Coronavirus

Ligt eraan hoe breed je zo'n basispakket maakt. Plus je kan voor de lage inkomens altijd nog de mogelijkheid bieden om eventuele duurdere zorg deels te vergoeden. Daar is wel een mou aan te passen.
Ik vrees dat overheden minder flexibel zijn. Ik denk vooral dat ze net zolang wachten tot het niet meer kan. En als het schaars wordt, gaat gewoon de prijs omhoog. Reactief, visieloos en uiteindelijk nieuwe slachtoffers makend.
 
Laatst bewerkt:
De zorg wordt inderdaad, zonder structurele veranderingen, onbetaalbaar.
De ' private ' stelsels zoals NL, USA en Zwitserland staan bovenaan qua kosten per inwoner.
Hier dus maar starten.
En verder:
Kinderarts Starfield heeft haar leven besteed aan het bewijs dat een sterke eerste lijn ( wijkverpleegkundige, huisarts, apotheek, fysio, GGZ, etc) beter is voor:
- de economie
- kwaliteit van leven;
- levensduur.

Regie bij de overheid.
Een sterke eerste lijn.
Het hoeft niet ingewikkeld te zijn.
Goed voor de portemonnee en goed voor je gezondheid.
Een vaste huisarts zou ook fijn zijn. Ik denk dat mensen vroeger makkelijker naar hun vaste huisarts gingen. De arts die ze al jaren hadden, de patiënt kende en wist wat de patiënt belangrijk vond. Als ik nu “mijn” huisarts bel, weet je nooit welke arts je daadwerkelijk krijgt. Het lijkt ook wel een soort duiventil.
 
Een vaste huisarts zou ook fijn zijn. Ik denk dat mensen vroeger makkelijker naar hun vaste huisarts gingen. De arts die ze al jaren hadden, de patiënt kende en wist wat de patiënt belangrijk vond. Als ik nu “mijn” huisarts bel, weet je nooit welke arts je daadwerkelijk krijgt. Het lijkt ook wel een soort duiventil.

Je woont uiteraard in de grote stad dus wellicht anders, al wordt waar ik woon ook een stad genoemd, maar ik heb "gewoon" een vaste huisarts.
 

Klotevirus :(

En als ik het goed lees betreft het dus veelal zwangerschappen die een flinke tijd onderweg waren. Een baby die je al hebt voelen schoppen enzo. Wat een verdriet.
 
Je woont uiteraard in de grote stad dus wellicht anders, al wordt waar ik woon ook een stad genoemd, maar ik heb "gewoon" een vaste huisarts.
Dat zou wel kunnen verschillen inderdaad. Waar ik vroeger een vaste huisarts was, is de praktijk overgenomen en uitgebreid. De eigenaar werkt niet al te veel uren en heeft er verschillende huisartsen (soms in opleiding) bij. Als je belt, is het maar de vraag waar je terecht kunt. Ik heb het idee dat dat op meer plekken zo is, aangezien er tegenwoordig overal van die "gezondheidscentra" zitten. Maar misschien is mijn praktijk juist wel een uitzondering.

Klotevirus :(

En als ik het goed lees betreft het dus veelal zwangerschappen die een flinke tijd onderweg waren. Een baby die je al hebt voelen schoppen enzo. Wat een verdriet.
Dat is wel een verdrietig bericht, ja.
 
Dat zou wel kunnen verschillen inderdaad. Waar ik vroeger een vaste huisarts was, is de praktijk overgenomen en uitgebreid. De eigenaar werkt niet al te veel uren en heeft er verschillende huisartsen (soms in opleiding) bij. Als je belt, is het maar de vraag waar je terecht kunt. Ik heb het idee dat dat op meer plekken zo is, aangezien er tegenwoordig overal van die "gezondheidscentra" zitten. Maar misschien is mijn praktijk juist wel een uitzondering.

Dat is wel een verdrietig bericht, ja.
Yups, wij hebben hier jaren terug een hele vroege miskraam gehad, zoiets slijt wel weg, hoewel het een puntje is dat wel iedere keer rond Pasen naar boven komt. Maar we hebben nooit t hart zien kloppen, dus het is wat dat betreft niet te vergelijken met deze verhalen. Mensen die waarschijnlijk de naam al wisten, de babykamer al klaar hadden etc.. Ik wil er gewoon niet teveel over nadenken wat het is (lijkt mij) ongelofelijk klote.
 

Klotevirus :(

En als ik het goed lees betreft het dus veelal zwangerschappen die een flinke tijd onderweg waren. Een baby die je al hebt voelen schoppen enzo. Wat een verdriet.
Jep, een heel naar bericht. Hier ook een zwangere vriendin. Inmiddels 7,5 maand onderweg. Bij ons werd al vroeg geadviseerd om na het eerste trimester te laten vaccineren, alle studies wezen uit dat het statistisch gezien je kansen op diverse zaken mbt corona zou verminderen. En maar mazzel hebben dat je coronavrij door de resterende periode komt.
Nu wel benieuwd of ik hem na geboorte direct kan aansluiten op het smarthome systeem, lijkt me best handig.
 
Jep, een heel naar bericht. Hier ook een zwangere vriendin. Inmiddels 7,5 maand onderweg. Bij ons werd al vroeg geadviseerd om na het eerste trimester te laten vaccineren, alle studies wezen uit dat het statistisch gezien je kansen op diverse zaken mbt corona zou verminderen. En maar mazzel hebben dat je coronavrij door de resterende periode komt.
Nu wel benieuwd of ik hem na geboorte direct kan aansluiten op het smarthome systeem, lijkt me best handig.
Nou, na dit bericht bovenal een gefeliciteerd met het aanstaande vaderschap!
 
Terug
Bovenaan Onderaan