Coronavirus

Aantal besmettingen (positieve tests) - 1 november 20217.744 positieve tests vandaag gemeld (2.139.746 totaal) - RIVM

Eind van de week zullen we wel door de 9000 gaan.
Maatje van mij is ook positief getest vandaag. Beetje keelpijn, wat benauwd, maar vooralsnog niets ernstigs. (Volledig gevaccineerd)
 
Mensen uitsluiten van zorg? Waar ze hun hele leven voor betaald hebben?
Hoho uitsluiten van coronazorg. De ongevaccineerde (niet medisch) weigert de verzekering (vaccin) dan kan je je ook niet beroepen op een uitkering (zorg), als het je toch overkomt. Vind ik.
Dan nog de (dik gedrukte) selectie over wantrouwen van de wetenschap, een van de domste dingen die ik ooit heb gehoord. Denk over de volgende regel maar eens goed na: Ik vertrouw Trump niet dus ik vertrouw geen enkel ander mens..
Ik vind jouw opmerking daarentegen erg dom. Die zou alleen opgeld doen, als er een gesjeesde wetenschapper met een vaccin komt. Dit is gewoon - net als de andere medische wetenschap - wijdverspreide wetenschappelijke consensus. Dus als je dat niet vertrouwt, waarom dan wel andere medische methodes vertrouwen?
De booster shots zijn het bewijs dat dit vaccin niet voldoende beschermt (voor de toekomst), waarom zetten we vol in op een enorm gemankeerd middel?
Eens dat het teleurstellend is dat de vaccins in werking snel afnemen. Zo lijkt het in ieder geval. De berichten zijn ook hier tegenstrijdig. Maar ik zie geen andere mogelijkheid. In tegenstelling tot jou vind ik de maatregelen vreselijk.
Ik zie het niet zitten om dit vaccin jaarlijks meerdere keren te moeten halen voor een minuscule kans, dat zou ik wel hebben als ik ouder word en de kans groter word.
Vraag even hoe het met Buitenspelgoal gaat. Ik zou het risico niet nemen. Hoe klein de kans ook is.
Mondkapje, we hebben je gemist. Welkom terug.


"Vanaf vrijdag is de coronapas verplicht in onder meer sportscholen en zwembaden en op zogenoemde doorstroomlocaties als dierentuinen, pretparken en musea."
Heel goed!
Ik ben wel benieuwd hoe dit dan allemaal weer wordt gecontroleerd. Wij lopen zo naar binnen door onze eigen zwembadingang.
De maatregelen worden genomen omdat het grote merendeel 70+ers zijn die de bedden bezet houden.
Je kan er niks aan doen dat je 70 bent. Vaccineren is een kleine moeite.
Aantal besmettingen (positieve tests) - 1 november 20217.744 positieve tests vandaag gemeld (2.139.746 totaal) - RIVM

Eind van de week zullen we wel door de 9000 gaan.
Maatje van mij is ook positief getest vandaag. Beetje keelpijn, wat benauwd, maar vooralsnog niets ernstigs. (Volledig gevaccineerd)
Dan werkt het vaccin. In die zin dat het niet ernstig is.
 
Dan werkt het vaccin. In die zin dat het niet ernstig is.
De meeste mensen die ik ken hebben geen heftige reacties gehad. Dus ik schrijf dit niet automatisch toe aan het vaccin, hoewel ik het met je eens ben dat die kans groot is.

Ik ben wel benieuwd hoe dit dan allemaal weer wordt gecontroleerd. Wij lopen zo naar binnen door onze eigen zwembadingang.
Daar zullen ze dus iemand neer moeten zetten om jullie te controleren.
 
Die club die zichzelf net heeft opgeheven, op een uiterst vreemd moment, die bedoel je?
Ja, maar heb je ook de redenen gelezen waarom deze mensen het niet meer zien zitten om dit kabinet te adviseren?

En de overheid maar blijven drammen dat de ongevaccineerde een groter gevaar vormt dan de gevaccineerde die
zich nergens om bekommert.
En onvoldoende gecontroleerd wordt na het bezit van de vrijbrief genaamd Q code.

