Coronavirus

De kritiek op China is ook niet zozeer gericht op het ontstaan van het virus (hoewel dat nog steeds interessante materie is) als wel op het feit dat er zo gebrekkig gecommuniceerd wordt waardoor de rest van de wereld toch een beetje verrast werd aanvankelijk. Natuurlijk heeft dat ook te maken met het feit dat je je nauwelijks voor kunt stellen dat het gebeurt, bijna sciencefiction, maar China heeft daar wel wat steken laten vallen, vind ik.
Het ging hier pas leven toen we die paniek in Italië zagen.
Dat viel toch wel mee. Als ik me goed herinner, heeft men het de eerste weken stil willen houden, maar daarna, als ik het me goed herimnner, werd China juist geprezen om z'n openheid ivm delen van data/gencode van het virus?

De rest van de wereld, incl NL, heeft op z'n minst evenveel boter op z'n hoofd inderdaad, door het gevaar weg te lachen en niet adequaat en snel te reageren.
 
Dat viel toch wel mee. Als ik me goed herinner, heeft men het de eerste weken stil willen houden, maar daarna, als ik het me goed herimnner, werd China juist geprezen om z'n openheid ivm delen van data/gencode van het virus?

De rest van de wereld, incl NL, heeft op z'n minst evenveel boter op z'n hoofd inderdaad, door het gevaar weg te lachen en niet adequaat en snel te reageren.
Het zal je dokter zijn. Die je kwaal de eerste weken probeert stil te houden. ;)
Ook daarna, toen Koopmans met een groep WHO-collega’s naar China ging om de boel te onderzoeken, was de medewerking niet om naar huis te schrijven, meen ik me te herinneren.
 
Dat viel toch wel mee. Als ik me goed herinner, heeft men het de eerste weken stil willen houden, maar daarna, als ik het me goed herimnner, werd China juist geprezen om z'n openheid ivm delen van data/gencode van het virus?

De rest van de wereld, incl NL, heeft op z'n minst evenveel boter op z'n hoofd inderdaad, door het gevaar weg te lachen en niet adequaat en snel te reageren.

Wellicht werden ze geprezen, maar volgens mij niet al te hard?
 
Het zal je dokter zijn. Die je kwaal de eerste weken probeert stil te houden. ;)
Ook daarna, toen Koopmans met een groep WHO-collega’s naar China ging om de boel te onderzoeken, was de medewerking niet om naar huis te schrijven, meen ik me te herinneren.
Klopt en aangaande cijfers e.d. is er volgens mij sterke twijfel of ze wel echt transparant zijn of dat we fake-cijfers krijgen.
 
China deelt nog steeds weinig tot niets over het virus. Voor hetzelfde geldt is er al een gevaarlijke variant ontstaan, maar weten we dat nog niet.
 
China deelt nog steeds weinig tot niets over het virus. Voor hetzelfde geldt is er al een gevaarlijke variant ontstaan, maar weten we dat nog niet.
In china is verreweg de B7 variant dominant in de huidige golf. Die subvariant van Omicron werd maanden geleden al gevonden in een aantal Europese landen (Denemarken, Frankrijk, Duitsland, Belgie) maar die heeft hier geen groot "marktaandeel" gewonnen in die tijd. Qua screening op varianten zijn met name India, China en Japan volgens mij het meest alert (qua patientsamples). Volgens mij doet Nederland het ietsjes anders (vooral mutantdetectie in "gepoolde" samples - zoals rioolwater) en qua sequentiebepaling ("decoderen" om mutaties te zien) van samples van besmette mensen op een zeer laag pitje.

bron
 
Laatst bewerkt:
Bubba is blij, of verdrietig, weet het ff niet :lmao:

5266d24abe934c9109cc235666677271.png
 
Dat jij totalitaire neigingen hebt was me al bekend. 😉
Ik vind het bijna misdadig, die opruiende opmerkingen destijds van Hugo.
Niks totalitairs aan. Iedereen heeft de keuze, maar op gedrag mag je afgerekend worden. Zonder de wappies en anti-vaxx-sukkels waren we veel eerder uit de lockdowns geweest en was het mentale gesteldheid van veel jongeren dus ook beter geweest. Maar omdat sommige uit puur egoïstische overwegingen (religie/complot/'baas in eigen lijf'/blabla) geen vaccin namen, duurde het allemaal langer. Het beste idee ooit was het QR-systeem. Prima dat je geen vaccin neemt, maar dan doe je dus ook niet meer mee met de samenleving. Iemand aanspreken op gedrag ('je neemt geen vaccin') is anders dan iemand aanspreken op iets waar 'ie niets aan kan doen, dus heeft niks te maken met discriminatie.
 
Niks totalitairs aan. Iedereen heeft de keuze, maar op gedrag mag je afgerekend worden. Zonder de wappies en anti-vaxx-sukkels waren we veel eerder uit de lockdowns geweest en was het mentale gesteldheid van veel jongeren dus ook beter geweest. Maar omdat sommige uit puur egoïstische overwegingen (religie/complot/'baas in eigen lijf'/blabla) geen vaccin namen, duurde het allemaal langer. Het beste idee ooit was het QR-systeem. Prima dat je geen vaccin neemt, maar dan doe je dus ook niet meer mee met de samenleving. Iemand aanspreken op gedrag ('je neemt geen vaccin') is anders dan iemand aanspreken op iets waar 'ie niets aan kan doen, dus heeft niks te maken met discriminatie.
Ik snap eerlijk gezegd ook niet helemaal waarom dit nu teruggenomen wordt. Verkiezingstijd?
 
Niks totalitairs aan. Iedereen heeft de keuze, maar op gedrag mag je afgerekend worden. Zonder de wappies en anti-vaxx-sukkels waren we veel eerder uit de lockdowns geweest
De laatste lockdown was met een hogere vaccinatiegraad niet nodig geweest. Dankzij de desinfo van bepaalde partijen
 
Terug
Bovenaan Onderaan