Coronavirus

Fuck Halsema met een groot onprettig object. Haar gedrag valt niet goed te praten. Ook niet als je denkt dat het allemaal wat genuanceerder ligt. Prima dat je het mooi vindt dat ze van jouw kerk is, maar dit was een middelvinger naar de zorg.
Bespaar je de moeite hier op te reageren. Als je dit niet inziet gaan wij het op geen enkele manier eens worden en stel je zelf je linkse denkbeelden voor de volksgezondheid.:fy:
Ik vind het ook niet kunnen wat er gebeurd is, maar wat is er precies links aan?
 
Conclusie De Volkskrant over kans virusverspreiding door demonstratie op De Dam: zeer klein.
De polonaise in die Brabantse kroeg is gevaarlijker.

Hoe de kansen op besmetting zijn, is voor de discussie niet relevant. De vraag is: moeten we ons aan de corona regels houden of niet? Voor welk doel dan ook?
 
Hoe de kansen op besmetting zijn, is voor de discussie niet relevant. De vraag is: moeten we ons aan de corona regels houden of niet? Voor welk doel dan ook?
Eens, probleem bij de demonstratie was de ook de organisatie 200 tot 400 man had verwacht, die hadden 3m afstand kunnen houden. Was ook de insteek van de demonstratie, geluid laten horen en regels volgen. Ik ben enerzijds positief verrast door de opkomst, anderzijds is k*t omdat de regels ogenschijnlijk gebroken zijn (net zoals op terrasjes, binnensteden, en bij polnonaise lopende Brabo's.
Kortom, een weekend waaruit veel lering getrokken kan worden.
 
Hoe de kansen op besmetting zijn, is voor de discussie niet relevant. De vraag is: moeten we ons aan de corona regels houden of niet? Voor welk doel dan ook?

Dit is het coronavirustopic, en dit gaat over het coronavirus.

Om toch antwoord te geven op je vraag: als het middel erger wordt dan de kwaal, lijkt mij dat andere regels steeds zwaarder gaan tellen. Dat is overigens geen 'links' antwoord. Jort Kelder en Thierry Baudet pleiten alweer enige tijd voor afschaffen van de anderhalve meter maatregel (Thierry eist dan weer wel het aftreden van Halsema, die kan ik niet zo goed rijmen, maar ok).
 
Dit is het coronavirustopic, en dit gaat over het coronavirus.

Om toch antwoord te geven op je vraag: als het middel erger wordt dan de kwaal, lijkt mij dat andere regels steeds zwaarder gaan tellen. Dat is overigens geen 'links' antwoord. Jort Kelder en Thierry Baudet pleiten alweer enige tijd voor afschaffen van de anderhalve meter maatregel (Thierry eist dan weer wel het aftreden van Halsema, die kan ik niet zo goed rijmen, maar ok).
Als je dat niet kan rijmen, heb je er niet veel van begrepen, ben ik bang. ;)
 
Ik linkte dit aan de discussie of je wel of niet mocht demonstreren, maar dat was blijkbaar niet jouw bedoeling dan.

Het speelt een beetje mee, maar ondergeschikt. De discussie gaat - zoals je zelf zegt - over of grondrechten moeten wijken voor volksgezondheid.

Overigens lijkt het nu net of ik 'voor' deze demonstratie ben. Wat ik vooral wilde zeggen is dat a) een demonstratie echt wat anders is dan een overvol terras b) ik me verbaas over de haat die het oproept op vooral social c) soms regels en rechten kunnen schuren.

Ik vind dat media hier beslist kritisch moeten zijn - was er een inschattingsfout? Was er echt geen keuze meer toen bleek dat het druk werd? Waarom liep Halsema mee? Etc.
Maar da's wat anders dan wat ik op social lees.
 
Het speelt een beetje mee, maar ondergeschikt. De discussie gaat - zoals je zelf zegt - over of grondrechten moeten wijken voor volksgezondheid.

Overigens lijkt het nu net of ik 'voor' deze demonstratie ben. Wat ik vooral wilde zeggen is dat a) een demonstratie echt wat anders is dan een overvol terras b) ik me verbaas over de haat die het oproept op vooral social c) soms regels en rechten kunnen schuren.

Ik vind dat media hier beslist kritisch moeten zijn - was er een inschattingsfout? Was er echt geen keuze meer toen bleek dat het druk werd? Waarom liep Halsema mee? Etc.
Maar da's wat anders dan wat ik op social lees.
Het grote probleem is volgens mij de onhandige manier van communiceren van Halsema (alweer, na de wapen affaire, is ze wel geschiks als burgemeester van A'dam?). Zeg nou gewoon dat je een fout hebt gemaakt en het achteraf handiger was geweest geen vergunning te geven, dan was er een heel stuk minder gezeik geweest.

Hier heeft Nicola Sturgeon de volledige steun uitgesproken van de regering voor de demonstraties in de VS, maar tegelijk gezegd dat helaas meedemonstreren nu even niet kon.
 
Zelfde dag, aan het strand...

Ach laten we het dan maar positief benaderen. Wanneer dit allemaal weinig zieken op gaat leveren dan is de buitenlucht toch niet zo kwalijk. Vrijwilligers genoeg die dit nu gratis voor ons willen testen.
 
Laatst bewerkt door een ninja:
Het grote probleem is volgens mij de onhandige manier van communiceren van Halsema (alweer, na de wapen affaire, is ze wel geschiks als burgemeester van A'dam?). Zeg nou gewoon dat je een fout hebt gemaakt en het achteraf handiger was geweest geen vergunning te geven, dan was er een heel stuk minder gezeik geweest.

Hier heeft Nicola Sturgeon de volledige steun uitgesproken van de regering voor de demonstraties in de VS, maar tegelijk gezegd dat helaas meedemonstreren nu even niet kon.
Dit precies. Ze lijkt zich te willen verschuilen achter allerlei zaken, wat haar bestuurscapaciteiten alleen maar in twijfel brengen. Een goeie leider zou nu de hand in eigen boezem steken, of gewoon 1 duidelijke verklaring geven waarom dit wel de beste keuze was. En niet met 4 verschillende, halve redenen komen.
 
Het grote probleem is volgens mij de onhandige manier van communiceren van Halsema (alweer, na de wapen affaire, is ze wel geschiks als burgemeester van A'dam?). Zeg nou gewoon dat je een fout hebt gemaakt en het achteraf handiger was geweest geen vergunning te geven, dan was er een heel stuk minder gezeik geweest.

Hier heeft Nicola Sturgeon de volledige steun uitgesproken van de regering voor de demonstraties in de VS, maar tegelijk gezegd dat helaas meedemonstreren nu even niet kon.

Zo te horen is ze een prima burgemeester van Amsterdam, want ze heeft typische Amsterdamse arrogantie. ;)
 
Fuck Halsema met een groot onprettig object. Haar gedrag valt niet goed te praten. Ook niet als je denkt dat het allemaal wat genuanceerder ligt. Prima dat je het mooi vindt dat ze van jouw kerk is, maar dit was een middelvinger naar de zorg.
Bespaar je de moeite hier op te reageren. Als je dit niet inziet gaan wij het op geen enkele manier eens worden en stel je zelf je linkse denkbeelden voor de volksgezondheid.:fy:

Uiteraard gewoon een reactie, gewoon omdat ik een linkse rakker ben. Het linkse hierin zie ik niet helemaal. Het is een protest tegen racisme en excessief politiegeweld. Daar zijn ook wel enkele rechtse mensen tegen.

Het goedkeuren van de demonstratie ten tijde van de corona tijd heb ik niet eens zoveel moeite mee. Dat kan een afweging zijn tov een grotere sociale onrust. Dat is niet goed maar dat wel de werkelijkheid. Waar ik veel meer moeite mee heb is dat ze het toestaat zonder daarbij behorende maatregelen te nemen om het in goede banen te brengen. Stewards, politie, borden, hekken.

Daarnaast dat ze zelf meeloopt is ook erg gevaarlijk. Natuurlijk is dit een doel/ reden waar elk normaal mens wel achter kan staan maar om als burgemeester, een vertegenwoordiger van alle inwoners van een stad, een politieke voorkeur te laten blijken is ook wel gevaarlijk. Waar leg je de grens. Als je dit doet (en dat kan ik me goed voorstellen) moet je dit erg duidelijk communiceren en koppelen aan iedere inwoner van je stad zodat het niet politiek wordt gezien.
 

Omdat ik wat achtergrond over haar voorganger hier toch ook wel relevant vindt. Halsema is niet populair hier begrijp ik, maar de keuze om niet bij voorbaat te verbieden snap ik.

Wat wel zo is, is dat er geen duidelijke afspraken waren. Als de organisatie zegt met 250-300 man te komen en er staan plots meer dan tien keer meer, dan bel je rond en regel je met de organisatie dat er andere plekken beschikbaar komen en mensen zich kunnen verspreiden.

Als organisatie en gemeente kun je ook creatief zijn in deze corona tijd, geen druk centraal plein met leuzen maar maak een snoer van mensen met 1,5m onderlinge afstand en "take a knee" ofzo, of vorm een leus ermee. Het doel (aandacht voor de zaak waarvoor je aandacht wil) komt zo ook zichtbaar in beeld. Drone erboven en je zult meer sympathie krijgen voor je zaak en beperkt de risico's voor de gezondheid denk ik dan.
 

We gaan het zien morgen, zijn kans om te laten zien hoe het wel kan rekening houdend met maatregel.

In ieder geval al een goed voorbeeld door van te voren een grens te trekken.

Amsterdam - Rotterdam 1-1, die vreedzaamheid gisteren verdient dan wel een puntje.
 
In een gemiddelde straat in Rdam wonen al 80 negers minimaal, succes morgen met max 80 aanhouden als geheel :FP:
 
Voor de discussie, interessante column.

Och weer n roeptoeter die denkt dat je onder de 60 niet ziek wordt en je onder de 60 geen onderdeel kan zijn van het overbelast raken van ziekenhuis en IC en dus begint over disproportionele maatregelen. Ik pas.
 
Terug
Bovenaan Onderaan