Coronavirus

Het enige land wat dat verteld, dat vind ik opvallend. Kan het ook niet terugvinden bij de WHO of enig ander land. Lijkt mij een voorbarige stelling.
Hoezo? Zegt het RIVM dan dat je wel besmet kunt zijn, maar dan niemand kan besmetten als je niet ziek bent? En wat zou dan precies het kantelpunt zijn?
 
Het enige land wat dat verteld, dat vind ik opvallend. Kan het ook niet terugvinden bij de WHO of enig ander land. Lijkt mij een voorbarige stelling.

Misschien interessant in dit kader is dit artikel (in het Nederlands): link. Waarom is het zo vreemd dat dragers die zelf geen ziekteverschijnselen hebben (zoals koorts, long- of een keelontsteking) wel een rol spelen bij het verspreiden van het virus? Lijkt me juist zeer aannemelijk, de locatie van de geinfecteerde cellen, en hoeveelheid aangedane cellen en de afweerreactie van de in de drager spelen vaker een grotere rol bij het ontwikkelen van ziekteverschijnselen dan de bouw van het virus zelf? Niet ziek betekend niet hetzelfde als niet besmet. In bij vele virale aandoeningen begint het besmettelijk zijn al zodra je zelf besmet bent. Minder heftig dan wanneer je zelf een full-blown ontsteking hebt met hoge virus-concentraties maar zeker niet 0. In deze studie hebben ze het over 60% die geen symptomen krijgt. En die per persoon slechts half (55%) zo makkelijk het virus doorgeven als mensen met symptomen. Maar daarmee wel verantwoordelijk voor 79% van de verspreiding (iemand die ziek is beperkt sneller zijn contacten).
 
Misschien interessant in dit kader is dit artikel (in het Nederlands): link. Waarom is het zo vreemd dat dragers die zelf geen ziekteverschijnselen hebben (zoals koorts, long- of een keelontsteking)

Omdat zelf quarantaine al zou moeten als je begint te hoesten, of je jezelf minder fit voelt, niet pas als je ziek bent. Dit is waar heel Europa naar mijn mening de fout in is gegaan. Iedereen heeft het heel lang benaderd als een griepje, en doet dat nog steeds door naar symptonen te kijken die op ziek zijn duiden, niet op symptonen die duiden op een kans iets te hebben.

Self-isolate by staying at home if you begin to feel unwell, even with mild symptoms such as headache, low grade fever (37.3 C or above) and slight runny nose, until you recover. If it is essential for you to have someone bring you supplies or to go out, e.g. to buy food, then wear a mask to avoid infecting other people.
Bron

Hoezo? Zegt het RIVM dan dat je wel besmet kunt zijn, maar dan niemand kan besmetten als je niet ziek bent? En wat zou dan precies het kantelpunt zijn?

Zolang 1 land het schrijft en er verder weinig tot geen bewijs is geleverd vind ik het maar een rare stelling.
 
Misschien interessant in dit kader is dit artikel (in het Nederlands): link. Waarom is het zo vreemd dat dragers die zelf geen ziekteverschijnselen hebben (zoals koorts, long- of een keelontsteking) wel een rol spelen bij het verspreiden van het virus? Lijkt me juist zeer aannemelijk, de locatie van de geinfecteerde cellen, en hoeveelheid aangedane cellen en de afweerreactie van de in de drager spelen vaker een grotere rol bij het ontwikkelen van ziekteverschijnselen dan de bouw van het virus zelf? Niet ziek betekend niet hetzelfde als niet besmet. In bij vele virale aandoeningen begint het besmettelijk zijn al zodra je zelf besmet bent. Minder heftig dan wanneer je zelf een full-blown ontsteking hebt met hoge virus-concentraties maar zeker niet 0. In deze studie hebben ze het over 60% die geen symptomen krijgt. En die per persoon slechts half (55%) zo makkelijk het virus doorgeven als mensen met symptomen. Maar daarmee wel verantwoordelijk voor 79% van de verspreiding (iemand die ziek is beperkt sneller zijn contacten).

Mag ik vragen wat je voor werk doet? Het verbaasd me altijd dat je met zoveel interessante wetenschappelijke artikelen/kennis dit forum verrijkt :grin:.

Over de kwestie wanneer nou iemand besmettelijk is. Ben je niet ook al besmettelijk als je maar 10 virusdeeltjes in je mond hebt, terwijl er bijvoorbeeld 10 miljoen nodig zijn voordat je pas symptomen krijgt? En is het theoretisch niet ook zo dat de lucht - waar virusdeeltjes in waterdruppels zitten dan wel op aerosolen zweven - besmettelijk is? De kans dat iemand met 10 virusdeeltjes in zijn mond het overbrengt op de ander of de kans dat je een liter lucht inademt waar toevallig een virusdeeltje inzit is verwaarloosbaar klein, maar theoretisch is bijna alles en iedereen besmettelijk, toch? Of laat mijn biologische kennis me hier in de steek? :unsure::unsure:
 
Omdat zelf quarantaine al zou moeten als je begint te hoesten, of je jezelf minder fit voelt, niet pas als je ziek bent. Dit is waar heel Europa naar mijn mening de fout in is gegaan. Iedereen heeft het heel lang benaderd als een griepje, en doet dat nog steeds door naar symptonen te kijken die op ziek zijn duiden, niet op symptonen die duiden op een kans iets te hebben.

Bron

Zolang 1 land het schrijft en er verder weinig tot geen bewijs is geleverd vind ik het maar een rare stelling.
Ik vind het vooral vreemd hoe iemand die besmet is kan bepalen wanneer hij ziek genoeg is voor een quarantaine. 1 hoestte, beetje hoofdpijn, erge hoofdpijn, drie maal hoesten per uur?
Het zou toch juist merkwaardig zijn als de besmetting pas doorgegeven kan worden als iemand “ziek” is? En wat kwalificeer je dan als ziek? Voor sommigen is dat als ze een zakdoek moeten gebruiken, anderen als ze in een ziekenhuis opgenomen moeten worden.
 
Mag ik vragen wat je voor werk doet? Het verbaasd me altijd dat je met zoveel interessante wetenschappelijke artikelen/kennis dit forum verrijkt :grin:.

Over de kwestie wanneer nou iemand besmettelijk is. Ben je niet ook al besmettelijk als je maar 10 virusdeeltjes in je mond hebt, terwijl er bijvoorbeeld 10 miljoen nodig zijn voordat je pas symptomen krijgt? En is het theoretisch niet ook zo dat de lucht - waar virusdeeltjes in waterdruppels zitten dan wel op aerosolen zweven - besmettelijk is? De kans dat iemand met 10 virusdeeltjes in zijn mond het overbrengt op de ander of de kans dat je een liter lucht inademt waar toevallig een virusdeeltje inzit is verwaarloosbaar klein, maar theoretisch is bijna alles en iedereen besmettelijk, toch? Of laat mijn biologische kennis me hier in de steek? :unsure::unsure:
Dat lijkt me gewoon het logische verhaal ja.
 
Ik vind het vooral vreemd hoe iemand die besmet is kan bepalen wanneer hij ziek genoeg is voor een quarantaine. 1 hoestte, beetje hoofdpijn, erge hoofdpijn, drie maal hoesten per uur?
Het zou toch juist merkwaardig zijn als de besmetting pas doorgegeven kan worden als iemand “ziek” is? En wat kwalificeer je dan als ziek? Voor sommigen is dat als ze een zakdoek moeten gebruiken, anderen als ze in een ziekenhuis opgenomen moeten worden.

De aanwijzing van de WHO zijn nu toch aardig duidelijk, als je iets minder gaat voelen dan je je normaal voelt dan moet je je gedragen alsof je ziek bent.
 
Mag ik vragen wat je voor werk doet? Het verbaasd me altijd dat je met zoveel interessante wetenschappelijke artikelen/kennis dit forum verrijkt :grin:.

Over de kwestie wanneer nou iemand besmettelijk is. Ben je niet ook al besmettelijk als je maar 10 virusdeeltjes in je mond hebt, terwijl er bijvoorbeeld 10 miljoen nodig zijn voordat je pas symptomen krijgt? En is het theoretisch niet ook zo dat de lucht - waar virusdeeltjes in waterdruppels zitten dan wel op aerosolen zweven - besmettelijk is? De kans dat iemand met 10 virusdeeltjes in zijn mond het overbrengt op de ander of de kans dat je een liter lucht inademt waar toevallig een virusdeeltje inzit is verwaarloosbaar klein, maar theoretisch is bijna alles en iedereen besmettelijk, toch? Of laat mijn biologische kennis me hier in de steek? :unsure::unsure:

Zie post #872 een paar pagina"s terug in dit topic voor mijn achtergrond. ;)

Als nieuwtje; ik kom vers van de test (een paar druppels bloed):
Ik ben negatief op de COVID bloed-antibodies voor de nieuwe test-kit die we hier nu valideren (vaststellen wat de vals-postief ratio van de test is). Aangezien ik natuurlijk nog niet weet hoe zeker ik kan zijn dat ik een echte en geen valse-negative ben (die ratio's worden later vooral in patiënten bepaald), zegt het nog niet zoveel maar van de mogelijke uitkomsten leek dit me wel de meest wenselijke en aannemelijke. :D
 
Laatst bewerkt:
Omdat zelf quarantaine al zou moeten als je begint te hoesten, of je jezelf minder fit voelt, niet pas als je ziek bent. Dit is waar heel Europa naar mijn mening de fout in is gegaan. Iedereen heeft het heel lang benaderd als een griepje, en doet dat nog steeds door naar symptonen te kijken die op ziek zijn duiden, niet op symptonen die duiden op een kans iets te hebben.

Bron



Zolang 1 land het schrijft en er verder weinig tot geen bewijs is geleverd vind ik het maar een rare stelling.
Hier in Nederland moest je ook met een hoestje al thuisblijven. Dacht ik....
Zie post #872 een paar pagina"s terug in dit topic voor mijn achtergrond. ;)

Als nieuwtje; ik kom vers van de test (een paar druppels bloed):
Ik ben negatief op de COVID bloed-antibodies voor de nieuwe test-kit die we hier nu valideren (vaststellen wat de vals-postief ratio van de test is). Aangezien ik natuurlijk nog weet hoe zeker ik kan zijn dat ik een echte en geen valse-negative ben (die ratio's worden later vooral in patiënten bepaald), zegt het nog niet zoveel maar van de mogelijke uitkomsten leek dit me wel de meest wenselijke en aannemelijke. :D
Dus geen Corona antilichamen opgebouwd? Toch? Dat is toch juist niet wenselijk. Het zou fijn zijn als je wel antilichamen hebt, dan hoef jij je geen zorgen meer te maken om jezelf, maar ook niet om anderen te besmetten.
 
Hier in Nederland moest je ook met een hoestje al thuisblijven. Dacht ik....

Dus geen Corona antilichamen opgebouwd? Toch? Dat is toch juist niet wenselijk. Het zou fijn zijn als je wel antilichamen hebt, dan hoef jij je geen zorgen meer te maken om jezelf, maar ook niet om anderen te besmetten.

Klopt. Je hebt wellicht gelijk dat het weten dat je het gehad en doorstaan hebt ook wel aanlokkelijk is...
Echter, persoonlijk vind ik het meer geruststellen dat ik vooralsnog in een omgeving vertoef met een erg lage besmettingsgraad. Ook als je het gehad hebt is er nog zoveel onduidelijk hoelang dat bescherming blijft bieden zodat, wat mij betreft, ik er voorlopig toch voor teken om het virus op afstand te houden tot we wat beter kunnen behandelen en voorspellen wat de gevolgen ervan zijn. Hoef ik me ook geen zorgen te maken of en hoeveel ik op mijn beurt kan hebben aangestoken.
 
Ik denk dat we de benadering van het virus echt moeten gaan omdraaien in Europa, op deze manier kunnen we niet leven. Het is misschien keihard, maar ik denk dat we moeten gaan accepteren dat we het leven niet onder controle hebben en de doden maar gewoon moeten accepteren. We denken dat we slimmer zijn dan het leven, maar ondertussen kunnen we nog niet eens een economie normaal draaiende houden in deze tijd.

Voor ons Europeanen zijn de gevolgen nog niet zo groot, we hebben nog eten, drinken, gezonheidzorg enzovoorts. Als ik de verhalen lees van mijn collega's die in India en Zuid Afrika wonen dan zie je pas hoe hard het ze getroffen worden. In Zuid-Afrika is het eerst op de menigte inrijden en dan pas praten als politie zijnde, ik heb de filmpjes ervan gezien.
Ik ga het niet allemaal bij elkaar googlen, maar de experts zijn het er toch wel over eens dat zonder deze maatregelen ook de economische gevolgen veel groter zullen zijn . Degene die voorstellen doen in de richting die jij aangeeft, zitten in de hoek Trump, Baudet etc. Laten we daar nou in vredesnaam niet naar luisteren
 
Ik ga het niet allemaal bij elkaar googlen, maar de experts zijn het er toch wel over eens dat zonder deze maatregelen ook de economische gevolgen veel groter zullen zijn . Degene die voorstellen doen in de richting die jij aangeeft, zitten in de hoek Trump, Baudet etc. Laten we daar nou in vredesnaam niet naar luisteren
Tja, ik weet het ook niet hoor. Eventjes houden we het vol. Maar dan zullen toch ook een aantal ZZP-ers en bijv. horecabedrijven failliet gaan. Als ik bijvoorbeeld kijk naar wat een ZZP als steun kan krijgen. Als je een flinke verdiener bent en je werk ligt nu stil, dan ga je dat niet terugkrijgen van de overheid. En faillissementen en meer uitkeringen (flexwerkers die nu al op straat gezet worden) gaan niet bijdragen aan een snelle wederopstanding van de economie.
 
Tja, ik weet het ook niet hoor. Eventjes houden we het vol. Maar dan zullen toch ook een aantal ZZP-ers en bijv. horecabedrijven failliet gaan. Als ik bijvoorbeeld kijk naar wat een ZZP als steun kan krijgen. Als je een flinke verdiener bent en je werk ligt nu stil, dan ga je dat niet terugkrijgen van de overheid. En faillissementen en meer uitkeringen (flexwerkers die nu al op straat gezet worden) gaan niet bijdragen aan een snelle wederopstanding van de economie.
Nee, ik denk ook niet dat we dit tot in 2021 vol kunnen houden, zoals vele experts aanraden, maar volgens mij blijven we nog minastens tot eind mei in deze lockdown situatie, en misschien wel strenger als men zich er niet aan houdt. Maar ja, dan denk ik, ik ben uiteraard geen expert
 

Die track & trace gaat dan wel ver - denk ook niet dat het in korte tijd haalbaar is in Nederland - maar voor de rest niet veel nieuws over het aanpakken van een virus. Maarja, dan moet je het wel serieus nemen en tijdig beginnen met het fabriceren van tests.

Krankzinnig feitje van Worldometer: Het hoogste aantal doden wat Zuid-Korea op een dag telde was 9 (!)

Zie net dat Worldometer ook het aantal testen en testen per 1M personen per land bijhoudt. Diep en diep triest als je ziet hoe slecht de Europese landen hierop scoren. Top 5 hiervan is: USA (2.7M), Duitsland (1.3M), Rusland (1.0M), Italy (0.8M) en Zuid-Korea (0.5M). Duitsland heeft het dus goed voor elkaar.

Nederland staat op 0.1M tests. Valt eigenlijk nog niet zo tegen.
 

Die track & trace gaat dan wel ver - denk ook niet dat het in korte tijd haalbaar is in Nederland - maar voor de rest niet veel nieuws over het aanpakken van een virus. Maarja, dan moet je het wel serieus nemen en tijdig beginnen met het fabriceren van tests.

Krankzinnig feitje van Worldometer: Het hoogste aantal doden wat Zuid-Korea op een dag telde was 9 (!)

Zie net dat Worldometer ook het aantal testen en testen per 1M personen per land bijhoudt. Diep en diep triest als je ziet hoe slecht de Europese landen hierop scoren. Top 5 hiervan is: USA (2.7M), Duitsland (1.3M), Rusland (1.0M), Italy (0.8M) en Zuid-Korea (0.5M). Duitsland heeft het dus goed voor elkaar.

Nederland staat op 0.1M tests. Valt eigenlijk nog niet zo tegen.
Komende weken gaat de testcapaciteit in iedergeval omhoog hier in NL.
Laten ze meteen ff testen of mensen nog gezond zijn in de bovenkamer

 

Die track & trace gaat dan wel ver - denk ook niet dat het in korte tijd haalbaar is in Nederland - maar voor de rest niet veel nieuws over het aanpakken van een virus. Maarja, dan moet je het wel serieus nemen en tijdig beginnen met het fabriceren van tests.

Krankzinnig feitje van Worldometer: Het hoogste aantal doden wat Zuid-Korea op een dag telde was 9 (!)

Zie net dat Worldometer ook het aantal testen en testen per 1M personen per land bijhoudt. Diep en diep triest als je ziet hoe slecht de Europese landen hierop scoren. Top 5 hiervan is: USA (2.7M), Duitsland (1.3M), Rusland (1.0M), Italy (0.8M) en Zuid-Korea (0.5M). Duitsland heeft het dus goed voor elkaar.

Nederland staat op 0.1M tests. Valt eigenlijk nog niet zo tegen.
De cijfers van Rusland... 1 miljoen tests, 10.000 besmettingen en 100 doden. Blijkbaar testen ze heel, heel veel op gezonde mensen...
 
Ik ga het niet allemaal bij elkaar googlen, maar de experts zijn het er toch wel over eens dat zonder deze maatregelen ook de economische gevolgen veel groter zullen zijn . Degene die voorstellen doen in de richting die jij aangeeft, zitten in de hoek Trump, Baudet etc. Laten we daar nou in vredesnaam niet naar luisteren

Nee in mijn posts heb ik duidelijk aangegeven dat we verkeerd zitten door niet te testen, te laat opgeschaald hebben, door niet iedereen met welke lichte klacht dan ook te verplichten in quarantaine te gaan. Dat geldt voor heel Europa.

Dat is heel anders dan Baudet of welke schreeuwers dan ook.
 
En dan hebben we nog zulke idioten in dit land...
20200410_223011.jpg


Kreeg het doorgestuurd in whatsapp, maar ken de persoon die dit zegt. Zeker niet de snuggerste van het land. Maar zo hebben we er helaas nog heel veel meer rondlopen.

Tegenover ons huis zie ik ook een aantal begin twintigers gezellig samen zitten, met een stuk of 5-6 man in een klein buitenhuisje. 1,5m doen ze niet echt aan.
Ook slim bezig dus...

En heb niet het idee dat deze 2 voorbeelden uitzonderingen zijn.
Theoretisch gezien zou dit wel voor enige uitdunning van de idioten kunnen worden zo. :unsure:
 
Terug
Bovenaan Onderaan