Coronavirus

Bacillen zijn een een type bacterie. ;) En virus leeft niet *beetje afhankelijk van de definities die je gebruikt * en kun je niet doden (wel inactiveren). :geek:

Maar ik snap op zich de opmerking van Mikasa wel, ik denk dat hij erop doelt dat hij uberhaubt niet buiten de deur komt op een gemiddelde dag, en dan voegt het handenwassen ivm COVID niet heel veel toe. Ik neem aan dat als iemand op een dag meerdere locaties bezoekt, of wanneer men na het boodschappen doen weer thuiskomt wel de handen wast. Ik doe het zelf standaard als ik weer binnen kom in huis, maar dat is momenteel een keer of 4 per week (waarvan meestal een boodschap of de post ophalen). Buiten dat de standaart momenten (toilet, kattenbak-schoonmaak, voor en na het eten (of koken) of als ze vies zijn (met de planten in de weer en dergelijke) natuurlijk. Als dit een type PEIL-onderzoek is dan zou ik dus invullen dat ik minder dan 1 keer per dag EXTRA handen was, en word ik meegenomen in het argument "kijk hoe slecht zelfs die basis word nageleeft" - wat ik erg unfair vind. Vandaar dat ik zowel het nieuwsbericht als de ophef met een wat minder angstig idee beschouw.

Ik interpreteer dus de opmerking van Mikasa als in dat hij heel weinig sociaal contacten heeft, en dat is natuurlijk het beste remmiddel op besmettingen.
I stand corrected :D
 

RIVM meldt 6093 nieuwe besmettingen, in lijn met weekgemiddelde​


Het aantal geregistreerde coronabesmettingen is in de afgelopen 24 uur toegenomen met 6093 zo meldt het RIVM. Dat is in iets lager dan het weekgemiddelde van 6173.
 

RIVM meldt 6093 nieuwe besmettingen, in lijn met weekgemiddelde​


Het aantal geregistreerde coronabesmettingen is in de afgelopen 24 uur toegenomen met 6093 zo meldt het RIVM. Dat is in iets lager dan het weekgemiddelde van 6173.
in twee dagen ongeveer 700 van t weekgemiddelde af. Hopen dat t blijft doorzetten.
 
Ik vind het allesbehalve indrukwekkend.
T is niet dat we in een echte lockdown zitten he, dat ieder menselijk contact is uitgesloten. Een deel van de mensen gaat naar werk, men gaat gewoon naar de winkel en d'r wordt nog aardig wat kroost naar scholen e.d. gebracht.

En daarnaast hebben we gewoon teveel van dit soort knuppels
 

RIVM meldt 6093 nieuwe besmettingen, in lijn met weekgemiddelde​


Het aantal geregistreerde coronabesmettingen is in de afgelopen 24 uur toegenomen met 6093 zo meldt het RIVM. Dat is in iets lager dan het weekgemiddelde van 6173.
Als we dan aan het eind van de week in de 4000's zitten, hebben we wel iets van een dalende lijn te pakken. Dat wipt 'ie wel weer omhoog op dinsdag en woensdag. maar niet meer tot de 6000, als het goed is. Dan kunnen we de week erna naar de 3000....en zo verder. Hopelijk.

...........Mits we de UK-variant baas blijven.
 
Als we dan aan het eind van de week in de 4000's zitten, hebben we wel iets van een dalende lijn te pakken. Dat wipt 'ie wel weer omhoog op dinsdag en woensdag. maar niet meer tot de 6000, als het goed is. Dan kunnen we de week erna naar de 3000....en zo verder. Hopelijk.

...........Mits we de UK-variant baas blijven.
Eerdaags krijgen we een paar pieken, enkele woonplaatsen gaan ze volledig door de teststraat trekken, dat zal ook invloed hebben.

Hmm, dat zal er dus al deels inzitten, die testen zijn al begonnen
 
Als we dan aan het eind van de week in de 4000's zitten, hebben we wel iets van een dalende lijn te pakken. Dat wipt 'ie wel weer omhoog op dinsdag en woensdag. maar niet meer tot de 6000, als het goed is. Dan kunnen we de week erna naar de 3000....en zo verder. Hopelijk.

...........Mits we de UK-variant baas blijven.
Dan kan je daarna weer een week of 3 losgaan en zitten we weer op de 10.000. Ze moeten gewoon zorgen dat veel meer bedrijven die vaccins kunnen maken.
 
Dan kan je daarna weer een week of 3 losgaan en zitten we weer op de 10.000. Ze moeten gewoon zorgen dat veel meer bedrijven die vaccins kunnen maken.
Vooralsnog is de bottleneck het vaccineren zelf.. Als ik t positief inschat hebben nu 100.000 mensen de 1e prik gehad...
 
Hangt het bij ons vooral op de beschikbaarheid van het vaccin, of op de prikcapaciteit an sich?
Nu volgens mij op beiden, straks op prikcapaciteit aangezien de prikken dan in best hoge aantallen binnenkomen. Zou 'leuk' zijn als we ergens een prikteller zouden hebben, kan nu nergens up-to-date info vinden over aantal geprikten.
 
Hangt het bij ons vooral op de beschikbaarheid van het vaccin, of op de prikcapaciteit an sich?
Beschikbaarheid. Kwamer er over twee weken 500.000 binnen dan zou er links of rechtsom prikcapaciteit komen. Gezien t druppelt is de capaciteit ook kleiner (minder ketens, meer overzicht, duidelijkere aansprakelijkheid - een keuze.)
 
Ze hebben laatst gezegd 1 miljoen prikken per week te kunnen gaan zetten. Ik moet dat nog zien. Aangezien iedereen er 2 moet, is dat eigenlijk te weinig.
 
Ze hebben laatst gezegd 1 miljoen prikken per week te kunnen gaan zetten. Ik moet dat nog zien. Aangezien iedereen er 2 moet, is dat eigenlijk te weinig.
Dat zou op zijn vroegst in april zijn, waarbij GGD, huisartsen en weet ik veel wie ingezet gaat worden. Moeten we wel een vaccin hebben wat niet belachelijk koel bewaard moet worden, kan mij nl niet voorstellen dat iedere huisarts een koeling van -80C heeft.
 
Moeten we wel een vaccin hebben wat niet belachelijk koel bewaard moet worden, kan mij nl niet voorstellen dat iedere huisarts een koeling van -80C heeft.

Na ontdooien 4 dagen houdbaar. Kan prima centraal bewaard worden en per dag het aantal doseringen wat nodig is bij de huisarts bezorgen.
 
Dat zou op zijn vroegst in april zijn, waarbij GGD, huisartsen en weet ik veel wie ingezet gaat worden. Moeten we wel een vaccin hebben wat niet belachelijk koel bewaard moet worden, kan mij nl niet voorstellen dat iedere huisarts een koeling van -80C heeft.
Dat is Pfizer nu aan het onderzoeken, hoorde ik gisteren op de radio, als ik het me goed herinner.
 
Dat zou op zijn vroegst in april zijn, waarbij GGD, huisartsen en weet ik veel wie ingezet gaat worden. Moeten we wel een vaccin hebben wat niet belachelijk koel bewaard moet worden, kan mij nl niet voorstellen dat iedere huisarts een koeling van -80C heeft.

Ik ga er vanuit dat we in 2022 wellicht de gewenste graad hebben bereikt en alles eerder is mooi meegenomen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan