Coronavirus

Hier nog een kekke grafiek bij het verhaal

Eu6FkYFXcAInxWG
 
Hier (Sachsen, Duitsland) is nu bijna een maand de 15km regel van kracht. Maximaal 1 op 1 contact als je niet tot een huishouden behoord. Plus avondklok 22:00-6:00. Net verlengt tot 7 maart. R-waarde ligt iets boven 1. Op n klein lijstje uitzonderingen zijn winkels sinds mid januari dicht. Ouders of familie bezoeken (zowel van vriendins kant als mijn familie in NL) zit er voor ons al sinds november niet meer in.

Vind t zorgelijk dat mede door de aankomende verkiezingen een groeiend deel van Nederland blijkbaar al open denkt te kunnen gaan. Hoop dat t zonder al te veel consequenties kan hoor, gun een ieder wat meer "vrijheid" en snap dat velen er naar smachten. Maar ik maak me wel zorgen over met name mijn ouders (zorg, 60+) en grootouders als ik eerlijk ben.
 
Ik snap het ook niet. Het is in ieder geval niet zo dat de cijfers ineens zoveel beter zijn dat versoepelingen gewenst zijn. Aan de andere kant: in België verloopt alles ongeveer hetzelfde, maar die hebben veel minder strenge regels. Dus de invloed van de maatregelen lijkt niet erg duidelijk.

Er is overigens met het koude weer veel minder getest, waardoor er vorige week veel meer getest is. Dat is wel een reden voor de stijgende aantallen besmettingen. Er zitten ook veel mensen zonder verschijnselen bij. Ik begrijp daarom niet dat we niet voornamelijk naar de ziekenhuiscijfers kijken. Die moesten toch onder controle blijven?

En dat is de post van Der Jaufe niet hoopgevend. Maar goed, misschien een eenmalige oprisping?
 
Ik snap het ook niet. Het is in ieder geval niet zo dat de cijfers ineens zoveel beter zijn dat versoepelingen gewenst zijn. Aan de andere kant: in België verloopt alles ongeveer hetzelfde, maar die hebben veel minder strenge regels. Dus de invloed van de maatregelen lijkt niet erg duidelijk.

Er is overigens met het koude weer veel minder getest, waardoor er vorige week veel meer getest is. Dat is wel een reden voor de stijgende aantallen besmettingen. Er zitten ook veel mensen zonder verschijnselen bij. Ik begrijp daarom niet dat we niet voornamelijk naar de ziekenhuiscijfers kijken. Die moesten toch onder controle blijven?

En dat is de post van Der Jaufe niet hoopgevend. Maar goed, misschien een eenmalige oprisping?
Laten we hopen dat t een oprisping is, maar dan nog, wel een hele extreme oprisping.
 
Het kan ook nog een it-probleem zijn? Allerlei oude opnames in een keer gebundeld. het is wel een hele vreemde stijging.
In theorie is dat mogelijk. Aangezien men vooral naar besmettingen kijkt verwacht ik niet snel een uitleg over dit extreem.

Aangaande de stijgende cijfers, de scholen zijn 2 weken open, daarnaast worden veel meer kinderen getest doordat het beleid veranderd is. Afwachten dus of de stijging door gaat zetten of dat er al snel een plateau bereikt wordt. Maar er is zeker sprake van een stijging in de besmettingen
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt verdacht veel op verkiezingsversoepelingen.
De cijfers geven geen aanleiding voor versoepelingen.
Of de inzichten moeten plots volledig anders zijn mbt zorg berschikbaar houden enerzijds en mentale en economische problemen anderzijds.
Maar dat geloof ik eigenlijk niet.
 
Het lijkt verdacht veel op verkiezingsversoepelingen.
De cijfers geven geen aanleiding voor versoepelingen.
Of de inzichten moeten plots volledig anders zijn mbt zorg berschikbaar houden enerzijds en mentale en economische problemen anderzijds.
Maar dat geloof ik eigenlijk niet.
RIVM geeft ook aan dat t een politiek besluit is, waarbij de politiek aangeeft dat het vooral gedaan is omdat de rek mentaal wel op is bij mensen.
 
Dit was ook wel een beetje wat bij mij door het hoofd speelt. Maar, de VVD staat op een grote voorsprong, dus waarom zouden ze daar noodzaak toe zien?
Omdat de eigen achterban begint te morren over de centen? Bang dat ze naar fvd weglopen (want die beloven einde lockdown)?
Evt uit angst dat er geen coalitie over rechts/rechtsmidden mogelijk is zonder pvv, waarbij dus elke zetel telt?

Zoiets, denk ik dan. Maar we zullen t nooit te weten komen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan