Coronavirus

Dat is toch juist gunstig? Goed weer lijkt sowieso het virus te drukken. Daarnaast is de kans op besmettingen in de buitenlucht minimaal en in ieder geval een stuk beter dan binnen samen zijn. Dus ik denk juist dat de besmettingen gaan dalen, als het mooier weer wordt dan dat ze gaan stijgen, doordat mensen samen komen buiten.
Ja, kijk maar naar Suriname ed. Voldoende de basis regels nakomen werkt goed. Als mensen naar buiten gaan en daar dicht op elkaar gaan zitten dan gaat het hard helaas. Ik denk dat open terrassen wel beter te handhaven is dan in de parken. Overal extra ruimte ter beschikking stellen, tafels uit elkaar, vooraf registreren en dixies plaatsen. Bar aan de deur en dan handhaven op afstand daar.
 
Farmaceuten are gonna farmaceut.

De Europese Commissie gaat meer betalen voor het Pfizer/BioNTech-vaccin. Dat heeft de Bulgaarse premier Boyko Borissov bekendgemaakt, meldt nieuwssite Euractiv. De prijsafspraken tussen de vaccinproducenten en de EU worden geheim gehouden, maar zijn al meermaals uitgelekt. Volgens Borissov kostte het vaccin aanvankelijk 12 euro, maar werd de prijs later opgehoogd naar 15,50 euro. Voor leveringen in 2022 en 2023 moet de EU 19,50 euro afrekenen, aldus Borissov.
Bron NOS.
 
Dit is wel waar ik een beetje bang voor ben.
Ik ga er vanuit dat mensen nu toch wel afspreken. Maar dan dus met 6 man in een woonkamer zitten. Als ze dit in de tuin doen, is de kans op besmetting veel kleiner. De mensen die zich toch wel aan de regels houden, zorgen niet voor besmettingen.
 
Aantal besmettingen (positieve tests) - 12 april 20216.757 positieve tests vandaag gemeld (1.357.340 totaal) - RIVM
 
Dat is toch juist gunstig? Goed weer lijkt sowieso het virus te drukken. Daarnaast is de kans op besmettingen in de buitenlucht minimaal en in ieder geval een stuk beter dan binnen samen zijn. Dus ik denk juist dat de besmettingen gaan dalen, als het mooier weer wordt dan dat ze gaan stijgen, doordat mensen samen komen buiten.

Dat fabeltje hadden we vorig jaar zomer ook, en in de zomer nog steeds meer dan genoeg besmettingen. Als wappies zich niet buiten besmetten gebeurt het wel binnen, eind van de rit zullen de cijfers als nog redelijk/hoog zijn.
 
Dat fabeltje hadden we vorig jaar zomer ook, en in de zomer nog steeds meer dan genoeg besmettingen. Als wappies zich niet buiten besmetten gebeurt het wel binnen, eind van de rit zullen de cijfers als nog redelijk/hoog zijn.
Dat is niet waar. In de zomermaanden waren de besmetting erg laag.

60745da3cf9f5-Knipsel.JPG


klik voor dashboard
 
Eerst hadden we corona, toen de Britse variant die erg leek maar mee viel en nu deze als 3de grote test voor de mensheid hier..


40713cb24aad2c21a706140e0f9ff015.png
 
Eerst hadden we corona, toen de Britse variant die erg leek maar mee viel en nu deze als 3de grote test voor de mensheid hier.

De braziliaanse variant hebben we hier in Frankrijk al gehad, niets erger of minder erg dan de britse variant. En de vaccins werken hier prima.
 
De braziliaanse variant hebben we hier in Frankrijk al gehad, niets erger of minder erg dan de britse variant. En de vaccins werken hier prima.
Dat zou fijn zijn. Er moet toch wel een keer een einde komen aan deze ellende.

Wel frappant dat ook in deze tijden een virus weer zo makkelijk vanuit Brazilië in Europa terecht komt.
 
Wel frappant dat ook in deze tijden een virus weer zo makkelijk vanuit Brazilië in Europa terecht komt

Nee hoor niets raars aan. Zolang je de verantwoordelijkheid bij de mensen zelf legt voor quarantaine houd misschien 650 procent zich eraan. De enige manier is verplichte quarantaine en na 10 dagen een covid test.

Maar ja dat is een inperking van de vrijheid (ipv het te zien als een manier om weer open te kunnen) en dus modderen we maar wat aan in Europa en gaat alles mis.

Edit, voor de grap gaat komen, kop ik de 65% zelf maar in:maniac:
 
Laatst bewerkt:
Nee hoor niets raars aan. Zolang je de verantwoordelijkheid bij de mensen zelf legt voor quarantaine houd misschien 60 procent zich eraan. De enige manier is verplichte quarantaine en na 10 dagen een covid test.

Maar ja dat is een inperking van de vrijheid (ipv het te zien als een manier om weer open te kunnen) en dus modderen we maar wat aan in Europa en gaat alles mis.
Yup...
Ineens blijken al die mensen gewoon incompetente praatjesmakers te zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan