Coronavirus

Volgens mij kun je prima tegelijkertijd overheden en bestuurders een beetje gezond wantrouwen en ondertussen ook geloven in de wetenschap. Het een sluit het ander niet uit. Ik denk niet dat alles wat Rutte doet slecht is. Ik vind het echter wel een gladde aal. Maar misschien moet je wel een beetje een gladde aal zijn om het te redden in de politiek.
Helemaal eens. Ik heb ook een zeer grote dosis gezond wantrouwen tegen de politiek. Vaak is wat ze doen, zowel in NL als in het VK, gewoon corruptie te noemen. En het gedoe met Siebert valt daar bv zeer zeker onder. Maar wbt de vaccins, is daar geen sprake van, daar handelen ze volgens mij naar beste bevinden en naar wat ze denken dat in het belang van de volksgezondheid en economie is (en maken grote fouten).
 
Helemaal eens. Ik heb ook een zeer grote dosis gezond wantrouwen tegen de politiek. Vaak is wat ze doen, zowel in NL als in het VK, gewoon corruptie te noemen. En het gedoe met Siebert valt daar bv zeer zeker onder. Maar wbt de vaccins, is daar geen sprake van, daar handelen ze volgens mij naar beste bevinden en naar wat ze denken dat in het belang van de volksgezondheid en economie is (en maken grote fouten).
Eens. Iedereen wil deze ellende zo snel mogelijk achter zich laten.
 
van de grond eten etc.)
Zonder 5sec regel :oops: :maniac:
Zij vinden het dan ook vreemd dat de overheid naast al die andere maatregelen geen aandacht geeft aan dit soort zaken
Eens!
D'r is een overheidscampagne gaande om mensen meer in beweging te krijgen / gezonder te laten eten etc. Juist ook vanwege corona.
Vandaar dat sport op de laatste plek kwam tijdens Corona?
Ik denk niet dat alles wat Rutte doet slecht is. Ik vind het echter wel een gladde aal. M
Teflon Mark!
 
Nogmaals voor de duidelijkheid: Ik heb vertrouwen in de wetenschap in het algemeen. Toch is mijn beeld dat er de achteruitgang is. Wellicht komt dat door mijn beperkte beeld van het hele veld van wetenschap, omdat ik me verdiep in enkele onderdelen ervan. (Naast voeding, vooral milieu/natuur gerichte zaken).
Zou goed kunnen dat op andere terreinen het veel beter gaat en slechte wetenschap nauwelijks een issue is.
Ja, vertrouwen in wetenschappers heb ik ook in het algemeen.
Maar dat wil nog niet zeggen dat wij maar alles moeten geloven wat er ons wordt aangereikt in media of door de overheid.
Want heel wat onderzoeksresultaten komen wij nooit fatsoenlijk aan de weet. Of zijn niet geheel "onafhankelijk" tot stand gekomen.

Zie hoe weinig ruimte er is voor "kritische wetenschappers" die niet pro vaccinatie zijn.
Hoe vaak horen we iets in deze corona tijd van epidemioloog Dick Bijl via tv of krant?
En hoevelen van ons hebben boeken van Peter C. Gotzsche over de "wetenschappelijke" werkwijze in de farmaceutische industrie gelezen?

Alle reden om kritisch te zijn en te blijven, dunkt me.
 
Veel mensen hebben geen discipline. Die hebben gewoon hun voetbal of hockey training nodig om in beweging te blijven.
Maar het hebben van een slechte discipline kan je het kabinet net de schuld van geven, eigen verantwoording, anders kunnen we idd net zo goed al het ongezonde voedsel uit de schappen halen en Mc Donalds verbieden.
 
Positief getest: 2.448
Totaal: 1.883.513 (+2.392 ivm -56 corr.)
Perc. positief 03 aug - 05 aug: 10,9%
Opgenomen: 75 Huidig: 475 (+2)
Opgenomen op IC: 17 Huidig: 201 (-5)
Overleden: 9 Totaal: 17.867
 
Positief getest: 2.448
Totaal: 1.883.513 (+2.392 ivm -56 corr.)
Perc. positief 03 aug - 05 aug: 10,9%
Opgenomen: 75 Huidig: 475 (+2)
Opgenomen op IC: 17 Huidig: 201 (-5)
Overleden: 9 Totaal: 17.867
Qua ziekenhuisopnames perfect dus. Positief getesten moeten ze alleen voor de ziekenhuizen openbaar maken zodat die weten wat ze kunnen verwachten over 2 weken. Jan met de pet moet je daarmee niet meer lastig vallen. Denk dat met de verlaagde ziekenhuisopnames ook de besmettingscijfers niet meer vermeldt moeten worden.
 
Qua ziekenhuisopnames perfect dus. Positief getesten moeten ze alleen voor de ziekenhuizen openbaar maken zodat die weten wat ze kunnen verwachten over 2 weken. Jan met de pet moet je daarmee niet meer lastig vallen. Denk dat met de verlaagde ziekenhuisopnames ook de besmettingscijfers niet meer vermeldt moeten worden.
En vlak…vlak voordat men die knoop doorhakt, dat alleen nog naar de ziekenhuiscijfers tellen, is er ineens een mutatie die echt nóg besmettelijker is, nóg gevaarlijker en waar het van lijkt dat hij resistent is voor het vaccin. Jaja, we kunnen écht niet zonder die dagcijfers.
 
En vlak…vlak voordat men die knoop doorhakt, dat alleen nog naar de ziekenhuiscijfers tellen, is er ineens een mutatie die echt nóg besmettelijker is, nóg gevaarlijker en waar het van lijkt dat hij resistent is voor het vaccin. Jaja, we kunnen écht niet zonder die dagcijfers.
Grote kans ja.
 
Oneens, gewoon transparant zijn en alles zichtbaar houden aan cijfers is niks mis mee. Dat is niet overheid of RIVM die dat belangrijker maken dan t is, die waarde ontstaat als veel nieuws-consumenten blijkbaar erop blijven klikken en t lezen. Ik kan hier ook prima bij de Duitse getallen met een paar sites, maar er gaan weken voorbij dat ik nul aandacht aan besteed en het op radio, tv en grotere nieuwsites ook niet dagelijk langs komt of goed zoeken is.

Dat er blijkbaar nog veel Nederlanders zo'n dagelijkse melding/update leuk/belangrijk vinden na 1,5 jaar verbaast mij ook hoor, ik zoek t zelf niet meer op maar neem t ter kennis geving aan.
 
Oneens, gewoon transparant zijn en alles zichtbaar houden aan cijfers is niks mis mee. Dat is niet overheid of RIVM die dat belangrijker maken dan t is, die waarde ontstaat als veel nieuws-consumenten blijkbaar erop blijven klikken en t lezen. Ik kan hier ook prima bij de Duitse getallen met een paar sites, maar er gaan weken voorbij dat ik nul aandacht aan besteed en het op radio, tv en grotere nieuwsites ook niet dagelijk langs komt of goed zoeken is.

Dat er blijkbaar nog veel Nederlanders zo'n dagelijkse melding/update leuk/belangrijk vinden na 1,5 jaar verbaast mij ook hoor, ik zoek t zelf niet meer op maar neem t ter kennis geving aan.
Het staat hier groot op teletekst en in de kranten. Dus het leeft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan