Coronavirus

Hoe weet jij dat?

Ik heb werkelijk waar geen idee. Zometeen mijn wekelijkse uitje: de supermarkt.
Ik woon in een straat die uitzicht heeft op één van de drie wegen die het dorp uitgaan. Daar is het onverminderd druk, in tegenstelling tot maart, toen het bijkans uitgestorven was.
Daarnaast ervaar ik in mijn omgeving steeds vaker mensen die het beu zijn en vaker zondigen tegen de regels. "Ik heb nu al zo lang niet "X" gedaan, ik vind het wel best. Eén keertje moet kunnen!" of "Ik ben nu al zo lang niet bij / naar "X" geweest, ik vind het allemaal wel best, maar ik ga morgen toch!" Er zijn veel voorbeelden te noemen, wat dat betreft.
Het antwoord op jouw vraag; de eigen waarnemingen in mijn omgeving opgeteld bij de cijfers van het RIVM. 1+1=2.
 
Ik woon in een straat die uitzicht heeft op één van de drie wegen die het dorp uitgaan. Daar is het onverminderd druk, in tegenstelling tot maart, toen het bijkans uitgestorven was.
Daarnaast ervaar ik in mijn omgeving steeds vaker mensen die het beu zijn en vaker zondigen tegen de regels. "Ik heb nu al zo lang niet "X" gedaan, ik vind het wel best. Eén keertje moet kunnen!" of "Ik ben nu al zo lang niet bij / naar "X" geweest, ik vind het allemaal wel best, maar ik ga morgen toch!" Er zijn veel voorbeelden te noemen, wat dat betreft.
Het antwoord op jouw vraag; de eigen waarnemingen in mijn omgeving opgeteld bij de cijfers van het RIVM. 1+1=2.
Check figuur 3, volgens mij woon jij in 1 van de gebieden waar de afname nu inderdaad beroerd is.

Kort gezegd, niks mis de combinatie van jouw ogen en geheugen.
 
Wat mij verbaast is dat steeds minder mensen handen wassen. Dat is gewoon ongelofelijk belangrijk, en makkelijk te doen. Maar mensen doen het veel te weinig, blijkt uit de gedragsonderzoeken. Eigenlijk zo dat veel meer benadrukt moeten worden.

Handen wassen!
 
Wat mij verbaast is dat steeds minder mensen handen wassen. Dat is gewoon ongelofelijk belangrijk, en makkelijk te doen. Maar mensen doen het veel te weinig, blijkt uit de gedragsonderzoeken. Eigenlijk zo dat veel meer benadrukt moeten worden.

Handen wassen!
Zodat ik mijn huisgenoten niet besmet? Of de mensen waarvan ik 1,5 meter afstand hou?
 
Voor jezelf en andere.
Volgens mij heeft dat weinig zin. Als het al zin heeft (wat ik betwijfel, qua aanraakbesmettingen), zou dat alleen zijn in de winkel of op kantoor. Waar je oppervlakken aan raakt, die anderen ook aanraken. Dat komt bij mij nauwelijks voor, aangezien ik alleen thuis ben en ik mijn gezin niet meetel. Knuffelen lijkt me gevaarlijker dan aanraakcontacten, dus dat maakt het verschil niet.
 
Volgens mij heeft dat weinig zin. Als het al zin heeft (wat ik betwijfel, qua aanraakbesmettingen), zou dat alleen zijn in de winkel of op kantoor. Waar je oppervlakken aan raakt, die anderen ook aanraken. Dat komt bij mij nauwelijks voor, aangezien ik alleen thuis ben en ik mijn gezin niet meetel. Knuffelen lijkt me gevaarlijker dan aanraakcontacten, dus dat maakt het verschil niet.

Ja en nee. Handen wassen is makkelijk te doen. Dus als je daar besmettingen kan voorkomen waarom zou je het dan niet doen. En het is niet alleen belangrijk tegen corona. Ook tegen bacteriën. Voor de crisis was er een onderzoek dat 50% ze handen niet wast na het toiletbezoek. 50%! Dat is echt heel onhygiënisch.
 
Zag op Bloomberg een artikel voorbijkomen over zorgen in Noorwegen over het effect van het gebruikte vaccin op mensen boven de 80.

23 zouden vrij snel na de vaccinatie zijn overleden.
 
Zag op Bloomberg een artikel voorbijkomen over zorgen in Noorwegen over het effect van het gebruikte vaccin op mensen boven de 80.

23 zouden vrij snel na de vaccinatie zijn overleden.

Norway says there are risks that Covid-19 vaccinations may be too risky for the very old and terminally sick,




En een week geleden nog 2 personen, nu al 23? Naast bloomberg zie ik vooral heel veel rare nieuwssites uit China en India het posten. Iemand een betrouwbare bron?
 
Ja en nee. Handen wassen is makkelijk te doen. Dus als je daar besmettingen kan voorkomen waarom zou je het dan niet doen. En het is niet alleen belangrijk tegen corona. Ook tegen bacteriën. Voor de crisis was er een onderzoek dat 50% ze handen niet wast na het toiletbezoek. 50%! Dat is echt heel onhygiënisch.
Na het toiletbezoek is het vanzelfsprekend, vind ik. Overigens continu overal de bacteriën verwijderen is ook niet goed voor je weerstand. Continu handen wassen is overigens niet goed voor je handen. Dat wordt dan een afweging.



