Coronavirus

Ik denk dat dat wel eerder is.. Er worden nu al testen gedaan etc. Ook omdat het economisch niet meer uit te leggen is verwacht ik dat we over een maandje alweer mondjesmaat op het terrasje kunnen zitten..
Laten we ff afwachten wat het openen van slechts de basisscholen met de cijfers doet. Vooralsnog lijkt dat de afname volledig geremd te hebben en mogelijk tot een kleine groei te leiden.

Maar misschien kunnen de scholen dicht, maar de kroegen open, hebben de ouders een verzetje na een dag thuisonderwijs ;)
 
Volgens mij vallen wij een stuk minder uit elkaar dan de arme landen. In Egypte is het heep simpel, ben je oud en heb je corona, ge maar thuis in bed liggen, ben je oud en rijk (lees machtige vrienden) dan mag je naar het ziekenhuis. Volgens mij ziin we nog heel vercweg van dit scenario.
Dat Egyptisch scenario is ook wat mensen hier voorstellen: gooi alles maar open, en laat de boel de boel. Want we moeten wel gewoon naar de Action kunnen.

Als hier weer alles richting normaal gaat, dan ben je economisch ook sterk genoeg om anderen te helpen. Het idee om alle welvaart eerlijk te verdelen is mooi, maar helaas denkt daar niet iedereen hetzelfde over (anders had de SP wel meer stemmen).

Eerst zorgen dat je er zelf in staat bent om anderen te helpen. Da's een oude vuistregel die ook nu opgaat wat mij betreft.
 
Ik denk dat dat wel eerder is.. Er worden nu al testen gedaan etc. Ook omdat het economisch niet meer uit te leggen is verwacht ik dat we over een maandje alweer mondjesmaat op het terrasje kunnen zitten..
Hier verwacht men al weer wat versoepelingen vanaf 1 maart (winkels, musea, zoo’s, etc) en nog meer vanaf 1 april (terrassen, kleine groepen) Hopelijk gaat dat. Mij maakt het persoonlijk niet zo veel uit, maar ik gun het al diegenen die de deuren dicht moeten houden of hun werk niet kunnen doen.
 
Laten we ff afwachten wat het openen van slechts de basisscholen met de cijfers doet. Vooralsnog lijkt dat de afname volledig geremd te hebben en mogelijk tot een kleine groei te leiden.

Maar misschien kunnen de scholen dicht, maar de kroegen open, hebben de ouders een verzetje na een dag thuisonderwijs ;)
Op mijn werk is iemand die een 4-jarige veel thuisonderwijs geeft. Ze is eerder blij met een dag rust dan met een avondje kroeg.
 
Laten we ff afwachten wat het openen van slechts de basisscholen met de cijfers doet. Vooralsnog lijkt dat de afname volledig geremd te hebben en mogelijk tot een kleine groei te leiden.

Maar misschien kunnen de scholen dicht, maar de kroegen open, hebben de ouders een verzetje na een dag thuisonderwijs ;)
Hier zijn de scholen (primair en middelbaar onderwijs) al het hele schooljaar open. Heb niet het gevoel dat dat veel uitmaakt.
 
Op mijn werk is iemand die een 4-jarige veel thuisonderwijs geeft. Ze is eerder blij met een dag rust dan met een avondje kroeg.
Het was ook gekscherend bedoeld, thuisonderwijs is niet je van het.
Hier zijn de scholen (primair en middelbaar onderwijs) al het hele schooljaar open. Heb niet het gevoel dat dat veel uitmaakt.
Tja, hier zijn ze 2 weken open en lijkt de daling in de cijfers weg te zijn. Of er een direct verband is durf ik niet te zeggen, lijkt mij namelijk net ff te snel.
 
Het was ook gekscherend bedoeld, thuisonderwijs is niet je van het.