Gisteren las ik ergens de m.i. stupide opmerking dat nu bewezen is dat de gevreesde lange termijn effecten van het nieuwe vaccin niet bestaan.
Want het vaccin hebben we al een jaar, zei die meneer serieus.
Blijkbaar niet op de hoogte van het begrip "lange termijn".

Met baabman ben ik van mening dat inmiddels duidelijk moet zijn dat , hoe goed het vaccin ook kan zijn ,
het niet de enig zaligmakende uitweg is uit de endemie.
 
Ja, maar heb je ook de redenen gelezen waarom deze mensen het niet meer zien zitten om dit kabinet te adviseren?

En de overheid maar blijven drammen dat de ongevaccineerde een groter gevaar vormt dan de gevaccineerde die
zich nergens om bekommert.
En onvoldoende gecontroleerd wordt na het bezit van de vrijbrief genaamd Q code.

Gisteren las ik ergens de m.i. stupide opmerking dat nu bewezen is dat de gevreesde lange termijn effecten van het nieuwe vaccin niet bestaan.
Want het vaccin hebben we al een jaar, zei die meneer serieus.
Blijkbaar niet op de hoogte van het begrip "lange termijn".

Met baabman ben ik van mening dat inmiddels duidelijk moet zijn dat , hoe goed het vaccin ook kan zijn ,
het niet de enig zaligmakende uitweg is uit de endemie.
Maar wat is dan een andere zaligmakende uitweg?
 
Maar wat is dan een andere zaligmakende uitweg?
Als ik dat wist..... ;)

Wat ik wel weet is wat ik al zei;
dat ik , ook als ik gevaccineerd was, me deze zomer en herfst niet anders gedragen had dan nu.

Mondkapjes waar nodig, b.v. in de supermarkt, afstand houden en de hele rataplan aan maatregelen die
ook de kans op griep in de winter aanzienlijk verkleinen.

Verder kritisch kijken naar wat er allemaal beweerd wordt in media en door de overheid.
Me vragen stellen die ik niet of nauwelijks hoor of lees;

Waarom is niet de halve Zweedse bevolking inmiddels dood waar geen lockdown was begin 2020?
Wat doet de overheid aan problemen rondom de zoveelste uitbraak van vogelgriep?
Alle dieren vaccineren totdat we ook geen penicilline meer aan mensen kunnen geven?
Gaan we nu voortaan 7 miljard gezonde en minder gezonde mensen jaarlijks een paar keer prikken?

M.a. w. ik weet net zo min als wie dan ook wat de oplossing is.

Wel zie ik gevaarlijke tendenzen als Bruls zelfs wetswijzigingen voorstelt om mensen zonder Q code dadelijk
te kunnen laten ontslaan.
Griezelig, dat hellend vlak om iedereen - dwangmatig -een spuit in het lijf te kunnen laten jagen.
 
Ja, maar heb je ook de redenen gelezen waarom deze mensen het niet meer zien zitten om dit kabinet te adviseren?

En de overheid maar blijven drammen dat de ongevaccineerde een groter gevaar vormt dan de gevaccineerde die
zich nergens om bekommert.
En onvoldoende gecontroleerd wordt na het bezit van de vrijbrief genaamd Q code.

Gisteren las ik ergens de m.i. stupide opmerking dat nu bewezen is dat de gevreesde lange termijn effecten van het nieuwe vaccin niet bestaan.
Want het vaccin hebben we al een jaar, zei die meneer serieus.
Blijkbaar niet op de hoogte van het begrip "lange termijn".

Met baabman ben ik van mening dat inmiddels duidelijk moet zijn dat , hoe goed het vaccin ook kan zijn ,
het niet de enig zaligmakende uitweg is uit de endemie.
4* minder kans op besmet raken voor 60+
8* minder kans op ziekenhuisopname
9* minder kans op ernstig verloop/ic

Vaccins zijn n zeer groot deel van de oplossing. Hoelang wacht je op die gevreesde bijwerkingen? Lijkt me dat je eerder t virus, waarvan die langetermijn effecten n stuk schadelijker zijn, gaat doorstaan dan n het vaccin.
 
Ja, maar heb je ook de redenen gelezen waarom deze mensen het niet meer zien zitten om dit kabinet te adviseren?
Het is een onafhankelijke club, maar het kabinet heeft toch helemaal niet om hun adviezen gevraagd? Daar heeft het kabinet toch haar eigen kanalen voor?
Dus verwacht ik dan een strijdbare, onafhankelijke club die misstanden aan de kaak stelt. Dat je dan nu het bijltje er bij neergooit vind ik dan vreemd.
 
Het is een onafhankelijke club, maar het kabinet heeft toch helemaal niet om hun adviezen gevraagd? Daar heeft het kabinet toch haar eigen kanalen voor?
Dus verwacht ik dan een strijdbare, onafhankelijke club die misstanden aan de kaak stelt. Dat je dan nu het bijltje er bij neergooit vind ik dan vreemd.
Ik vind het niet zozeer vreemd als wel jammer.
Hoe meer mensen serieus kijken naar deze endemie hoe beter.
En hoe kritischer er gekeken wordt naar goede en veel minder goede politieke, per land verschillende, besluiten rondom corona hoe beter.
Want waarom Jantje wel en Pietje niet in die kanalen zit waar het kabinet advies haalt is echt niet altijd duidelijk.

Relix; ik heb nooit beweerd dat vaccins niet zouden helpen, alleen zie ik niet 7 miljard mensen blijven prikken als de enige oplossing.
Mijn bezwaar blijft hoe vrije keuze steeds minder vrije keuze wordt op politieke en economische gronden.
Media zijn zeker niet geheel objectief in de voorstelling van zaken.
Er zijn bekwame mensen die niet meegingen met het vaccineren, vaccineren verhaal de mond gesnoerd.

En neem de steeds wisselende taktieken van Hugo de Jonge;
de ene keer moet je je laten prikken vanwege te volle IC's , dan uit naastenliefde,dan weer om te kunnen dansen met Jansen, om een Q code te krijgen
en ga zo maar door.
Vergroot dat gedoe het vertrouwen in de overheid? Die dat al zo vaak heeft beschaamd?
En wat vind jij van de plannen van Bruls om de wet te gaan wijzigen voor nog meer dwang richting een vaccin dat steeds minder zaligmakend blijkt?
 
Meerdendeel van de landen waar t druk word in de zorg is op dit moment opnames van gevaccineerde ouderen en zwakkeren, en oudere ongevaccineerden. Niet zozeer jongere antivaxxers. Zou me sterk verbazen als dit in NL niet zo is. In landen als UK, US en Duitsland wordt dit beter bijgehouden, zie nergens officiele recente cijfers voor NL.
Rivm publiceert dat om de 2 weken dacht ik. Ik moet zeggen dat ik dat niet meer bijhou want echt vrolijk word ik er niet van..
 
Zo kan ik het ook:

De maatregelen worden genomen omdat het grote merendeel 70+ers zijn die de bedden bezet houden.


Maar ik doe dat liever op mijn eigen manier die bewezen effectief is (net als vaccins).

Wel fijn dat we met wat meer respect discuteren nu.

Ik hoop voor u dat er geen nieuwe lockdowns komen, ik zet me er dagelijks voor in!
Zeg maar jij.. gewoon informeel.. en zo oud ben ik ook nog niet..
 
En de overheid maar blijven drammen dat de ongevaccineerde een groter gevaar vormt dan de gevaccineerde die
zich nergens om bekommert.
En onvoldoende gecontroleerd wordt na het bezit van de vrijbrief genaamd Q code.
Het Red Team heeft zich daar niet voor opgeheven, maar omdat de regering alleen maar politieke besluiten ipv wetenschappelijke besluiten neemt.
En neem de steeds wisselende taktieken van Hugo de Jonge;
de ene keer moet je je laten prikken vanwege te volle IC's , dan uit naastenliefde,dan weer om te kunnen dansen met Jansen, om een Q code te krijgen
en ga zo maar door.
Vergroot dat gedoe het vertrouwen in de overheid? Die dat al zo vaak heeft beschaamd?
Dat het Corona beleid waardeloos is, ontkent hier niemand. Denk ik. Dat vaccins veilig zijn en bewezen (in ieder geval voor een periode) te werken, is wetenschap. Daar doet het slechte beleid van onze regering niks aan af.
 