En een week geleden nog 2 personen, nu al 23? Naast bloomberg zie ik vooral heel veel rare nieuwssites uit China en India het posten. Iemand een betrouwbare bron?
Je kan lichtjes ziek worden van de inenting. Misschien dat al te veel is voor deze zwakkeren?
 
Oversterfte 2020 ruim 15.000.
Maar dat kan helemaal niet want Baudet heb zelf getwitterd dat er helemaal geen overstefte was.
Fake news!
 

Bijwerkingen als misselijkheid en diaree kunnen natuurlijk de spreekwoordelijke druppel zijn voor mensen die al op t randje leven qua hun gezondheid. Het aanslingeren van het immuun-systeem kost immers energie die niet altijd voorhanden is, en bijwerkingen zoals misselijkheid kunnen ook medicijnen die genomen geworden om bijvoorbeeld het hart of andere problemen te managen in effectiviteit doen verminderen. Desalnuetemin wel goed dat dit zorgvuldig word gemeld en bijgehouden, gewoon transparant blijven en onderzoeken van de gevallen lijkt me verreweg het beste. De NHA zelf lijken me bezorgd maar niet gealarmeerd - een afweging die ook al wel kan begrijpen. In gevallen die terminaal zijn kun je tevens vragen stellen of die schaarse vaccins misschien beter eerst gegeven kunnen worden aan de verzorgenden of sterkere groepen, dus de discussie is ook prima of te overwegen om zeer zwakke en terminale ouderen misschien te ontzien voor een vaccin (of tot hun gezondheid verbeterd).
 
Laatst bewerkt:

Bijwerkingen als misselijkheid en diaree kunnen natuurlijk de spreekwoordelijke druppel zijn voor mensen die al op t randje leven qua hun gezondheid. Het aanslingeren van het immuun-systeem kost immers energie die niet altijd voorhanden is, en bijwerkingen zoals misselijkheid kunnen ook medicijnen die genomen geworden om bijvoorbeeld het hart of andere problemen te managen in effectiviteit doen verminderen.
Is het dan niet juist af te raden om deze mensen geen vaccin te geven? Of zou je aanraden dit toch wel te doen?
 
Is het dan niet juist af te raden om deze mensen geen vaccin te geven? Of zou je aanraden dit toch wel te doen?
Ik zou de waarschuwing bekend maken en de medisch verantwoordelijken vragen dit mee te nemen. Ik denk dat het lastig is om zeer precies in wetten te verankeren wanneer niet en wanneer wel. Een deel van deze mensen komt natuurlijk bij een COVID-besmetting snel in het ziekenhuis, maar er zullen ook gevallen bijzitten waarbij de arts het gevoel krijgt dat zo iemand waarschijnlijk het ziekenhuis niet eens zou halen omdat deze reeds zeer zwak en stervende lijkt. Zeg ik als buitenstaander. Ik kan me ook voorstellen dat ouderen zelf kunnen meebepalen; er zitten risico's aan en er zullen ongetwijveld ook ouderen zeggen "geef mijn prikje maar aan iemand die er langer van kan genieten".
 
Ja en nee. Handen wassen is makkelijk te doen. Dus als je daar besmettingen kan voorkomen waarom zou je het dan niet doen. En het is niet alleen belangrijk tegen corona. Ook tegen bacteriën. Voor de crisis was er een onderzoek dat 50% ze handen niet wast na het toiletbezoek. 50%! Dat is echt heel onhygiënisch.
Speak for yourself, bij mij is alles keurig netjes schoon daar beneden. Dat dat bij jou nou zo'n smeerboel is... :D
 
Zodat je evt virus bacillen doodt en niet verder verspreid
Bacillen zijn een een type bacterie. ;) En virus leeft niet *beetje afhankelijk van de definities die je gebruikt * en kun je niet doden (wel inactiveren). :geek:

Maar ik snap op zich de opmerking van Mikasa wel, ik denk dat hij erop doelt dat hij uberhaubt niet buiten de deur komt op een gemiddelde dag, en dan voegt het handenwassen ivm COVID niet heel veel toe. Ik neem aan dat als iemand op een dag meerdere locaties bezoekt, of wanneer men na het boodschappen doen weer thuiskomt wel de handen wast. Ik doe het zelf standaard als ik weer binnen kom in huis, maar dat is momenteel een keer of 4 per week (waarvan meestal een boodschap of de post ophalen). Buiten dat de standaart momenten (toilet, kattenbak-schoonmaak, voor en na het eten (of koken) of als ze vies zijn (met de planten in de weer en dergelijke) natuurlijk. Als dit een type PEIL-onderzoek is dan zou ik dus invullen dat ik minder dan 1 keer per dag EXTRA handen was, en word ik meegenomen in het argument "kijk hoe slecht zelfs die basis word nageleeft" - wat ik erg unfair vind. Vandaar dat ik zowel het nieuwsbericht als de ophef met een wat minder angstig idee beschouw.

Ik interpreteer dus de opmerking van Mikasa als in dat hij heel weinig sociaal contacten heeft, en dat is natuurlijk het beste remmiddel op besmettingen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan