Coronavirus

Ach, ik weet nog uit de coronatijd, wij hadden een dikkertje op werk, gast was er van overtuigd dat corona tussen de oren zat, dat het media bullshit was om mensen vol te spuiten met gif etc, echt een supper wappie die ons bleef uitlachen dat wij meelopers waren van de media :lmao:

Meneer had nooit griep, was altijd gezond, dus een verzonnen virus kon hem niks maken. Toen ineens meneer was ziek.. Toen meneer zat aan de beademing in het ziekenhuis, toen Fb bericht van zijn broer dat die overleden was aan corona.. Mensen die dood gaan uitlachen staat niet altijd in mijn agenda, maar hier moest ik toch echt om lachen toen. Moest me echt inhouden om niet te reageren met corona was toch maar een griepje ?

En de zeevarenden moeten wel gewooon weer opgesloten worden:

Als ik het zo lees is.mij niet duidelijk of de quarantaine door NL of de Filipijnen is opgelegt. Als het dat 1e is dan is het idd bizar in verschil in aanpak.

Als ik het zo lees is.mij niet duidelijk of de quarantaine door NL of de Filipijnen is opgelegt. Als het dat 1e is dan is het idd bizar in verschil in aanpak.

De werkgever oceanwide volgt de WHO en legt dit op. Dus niet zozeer de filipijnen, maar alle zeevarenden zijn zoals ook tijdens corona weer de lul.

Dat tuig kun je ook niet vertrouwen, dus dikke prima!

Slechte grap of gewoon enorme discriminatie/racisme?

Zeker niet vergelijkbaar met corona.maar er zijn niet voor niets ook al tests doorgeleverd en t gegeven dat n stewardes t heeft opgelopen zegt ook anders.
Maar een cruiseschip is ook niet te vergelijken met het vaste land. Op een cruisesschip zit je wekenlang met dezelfde mensen op een kluitje.

Eigenlijk kun je stellen dat een cruiseschepen gewoon echt heel verschrikkelijk zijn. Het is super slecht voor het milieu, de mensen aan boord geven geen cent uit op de plekken waar ze aanmeren waardoor lokale ondernemers niks eraan verdienen en het is een goede plek voor virussen om lekker rond te gaan en ook nog is duizenden kilometers verplaatst worden.

Stop met cruiseschepen!

de mensen aan boord geven geen cent uit op de plekken waar ze aanmeren waardoor lokale ondernemers niks eraan verdienen

Gemiddeld geeft een toerist rond de 60 dollar uit voor een transit haven en 250 voor de homeports. Dus 3000*60=180.000 dollar. Dat keer 30 schepen op een jaar is een hele mooie economische investering.

Maar een cruiseschip is ook niet te vergelijken met het vaste land. Op een cruisesschip zit je wekenlang met dezelfde mensen op een kluitje.

Eigenlijk kun je stellen dat een cruiseschepen gewoon echt heel verschrikkelijk zijn. Het is super slecht voor het milieu, de mensen aan boord geven geen cent uit op de plekken waar ze aanmeren waardoor lokale ondernemers niks eraan verdienen en het is een goede plek voor virussen om lekker rond te gaan en ook nog is duizenden kilometers verplaatst worden.

Stop met cruiseschepen!

Veelal eens, ondanks dat ik de onderliggende cijfers niet ken.
Maar in plaats van stoppen, kun je ze ook verduurzamen. Ik zit niet helemaal in de materie van passagiersschepen, maar er zijn recent veel meer emissieregels gekomen die de komende tijd nog flink aangescherpt worden. Denk aan verplichte walstroom en uitstoot penalties.

De werkgever oceanwide volgt de WHO en legt dit op. Dus niet zozeer de filipijnen, maar alle zeevarenden zijn zoals ook tijdens corona weer de lul.
Vind de werkgever wijzer dan NL maar idd t is weer dezelfde groep die hier hard geraakt wordt. Hopen dat t allemaal losloopt en het hier bij blijft.

Maar in plaats van stoppen, kun je ze ook verduurzamen. Ik zit niet helemaal in de materie van passagiersschepen, maar er zijn recent veel meer emissieregels gekomen die de komende tijd nog flink aangescherpt worden. Denk aan verplichte walstroom en uitstoot penalties.

In aanvulling hierop, de luchtvaartsector heeft geen commitment om in 2050 klimaatneutraal te zijn terwijl de hele maritime industry dit wettelijk wel moet zijn.

In aanvulling hierop, de luchtvaartsector heeft geen commitment om in 2050 klimaatneutraal te zijn terwijl de hele maritime industry dit wettelijk wel moet zijn.
Klopt, hoewel dat uiteindelijk weinig te maken heeft met de uitstoot van cruiseschepen.

Klopt, hoewel dat uiteindelijk weinig te maken heeft met de uitstoot van cruiseschepen.

Jawel, de cruiseschepen moeten dus ook klimaatneutraal zijn conform het IMO plan. Dus ook die schepen moeten hun uitstoot enorm gaan verminderen en compenseren met enorme bossen.

Jawel, de cruiseschepen moeten dus ook klimaatneutraal zijn conform het IMO plan. Dus ook die schepen moeten hun uitstoot enorm gaan verminderen en compenseren met enorme bossen.
Dat klopt, maar ik bedoelde dat de luchtvaart uitstoot (en of die moeten veranderen) niet zoveel te maken heeft met de uitstoot van cruiseschepen. Die moeten inderdaad veranderen en dat is goed, maar dat maakt de huidige uitstoot niet minder.

Gemiddeld geeft een toerist rond de 60 dollar uit voor een transit haven en 250 voor de homeports. Dus 3000*60=180.000 dollar. Dat keer 30 schepen op een jaar is een hele mooie economische investering.

Cruisesschepen blijken helemaal niet zoveel op te leveren als gedacht wordt en vooral de tekst in de laatste alinea is tekenend:

"De passagiers krijgen de maaltijd aan boord gratis en bezoeken dus nauwelijks restaurants . Restaurants op de Wilhelminapier moeten zelfs dicht als er een schip ligt. We zien de toeristen ook massaal in de bus stappen die ze naar andere bestemmingen brengt zoals Amsterdam, Den Haag, Delft en Kinderdijk. Slechts een enkele pendelbus rijdt naar het centrum, maar de toeristen keren niet met ladingen aan tassen terug."

De lokale ondernemingen in Rotterdam verdiend er dus maar weinig aan.

We zien de toeristen ook massaal in de bus stappen die ze naar andere bestemmingen brengt zoals Amsterdam, Den Haag, Delft en Kinderdijk.

Want die tickets kopen ze niet. De lunch zullen ze vaak toch wel moeten eten, ze zijn immers die dag niet aan boord. Als je alleen Rotterdam neemt en puur het woord zal het niet heel veel zijn, maar door de bank genomen verdienen de bedrijven er goed aan.

Cruisesschepen blijken helemaal niet zoveel op te leveren als gedacht wordt en vooral de tekst in de laatste alinea is tekenend:

De hele cruisebullshit moet gewoon verboden worden, slechtste shit wat er bestaat voor het milieu ook ( en ik ben de laatste die zich druk maakt om het milieu, maar als je ergens moet beginnen dan met dat )

Terug
Bovenaan Onderaan