Coronavirus

Wat een ontzettende kleuters kunnen dat ook zijn :FP:

Pfff wat een trieste figuren die 2. En dan zelf wel stoer de regels overtreden, terwijl ze makkelijk een minuutje hadden wachten tot de zaak weer leeg was.
En ook deze boa's willen ze gaan bewapenen? Vrij onverstandig, lijkt me.

Ik ben voor de meeste maatregelen die zijn genomen ihkv de lockdown, maar het is allemaal niet altijd consequent.
In dit geval: Een milkshake in een dichte beker moet verpakt worden in aluminiumfolie (echt.. waarom??), maar iedereen die een supermarkt/groentenwinkel/boerenwinkel binnen mag kan met zn blote bakkes boven de verpakkingsloze groenten en fruit hangen en ze even lekker vastpakken etc.

Onduidelijkheid en verschil in handhaving helpt niet om mensen de regels blijvend te laten volgen.
Ik snap dat hele concept BOA’s niet. Het zijn mensen die niet geschikt zijn voor de politie, maar wel politie-achtige taken doen. Ik hoop ook echt dat ze geen wapens gaan krijgen liever zie ik deze taken terugvloeien naar de politie.
 
Ik snap dat hele concept BOA’s niet. Het zijn mensen die niet geschikt zijn voor de politie, maar wel politie-achtige taken doen. Ik hoop ook echt dat ze geen wapens gaan krijgen liever zie ik deze taken terugvloeien naar de politie.
Tja zie het als een goedkope agent met minder bevoegdheden. Bewapenen lijkt mij geen goed idee nee.
 
als t getal niet 10 maar 0.1 is dan nog is regelmatig je handen wassen geen groot offer. Maar om de discussie ff helder te krijgen, wat versta jij onder massaschoonmaken? Ik zie in de supermarkt maatregelen, maar niet overdreven, op t werk idem dito. Wat ik hoor van de pretparken komt op mij ook niet als massaschoonmaken over. Kortom, verduidelijk het eens.

Snap het punt van schoonmaken wat je niet ziet ook niet? Je handen, winkelwagens, pinapparaten, deurklinken, toetsenborden zijn allemaal zichtbaar dacht ik?

Tbh de discussie is te zinloos om er veel woorden aan vuil te maken. Dus kort en bondig.

Massaschoonmaak: Na iedere vorm van contact direct wassen van handen, spuiten met spiritus bv. Massaschoonmaak is wel enorm overdreven, maar ik vind dat sommige bedrijven nu ook ontzettend overdrijven met hygiëneregels (volgen natuurlijk alleen regels van de overheid op maar goed)

En virusdeeltjes zijn niet zichtbaar. Waren ze maar zichtbaar, dat zou echt ideaal zijn geweest. Leven in een soort van platformer game... :unsure:o.O;P
 
Tbh de discussie is te zinloos om er veel woorden aan vuil te maken. Dus kort en bondig.

Massaschoonmaak: Na iedere vorm van contact direct wassen van handen, spuiten met spiritus bv. Massaschoonmaak is wel enorm overdreven, maar ik vind dat sommige bedrijven nu ook ontzettend overdrijven met hygiëneregels (volgen natuurlijk alleen regels van de overheid op maar goed)

En virusdeeltjes zijn niet zichtbaar. Waren ze maar zichtbaar, dat zou echt ideaal zijn geweest. Leven in een soort van platformer game... :unsure:o.O;P
Dr. Mario... maar dat is dan weer geen platformer.

Kennelijk kom ik te weinig buiten om de extreme hygiëne te zien (maar ik ben dan ook geen jongere die als verspreider overal heengaat :maniac: )
 
Ik vermoed dat het vooral jonge mensen zijn (onder de 30), die massaal naar hetv strand gaan. Die lopen zelf niet zo'n risco, waarschijnlijk is de autorit naar het strand gevaarlijker. Oude mensen en risicicogroepen moeten zichzelf maar gewoon goed beschermen en niet in contact komen met al die jonge mensen.
Ik weet niet, een tijd terug ging ik naar een tuincentrum. We hebben net een tuin, hadden we eigenlijk niet moeten doen maar het hield ons
'binnen' wel bezig. Maar tot mijn grote verbazing waren het juist veel oudere mensen. Terwijl je zou verwachten dat die juist thuis bleven en iemand anders hun planten etc lieten halen.
 
Hmm, de scholen open is wel een risico, vooral door het domme gedrag wat een flink deel van de ouders hier vertoont.
 
Ja, een gezellige ophoping van mensen?
Yups, ouders die het nodig vinden om samen de kinderen weg te brengen en daarbij 3 breed op t trottoir gaan lopen. Als je afstand houdt mensen die er tussen duiken. Om idd nog maar niet te spreken over de mensen die op normale afstand van elkaar staan te kleppen.
 
Voor de conspiracy denkertjes onder ons:
100575426_1697152287112549_3183713554054250496_n.jpg
 
De Nederlandse statistieken zien er vandaag goed uit. I k hoop dat de versoepelde maatregelen niet tot een grote piek gaan leiden.
 
Ik wacht nog even.


Sorry hoor, maar vind dit een dubieus stuk. Workshop op 15 februari. Hmm...


Precies aan het start van de piek.

Komt voor mij een beetje over als dat wij supermarkten zouden aanwijzen als verspreidingsbron. Denk dat technisch gezien iedere groepssamenkomst of krappe ruimte in febuari kan aanwijzen als verspreidingsbron.

Edit:
Ik heb het wetenschappelijk artikel gelezen. Het originele artikel is wel goed. Mijn kritische noten: ik las dat instructeurs ziekteverschijnselen (hoesten) vertoonden. Dan gaat verspreiding sowieso vlugger. Besmettingen vonden plaats aan het begin van de piek. Sample sizes zijn relatief klein, maar naar mijn mening net groot genoeg om van interessante waarde te zijn. In de provincie waar het plaatsvond, waren relatief weinig besmettingen. Wat deze constatering wel aannemelijker maakt. Ook de vergelijking met kleinere groepen en klassen met minder intense lessen toonden minder of geen besmettingen, wat ook wel overtuigend is. Maar dat kan ook puur vanwege het feit zijn dat geen van deze klassen besmet was, dan gebeurt er ook niet veel.

Overigens, het onderzoek heeft vooral gekeken naar fitness dance classes, maar de conclusie is gebaseerd op fitness centra (gesloten ruimtes). Het advies is belangrijk, maar ook wel een beetje verdraaid :unsure:
 
Terug
Bovenaan Onderaan