Coronavirus

Geld is nog altijd belangrijker dan het welzijn van de burgers…

Natuurlijk simpel gezegd. Maar uiteindelijk is het ook als een verzekering afsluiten voor een boot die je nog niet hebt.
En binnen een gezondheidszorg die al explodeert qua kosten is het paraat hebben van vele IC-bedden die niet gebruikt worden moeilijk te verkopen. Zeker als daardoor gevraagde zorg niet geleverd kan worden. Het lijkt me zinvoller dat men bekijkt hoe men in geval van nood de capaciteit snel kan opschalen, dan permanent veel ongebruikte bedden gereed hebben staan.

Geld is nog altijd belangrijker dan het welzijn van de burgers…

Niks nieuws onder de zon lijkt mij

Tja, was een paar jaar terug in het mooie Bourtange, een vestingplaatsje. Daar werd iedere keer na een aanval geroepen, we gaan het nu echt goed maken, maar dan kwam er toch geen geld. Kwam er weer serieuze dreigen dan werd op stel en sprong met noodgrepen nog wat gedaan.

Tja, was een paar jaar terug in het mooie Bourtange, een vestingplaatsje. Daar werd iedere keer na een aanval geroepen, we gaan het nu echt goed maken, maar dan kwam er toch geen geld. Kwam er weer serieuze dreigen dan werd op stel en sprong met noodgrepen nog wat gedaan.

Klinkt identiek aan het verdedigers beleid van PSV? 🫣😅

Ik ben er nog altijd deels chronisch ziek door, vergeten zal ik het dus niet snel. Twee (voor mijn gevoel, want het voelde alsof ik dood zou gaan) bijna-dood ervaringen en meerdere tripjes ziekenhuis. Vooral die eerste nacht met corona was leuk. Terwijl op het nieuws je verhalen hoorde zoals in Bergamo (na de CL wedstrijd Atalanta - Valencia), werd ik zo benauwd dat ik het gevoel had dat mijn lichaam letterlijk dood zou gaan van vermoeidheid. Testen deed men nog niet, alleen bij zorgpersoneel. De huisarts aan de lijn zei dat het wel goed moest komen, want ''uw zoon is toch 25 en gezond?'' (mijn moeder deed het gesprek aan de telefoon, ik kon letterlijk niet praten van vermoeidheid). 5 jaar later gaat het naar omstandigheden oke, ik kan werken en redelijk mijn leven leven, maar draag nog altijd chronische klachten met mij mee die de rest van mijn leven zullen blijven. Vooral die eerste versie van het virus was voor sommige mensen echt heel naar en ik ben niet de enige. Iemand waar ik sinds een jaar goed bevriend mee ben geraakt is 25, geen onderliggend lijden en eindigde door covid in een rolstoel, waarschijnlijk voor altijd.

Ik geef mensen nog altijd het advies mee niet met dit virus te sollen. Gewoon 'griep' is het zeker niet, want ik heb in mijn leven heel vaak griep gehad, maar daar herstelde ik altijd zonder problemen van. Ja, de kans is vrij groot dat jij er zonder kleerscheuren doorheen komt, maar er is ook een kans (eentje die groter is dan je denkt) dat het een hele andere kant op kan gaan. Probeer het niet (te vaak) uit te vinden, zou ik zeggen.
Goed van je, deze post. Heel veel sterkte.
Zelf heb ik ook iemand in mijn naaste familie, veel jonger dan ik, die met long-covid worstelt dus ik zie de vreselijke gevolgen van nabij.

Ik bewonder je ook om je begrip voor hen die destijds niet meteen slaafs meegingen met alle druk van de overheid en de meerderheid van de bevolking en zich kritisch opstelden.
Menig ander kwam - of komt zelfs nu nog - niet verder dan die mensen maar meteen allemaal als wappies te bestempelen en hen allerlei minder fraais toe te wensen.
Nogmaals sterkte.
Vandaag 5 jaar geleden begon de coronacrisis in Nederland. Bizar dat het alweer zo lang geleden is en je vergeet ook snel hoe het was.
De NOS heeft een kleine compilatie gemaakt. Ik vind het vrij bijzonder om terug te zien wat voor een shitperiode we gehad hebben.

Even een kleine aanvulling die ik niet in de NOS compilatie terugzie;
het E.D. memoreerde in haar terugblik vorige week met een duidelijke kop, "hou corona in Brabant".

Dat was hoe "men" in Den Haag de schuld meteen wilde leggen bij de carnavalsvierders in onze provincie. Typerend, deze domme suggestie?
Passend wellicht in de houding die men eerder deze eeuw daar in nam tegen Q koorts.
Dat probleem - "iets lokaals bij die boeren" - was ook niet interessant volgens dezelfde overheid.
Een veertiger in mijn vriendenkring - vader van 2 kinderen - moet nu nog steeds dagelijks uren en uren doodvermoeid op de bank of op bed doorbrengen.

Sorry dan voor de koerswijziging, maar ik vind dit een nogal misleidend artikel (wel voor abonnees): https://www.ad.nl/binnenland/menig-...3591105&advertiser=4963417&placement=21038073

In de tekst staat namelijk dat uit 1 onderzoek blijkt dat 3% spijt heeft en uit een ander onderzoek dat "enkele honderden" van de 6.000 mensen spijt zouden hebben. Overigens vraag ik me ook af wat de benadering van de onderzoeken/enquetes is geweest, want iemand met een sterke mening over de vaccinaties zal eerder meedoen dan iemand die het allemaal wel best vindt.
Er staat verder expliciet "Het betekent overigens ook dat het overgrote deel van de Nederlanders geen spijt heeft van de vaccinaties.". Dan vind ik een kop die zegt dat menig Nederlander spijt heeft een beetje apart...

Sorry dan voor de koerswijziging, maar ik vind dit een nogal misleidend artikel (wel voor abonnees): https://www.ad.nl/binnenland/menig-...3591105&advertiser=4963417&placement=21038073

In de tekst staat namelijk dat uit 1 onderzoek blijkt dat 3% spijt heeft en uit een ander onderzoek dat "enkele honderden" van de 6.000 mensen spijt zouden hebben. Overigens vraag ik me ook af wat de benadering van de onderzoeken/enquetes is geweest, want iemand met een sterke mening over de vaccinaties zal eerder meedoen dan iemand die het allemaal wel best vindt.
Er staat verder expliciet "Het betekent overigens ook dat het overgrote deel van de Nederlanders geen spijt heeft van de vaccinaties.". Dan vind ik een kop die zegt dat menig Nederlander spijt heeft een beetje apart...
Maar dat geeft minder clicks, snap dat dan.

Ze hebben wel de grootste kneusjes gevraagd naar hun mening ja :sleep: 1 die denkt dat als die geprikt word dat die Superman wordt, en nooit meer in z'n leven griepje kan oplopen. Hoewel er duidelijk werd aangegeven dat je met de vaccinatie ook corona kon krijgen, nam de kans op overlijden aanzienlijk af, maar mensen met een IQ dat vergelijkbaar is met dat van hun schoenmaat begrijpen het weer niet. Het is al 700 jaar bekend dat je bijwerkingen of andere problemen kunt ervaren door vaccins of medicatie; zelfs een paracetamol kan bij 1 op de 3 miljoen mensen mogelijk resulteren in een ziekenhuisopname. Betekent niet meteen dat paracetamol direct slecht of schadelijk is,

58b069927f6eca34a1a8c3fcc58caead.png

Ze hebben wel de grootste kneusjes gevraagd naar hun mening ja :sleep: 1 die denkt dat als die geprikt word dat die Superman wordt, en nooit meer in z'n leven griepje kan oplopen. Hoewel er duidelijk werd aangegeven dat je met de vaccinatie ook corona kon krijgen, nam de kans op overlijden aanzienlijk af, maar mensen met een IQ dat vergelijkbaar is met dat van hun schoenmaat begrijpen het weer niet. Het is al 700 jaar bekend dat je bijwerkingen of andere problemen kunt ervaren door vaccins of medicatie; zelfs een paracetamol kan bij 1 op de 3 miljoen mensen mogelijk resulteren in een ziekenhuisopname. Betekent niet meteen dat paracetamol direct slecht of schadelijk is,

58b069927f6eca34a1a8c3fcc58caead.png
Nou inderdaad. Als je 1.000 mensen vraagt zitten er ongetwijfeld een paar gekkies tussen.

Grappig, wij zijn juist heel blij met de vaccins!

Allebei hebben we netjes de eerste twee vaccinaties en een booster gehaald en nu verwachten we in mei een kind! Dank Moderna!
#Dolgelukkig

Grappig, wij zijn juist heel blij met de vaccins!

Allebei hebben we netjes de eerste twee vaccinaties en een booster gehaald en nu verwachten we in mei een kind! Dank Moderna!
#Dolgelukkig
Straks ga je me nog vertellen dat je dat kind ook laat vaccineren!
Overigens heb ik een collega die me ook waarschuwde dat vooral niet te doen :S:

Good old coronatime.. Toen de prikken eindelijk kwamen konden we via werk met voorrang geprikt worden, velen en ik deden het ook. Maar we hadden 1 dikkertje, bijdehandje en betwetertje Michael, die riep altijd stoer dat die nooit ziek was, en als die het zou worden die liever doodgaat dan geprikt te worden. Zijn hele FB was vol met wappieshit constant, en ineens hoorde we hij zit aan de beademing in het ziekenhuis, vlak er na R.i.P.. Poosje er na foto en boekje op tafel om wat over hem te schrijven, moest me echt inhouden om niet te schrijven '' had je maar een prik genomen he'' ... Was echt de eerste x in me leven dat ik 0 medelijden had met iemand

Terug
Bovenaan Onderaan