bron 1, griepcijfers

Bron 2, Griep infecties per 100K inwoners

Bron 3, Corona infecties per 100K inwoners
 
Ik zoek niet veel uit dus ik weet niet veel over Covid maar ik moest hier toevallig aan denken, ik zag een tijdje terug (misschien 2 maanden geleden of zo) Ted van Essen op tv en die beweerde dat het vaccin 1 a 2 jaar zal werken en dat het op de Britse variant waarschijnlijk ook zijn werk zou doen. Dan gaat het wel over Corona virussen en geen influenza maar dat zou wel hoopvol klinken lijkt me.

Ander discussie; (puntkomma of dubbele punt? De Bouterbaas ) we hebben het over M de Hond gehad en vele anderen, hoe denken jullie eigenlijk over die Ted van Essen eigenlijk?
 
Ik zoek niet veel uit dus ik weet niet veel over Covid maar ik moest hier toevallig aan denken, ik zag een tijdje terug (misschien 2 maanden geleden of zo) Ted van Essen op tv en die beweerde dat het vaccin 1 a 2 jaar zal werken en dat het op de Britse variant waarschijnlijk ook zijn werk zou doen. Dan gaat het wel over Corona virussen en geen influenza maar dat zou wel hoopvol klinken lijkt me.

Ander discussie; (puntkomma of dubbele punt? De Bouterbaas ) we hebben het over M de Hond gehad en vele anderen, hoe denken jullie eigenlijk over die Ted van Essen eigenlijk?
Wie?
 
Ja, dat zat er dik in natuurlijk.

Schoonzusje is juf en een van haar leerlingen testte vrijdag positief. Nou, schoonzusje dus ook positief.
Het zal allemaal wel goed komen, maar het is toch vervelend.
Wel uitzonderlijk. Tot nu toe gebeurt dat maar weinig.

Vervelend dat wel.
 
Scholen zijn pas net weer open, het zal nog wel veel vaker gebeuren.
Corona is er al een jaar. Tot nu toe weinig bewijs van zulke besmettingen. Het is maar een voorbeeld en geen geldige steekproef, maar bij mijn neefje was bijna de complete klas besmet, maar geen enkele ouder raakte besmet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan