Coronavirus

Dus een jaarlijkse prik waarvan het rivm op 21 mei nog aangeeft dat ze de lange termijn effecten nog aan het onderzoeken zijn. Ja van mij mag je hoor. Blijven uiteindelijk dus allemaal tegenstrijdige berichtgevingen van de ‘experts’. CNN geeft aan dat je als gevaccineerde voor 99,999% beschermt bent tegen covid en de niet gevaccineerde zelfs 25(!)x meer kans lopen om te overlijden. Een simpel rekensommetje vertelt mij dus dat ik 99,97% kans heb op overleven. Dat risico neem ik graag en gelukkig heb ik daar ook de vrijheid in. Ik maak me echter meer zorgen over het groepje gevaccineerden die me graag willen afsluiten ivm het wel of niet nemen van een vaccin. De mensheid laat zich hierin weer erg kennen.
Je bent inderdaad vrij dat wel of niet te doen. Verder zou ik altijd even goed kijken naar de cijfers die je leest, en al helemaal als jezelf berekeningen daaraan gaat doen. In statistiek en kansberekening worden vaak genoeg grote fouten gemaakt (bijvoorbeeld door de NOS). Framing van getallen net zo, door pro en anti-vax partijen.

Feit is ook dat een vaccin beter werkt hoe hoger de vaccinatiegraad is. Dat kan ook een beweegreden zijn, los van het puur individuele. Want (bijv) een 1 procent kans op 17 miljoen mensen, zijn toch 170.000 mensen.
 
Klein uitstapje dan: Volgens mij was er een onderzoek gedaan naar hoe groot die groep is, en dat zou dan in de ordegrootte van 10.000 mensen zijn. Vind ik persoonlijk niet een grote groep, eerlijk gezegd. De discussie gaat echter vooral over het principe, en dus is het goed om daarmee door te gaan.

Punt wat imo wel vaak overheen gekeken wordt is de zienswijze van de medische sector. Ik heb erg veel mensen om mij heen die in de zorg werkend zijn, en van hun hoor ik dat de medische sector helemaal niet zo pro een vermakkelijking van euthanasie is. Aangezien dit de mensen zijn die het moeten gaan doen, vind ik het wel een waardevol argument om daar meer podium aan te geven.

Maar goed, als we hierover verder gaan, moeten we even naar een ander topic dunkt me. Erg interessant edoch moeilijk onderwerp wel, overigens.
Waarom zou dit via de zorg moeten en niet via een speciale stichting? Controle is nodig. Je wilt de impulsieve beslissingen eruit filteren.
Mooi. Waar maken de gevaccineerden zich dan zo druk om als dit zo zeker is.
Omdat het zich blijft verspreiden, als te veel mensen zich niet vaccineren. Als jij de enige bent, is het natuurlijk geen probleem. Vaccineren is een soort gezamenlijke verzekering. Daarbij zijn er mensen bij wie het vaccin niet (goed) werkt. Vaak hebben zij al een matige gezondheid. Daar komt Corona dan hard aan.
 
Ook al talloze keren uitgelegd, maar ik vermoed dat je dat niet wil horen. Ik verspil er geen energie meer aan.
Ik denk dat jij het zelf niet weet. Het artikel wat jij aandraagt zegt namelijk dat gevaccineerden nauwelijks op de ic terechtkomen. Ik als niet gevaccineerde loop nauwelijks kans op overlijden. Dat is de enige conclusie die je kunt trekken op basis van jouw link icm de officiële cijfers.
 
Ik denk dat jij het zelf niet weet. Het artikel wat jij aandraagt zegt namelijk dat gevaccineerden nauwelijks op de ic terechtkomen. Ik als niet gevaccineerde loop nauwelijks kans op overlijden. Dat is de enige conclusie die je kunt trekken op basis van jouw link icm de officiële cijfers.
Dat ligt aan je gezondheid. Maar zoals ik hierboven al schreef, vaccineer je niet alleen voor jezelf.
 
Voor Covid was er net zo goed een hele vaccinatiediscussie, aangezien de groep ouders die de kids niet laten vaccineren langzaam groeide. Vervolgens zijn er kinderartsen en opvangcentra die deze kinderen weigeren, omdat deze ongevaccineerde kinderen een gevaar zijn voor anderen. Daar kwam ook vaak het argument "maar wat zeur je, jij bent toch gevaccineerd" naar voren. Talloze artsen hebben uitgelegd waarom deze redenatie niet werkt.
Nou, laten we het omdraaien. Alle niet-gevaccineerden mogen bij elkaar in de opvang/café/club/werk. Want het immuunsysteem lost het wel op. Succes!
 
Ik denk dat jij het zelf niet weet. Het artikel wat jij aandraagt zegt namelijk dat gevaccineerden nauwelijks op de ic terechtkomen. Ik als niet gevaccineerde loop nauwelijks kans op overlijden. Dat is de enige conclusie die je kunt trekken op basis van jouw link icm de officiële cijfers.
En dat vind je niet al reden genoeg om wel te vaccineren, los van alle andere redenen die hier zijn aangedragen?
 
Ik denk dat jij het zelf niet weet. Het artikel wat jij aandraagt zegt namelijk dat gevaccineerden nauwelijks op de ic terechtkomen. Ik als niet gevaccineerde loop nauwelijks kans op overlijden. Dat is de enige conclusie die je kunt trekken op basis van jouw link icm de officiële cijfers.
Maar wel op een ziekenhuisopname of long covid. Die conclusie mag je ook trekken.
 
Waarom zou dit via de zorg moeten en niet via een speciale stichting? Controle is nodig. Je wilt de impulsieve beslissingen eruit filteren.
Op het plan wat er nu ligt - door de D66 ingediend en ondertekend door een paar anderen (?) - staat een vrij centrale rol voor artsen, die moeten bepalen of iemand wilsbekwaam is, en nog een paar andere tests. Uiteindelijk moeten die artsen het spul ook toedienen waaraan de persoon (patient ? ) overlijdt. Daar reageerde ik op.

Dat je een aparte instantie daarvoor opricht, is natuurlijk mogelijk. Blijft nog steeds een tak van de zorg lijkt me, als het gaat op medicatie toedienen, wilsbekwaamheid vaststellen en dergelijken.
 
Aantal besmettingen (positieve tests) - 4 augustus 20212.836 positieve tests vandaag gemeld (1.874.856 totaal) - RIVM
 
En dat vind je niet al reden genoeg om wel te vaccineren, los van alle andere redenen die hier zijn aangedragen?
Dat vaccin voegt voor mij niets toe nee. Die 0,02% kans neem ik dan op de koop toe. En als dan blijkt dat ik mijn menselijke vrijheden en rechten kwijtraak, dat is dan maar zo. Als ik dit vorig jaar had getypt was ik een complot gek geweest, nu steeds meer de realiteit helaas.
 
Dat vaccin voegt voor mij niets toe nee. Die 0,02% kans neem ik dan op de koop toe. En als dan blijkt dat ik mijn menselijke vrijheden en rechten kwijtraak, dat is dan maar zo. Als ik dit vorig jaar had getypt was ik een complot gek geweest, nu steeds meer de realiteit helaas.
:S:
 
Dat vaccin voegt voor mij niets toe nee. Die 0,02% kans neem ik dan op de koop toe. En als dan blijkt dat ik mijn menselijke vrijheden en rechten kwijtraak, dat is dan maar zo. Als ik dit vorig jaar had getypt was ik een complot gek geweest, nu steeds meer de realiteit helaas.
Nee, nu ben je nog steeds een complotgek en bovendien een schaamteloze egoïst.
 
Laten we inderdaad ieder zijn eigen keus respecteren. Niemand weet wat het lange termijneffect is. Voor nu lijkt het verstandig het wel te doen om de pandamie te laten stoppen. Net als fitness. Je werkt je iedere dag in het zweet en zodra je opgepompt bent is het een kwestie van bijhouden. Hopen dat snel de situatie zo is dat alleen de ouderen en zwakkeren het nog hoeven bij te houden. Nu doe ik het om het vuur te doven en vertrouw er maar op dat de lange termijneffecten achterwege blijven.
 
Laten we inderdaad ieder zijn eigen keus respecteren. Niemand weet wat het lange termijneffect is. Voor nu lijkt het verstandig het wel te doen om de pandamie te laten stoppen. Net als fitness. Je werkt je iedere dag in het zweet en zodra je opgepompt bent is het een kwestie van bijhouden. Hopen dat snel de situatie zo is dat alleen de ouderen en zwakkeren het nog hoeven bij te houden. Nu doe ik het om het vuur te doven en vertrouw er maar op dat de lange termijneffecten achterwege blijven.
Ik vind het erg lastig om dat te accepteren als mensen zich niet laten vaccineren en deze pandemie dus laten doorsudderen op basis van pseudo-wetenschappelijk nepnieuws en 'omdat ik er toch niet aan doodga en de rest boeit me niet'.
 
Ik vind het erg lastig om dat te accepteren als mensen zich niet laten vaccineren en deze pandemie dus laten doorsudderen op basis van pseudo-wetenschappelijk nepnieuws en 'omdat ik er toch niet aan doodga en de rest boeit me niet'.
Snap ik ook.
 
Terug
Bovenaan Onderaan