Tja, hier zijn ze 2 weken open en lijkt de daling in de cijfers weg te zijn. Of er een direct verband is durf ik niet te zeggen, lijkt mij namelijk net ff te snel.
Ik heb het gevoel dat stijgingen eerder bepaald worden door mensen die er geen zin meer in hebben.
 
Of dat dit de ondergrens is in dit jaargetijde doordat 100% voorkomen niet gaat. Zal vermoedelijk een en, en, en zijn.
Blijft opvallend hoe enorm moeilijk het te zeggen is wat effectieve maatregelen zijn en wat niet.
Ik hoorde dat men in Tsjechië maar 60% betaald krijgt als men met Corona thuis zit. Dat verklaard (deels) die extreme cijfers.
 
Wel interessant nu Afrika wel belangrijk vinden terwijl we ze al decennia laten wegkwijnen aan de meest simpele ziektes. Hier beetje bier zitten te drinken terwijl ze daar niet eens zuiver water hebben. Allemaal even wat afdragen van het netto inkomen en dan kunnen ze daar ook vaccineren voor simpele ziektes zoals mazelen waar tienduizenden kids daar jaarlijks aan overlijden, Corona is daar nog wel het kleinste probleem. De kwetsbaren sterven al eerder.
 
Allemaal even wat afdragen van het netto inkomen en dan kunnen ze daar ook vaccineren voor simpele ziektes zoals mazelen waar tienduizenden kids daar jaarlijks aan overlijden, Corona is daar nog wel het kleinste probleem. De kwetsbaren sterven al eerder.

Prima, geef je dan vanaf morgen net als ik ook 10 procent van je netto inkomen aan een hulporganisatie ? Welkom bij de club.
 
Als hier weer alles richting normaal gaat, dan ben je economisch ook sterk genoeg om anderen te helpen. Het idee om alle welvaart eerlijk te verdelen is mooi, maar helaas denkt daar niet iedereen hetzelfde over (anders had de SP wel meer stemmen).

Dit is niet het eerlijk delen van de welvaart. Alleen met de basiscontracten (zonder de opties) kopen we 1.1 miljard vaccins in terwijl we 445 miljoen inwoners in de EU hebben. We hebben er dus 900 miljoen nodig, inclusief alle kinderen tot 16 jaar die niet ingeent worden.

Verder kunnen we makkelijk geld bij blijven lenen itt de arme landen, en als gevolg de pijn van de lockdowns delen met de arme landen.
 
Lockdown dus verlengt, uitspraak vrijdag is dus voor spek en bonen :unsure:
Dit ligt er aan wat die uitspraak is. Al het er bij blijft dat het beter geregeld had moeten worden dan blijft ie. Ondertussen heeft de 1e kamer namelijk ook ingestemd met de avondklok. Geen FvDer aanwezig bij die stemming overigens.
 
Dit ligt er aan wat die uitspraak is. Al het er bij blijft dat het beter geregeld had moeten worden dan blijft ie. Ondertussen heeft de 1e kamer namelijk ook ingestemd met de avondklok. Geen FvDer aanwezig bij die stemming overigens.

Bedoel, de rechter kan ze op hun donder geven dat ze het eerst niet goed hadden gedaan, maar kan het niet verbieden voor na vrijdag? Omdat het nu onder andere punten valt. Dus hoop dat de rechter avondklok verbied is 0%
 
Bedoel, de rechter kan ze op hun donder geven dat ze het eerst niet goed hadden gedaan, maar kan het niet verbieden voor na vrijdag? Omdat het nu onder andere punten valt. Dus hoop dat de rechter avondklok verbied is 0%
Ik durf niet te zeggen hoever de bevoegdheid van de rechter gaat, overigens heb ik de zaak nagenoeg integraal bekeken, redenering van viruswaarheid is m.i. niet heel sterk, maar dan nog, het is afwachten wat een rechter uiteindelijk zegt.
 
Succes met mensen aan de regels laten houden als de zon schijnt, zie vandaag, geen terrasjes voor nodig


EuwcN-JXAAYazjo
 
Terug
Bovenaan Onderaan