*knip*
Terwijl de zorg compleet kapot bezuinigt is door onze (oh zo geweldige) overheid? In 2018 zaten we ook op code zwart, door een griepgolf nota bene. De zorgcapaciteit is niet voldoende voor ons land, iets wat de WHO ook vaker heeft aangegeven.

Een beetje hetzelfde als je salaris voor 100% opmaken en dan huilen als je wasmachine kapot gaat en daar geen reserve voor hebt.
*knip*
Toch kan ik heel goed begrijpen dat er niet meer geld naar de zorg gaat. De zorguitgaven zijn ondanks de acties van de overheid hard gestegen en blijven stijgen. Volgens het Zorginstituut en de NZa dreigen de zorguitgaven in de komende twintig jaar te verdubbelen. En zo zijn er nog een aantal sectoren waarvoor precies hetzelfde geldt. Het wordt simpelweg onbetaalbaar.
 
Zouden de niet-gevaccineerden nog een bedankje doen aan de gevaccineerden en beleidsmakers dat zij nog steeds mogen deelnemen aan het sociale leven, ondanks hun asociale opstelling?
 
Natuurlijk is de capaciteit van de zorg ondermaats maar een verdubbeling biedt niet heel veel ruimte (in extra dagen groei) op het moment dat de groei exponentieel is. Maakt hooguit dat je de impopulaire maatregelen een week of twee later moet nemen.
 
Zouden de niet-gevaccineerden nog een bedankje doen aan de gevaccineerden en beleidsmakers dat zij nog steeds mogen deelnemen aan het sociale leven, ondanks hun asociale opstelling?
Die hebben zaterdag weer een ongetwijfeld vredelievende demo waar ze hun nazi pakjes en nieuwe jodensterren kunnen tonen..
 
Natuurlijk is de capaciteit van de zorg ondermaats maar een verdubbeling biedt niet heel veel ruimte (in extra dagen groei) op het moment dat de groei exponentieel is. Maakt hooguit dat je de impopulaire maatregelen een week of twee later moet nemen.
Dat wilde ik ook nog toevoegen aan de discussie inderdaad. Eens dat er teveel bezuinigd is op de zorg, maar extra capaciteit is geenszins een oplossing voor de pandemie.

Wat mij betreft is vaccinatie de enige remedie, samen met eventueel nog te ontwikkelen medicijnen. Maatregelen zijn ook effectief, maar niet blijvend. Ik mag toch hopen dat niemand zit te wachten om de komende tig jaar iedere winter weer met coronamaatregelen te moeten leven. Mijn vriendin wordt al aardig depressief bij het idee ervan.

Of we accepteren gewoon een keer dat dit virus er is en passen daar de maatschappij op aan, dat vind ik ook best. Maar dat houdt dus in dat er maar een (klein) deel van de IC gereserveerd is voor coronapatiënten en de rest van de zorg er niet onder lijdt.
 
Dat wilde ik ook nog toevoegen aan de discussie inderdaad. Eens dat er teveel bezuinigd is op de zorg, maar extra capaciteit is geenszins een oplossing voor de pandemie.

Wat mij betreft is vaccinatie de enige remedie, samen met eventueel nog te ontwikkelen medicijnen. Maatregelen zijn ook effectief, maar niet blijvend. Ik mag toch hopen dat niemand zit te wachten om de komende tig jaar iedere winter weer met coronamaatregelen te moeten leven. Mijn vriendin wordt al aardig depressief bij het idee ervan.

Of we accepteren gewoon een keer dat dit virus er is en passen daar de maatschappij op aan, dat vind ik ook best. Maar dat houdt dus in dat er maar een (klein) deel van de IC gereserveerd is voor coronapatiënten en de rest van de zorg er niet onder lijdt.
Dat kleine deel beslaat toch een aardig deel van de IC's en zorgt er toch juist voor dat ze met hun handen in het haar zitten?
Ik snap je laatste deel ook niet zo en corona patiënten zijn evengoed onderdeel van de zorg
 
Terug
Bovenaan Onderaan