Coronavirus

Goeie jinx!

circa 6.5k besmettingen, ongeveer 3.1k minder dan vorige week, 7daags gemiddelde dus ook een flinke duw naar beneden (nl 3.1k / 7), hangt nu rond de 6.4k. Nog steeds veel te hoog om aan versoepelingen te denken, maar we zijn nog steeds dalende.
1920x1080a.jpg


Gewoon gemiddeld meer dan vorige week. 'Dalende'... zullen we dan maar zeggen.
 
Laatst bewerkt:
Gemiddeld meer dan vorige week? het gemiddelde is die rode lijn, die is toch dalende?
Van de site van de nos (waar ook die grafiek onder staat): Bij het RIVM zijn tot 10.00 uur vanmorgen 6575 nieuwe bevestigde coronabesmettingen gemeld. Dat zijn er 437 meer dan gisteren. Dat is hoger dan dan het gemiddelde van afgelopen week, toen er per dag gemiddeld 6464 mensen positief getest werden.

De rode lijn daalt. Maar de verticale lijntjes stijgen weer... En dat zijn de dagbesmettingen.
 
Van de site van de nos (waar ook die grafiek onder staat: Bij het RIVM zijn tot 10.00 uur vanmorgen 6575 nieuwe bevestigde coronabesmettingen gemeld. Dat zijn er 437 meer dan gisteren. Dat is hoger dan dan het gemiddelde van afgelopen week, toen er per dag gemiddeld 6464 mensen positief getest werden.

De rode lijn daalt. Maar de verticale lijntjes stijgen weer... En dat zijn de dagbesmettingen.
De opmerking dat een dagwaarde hoger is dan het gemiddelde betekend niet dat het gemiddelde stijgt. stel je hebt deze reeks 8-1-1-1-1-1-1 dan is het gemiddelde 2. stel de volgende dag is 3, dan wordt de reeks 1-1-1-1-1-1-3. de drie is hoger dan het gemiddelde van 2, maar het nieuwe gemiddelde is dan ongeveer 1,22 dus lager.

De trend dat we door de week heen stijgen zien we iedere week. Kan komen door de wijze van doorgeven van GGD's, kan andere oorzaken hebben.

Voor een (mogelijk) duidelijker beeld de afgelopen drie weken naast elkaar (aangezien het vandaag donderdag is lopen de dagen van vr tot do) hierin zie je telkens dat dinsdag het laagst is het daarna weer oploopt tot vr/za en daarna weer daalt tot dinsdag.

grafiek.png
 
De opmerking dat een dagwaarde hoger is dan het gemiddelde betekend niet dat het gemiddelde stijgt. stel je hebt deze reeks 8-1-1-1-1-1-1 dan is het gemiddelde 2. stel de volgende dag is 3, dan wordt de reeks 1-1-1-1-1-1-3. de drie is hoger dan het gemiddelde van 2, maar het nieuwe gemiddelde is dan ongeveer 1,22 dus lager.

De trend dat we door de week heen stijgen zien we iedere week. Kan komen door de wijze van doorgeven van GGD's, kan andere oorzaken hebben.

Voor een (mogelijk) duidelijker beeld de afgelopen drie weken naast elkaar (aangezien het vandaag donderdag is lopen de dagen van vr tot do) hierin zie je telkens dat dinsdag het laagst is het daarna weer oploopt tot vr/za en daarna weer daalt tot dinsdag.

Bekijk bijlage 2991
We gaan het zien. Ik denk dat we gewoon tot (en met) april met dezelfde cijfers (plus of min één- à tweeduizend gedurende de week) blijven zitten.
Het positieve is er wel af bij mij. Het blijft onverminderd druk overal. Mensen luisteren niet. Snap ik wel hoor, het is zo onderhand ook wel klaar met de rekbaarheid. Maar dat brengt dit als gevolg met zich mee.
 
We gaan het zien. Ik denk dat we gewoon tot (en met) april met dezelfde cijfers (plus of min één- à tweeduizend gedurende de week) blijven zitten.
Het positieve is er wel af bij mij. Het blijft onverminderd druk overal. Mensen luisteren niet. Snap ik wel hoor, het is zo onderhand ook wel klaar met de rekbaarheid. Maar dat brengt dit als gevolg met zich mee.
We gaan het zien, ik hoop dat je ongelijk hebt en dat de dalen komende weken nog verder doorzet. Maar ik snap, met alles wat ik voorbij zie komen van mensen die zich niet aan de regels houden, dat t positieve er af is.
 
Wat mij overigens echt ontzettend stoort zijn al die klojo's die mondkapjes weigeren te gebruiken en zich in het geheel niet aan de regels wensen te houden, victorie kraaien wanneer de cijfers weer omhoog gaan. "Zie je nou wel dat het niet werkt!?"

Nee, infantiel gedrocht! De groep die niet luistert en waar jij toe behoort, zorgt er voor dat het niet zakt. Kudt!
 
Wat mij overigens echt ontzettend stoort zijn al die klojo's die mondkapjes weigeren te gebruiken en zich in het geheel niet aan de regels wensen te houden, victorie kraaien wanneer de cijfers weer omhoog gaan. "Zie je nou wel dat het niet werkt!?"

Nee, infantiel gedrocht! De groep die niet luistert en waar jij toe behoort zorgt er voor dat het niet zakt. Kudt!
Yups, de vrijheidstrijders die zich een ware verzetsstrijder wanen tegen de heerschende elite..
 
Terug
Bovenaan Onderaan