Confederations Cup

IPF

Winnaar 'Meeste voetbalkennis' 2020, 2021 & 2022
Vandaag Portugal tegen Mexico 2-2
Moreno maakte in de blessure tijd de 2-2 voor Mexico :)
Guardado speelde ook mee.
 
Ik kwam er vanavond pas achter dat dit toernooi ook bezig is, normaal mis ik zulke dingen toch niet zo snel. Het idee is leuk, maar zulke dingen leven helaas nooit echt bij de mensen.
 
De wedstrijden zijn ook - geloof ik - om 17 uur. Ook niet echt een prettig tijdstip.
 
Wel mooi dat de videoscheidsrechter bij dit toernooi wordt gebruikt. En met effect. Zo werden bij de wedstrijd van Chili tegen Kameroen een buitenspeldoelpunt na de videoref afgekeurd en in de tweede helft een aanvankelijk afgekeurde goal toch toegekend. In de wedstrijd Portugal tegen Mexico werd een portugees doelpunt dat buitenspel was ook al na raadpleging ongeldig verklaard. Geeft wel aan dat er zonder het gebruik ervan belangrijke fouten worden gemaakt die het wedstrijdverloop flink beinvloeden. Enige ding is wel dat ik zou willen dat de beelden ook voor de kijker (thuis en in het stadion) gewoon zichtbaar moeten worden gemaakt tijdens het raadplegen. Moet toch te doel zijn. Herhalingen van doelpunten zijn immers ook al op de schermen in het stadion zichtbaar.
 
Wel mooi dat de videoscheidsrechter bij dit toernooi wordt gebruikt. En met effect. Zo werden bij de wedstrijd van Chili tegen Kameroen een buitenspeldoelpunt na de videoref afgekeurd en in de tweede helft een aanvankelijk afgekeurde goal toch toegekend. In de wedstrijd Portugal tegen Mexico werd een portugees doelpunt dat buitenspel was ook al na raadpleging ongeldig verklaard. Geeft wel aan dat er zonder het gebruik ervan belangrijke fouten worden gemaakt die het wedstrijdverloop flink beinvloeden. Enige ding is wel dat ik zou willen dat de beelden ook voor de kijker (thuis en in het stadion) gewoon zichtbaar moeten worden gemaakt tijdens het raadplegen. Moet toch te doel zijn. Herhalingen van doelpunten zijn immers ook al op de schermen in het stadion zichtbaar.
Je krijgt toch gewoon herhalingen te zien van de actie.
Zeker als daarna de beslissing is genomen de goal goed of af te keuren.

Ik kan me alleen niet aan de illusie onttrekken dat er wel extra vaak gebruik van werd gemaakt om het nut ervan aan te tonen.(De FIFA kennende is dat eigenlijk wel zeker).

Ik vind het toernooi verder ook niet zo interessant, maar nog net een tikje interessanter dan de Gold Cup die hierna ook nog gespeeld wordt....
 
Moreno erin gekomen voor Salcedo die het veld per brancard verliet.
Wood brengt Nieuw-Zeeland op 1-0 :ai:
 
Laatst bewerkt:
Nah, op deze manier wordt e.e.a wel onoverzichtlijk, doellijntech ja, video ref, laat maar
 
Hoezo, Het is wel het eerlijkst. En het is zo dat scheidsrechters er aan moeten wennen, maar als iedereen gewend is, is het het eerlijkste systeem.

eerlijk?? was alleen voor rode kaarten e.d. Gister werden er 3 gele gegeven obv van de videoscheids. (waar rood overigens ook mogelijk was)

Daarbij, als we het doen laten we dan zuivere speeltuid invoeren, was gister compleet niet duidelijk hoe lang e.e.a. nog zou duren
 
eerlijk?? was alleen voor rode kaarten e.d. Gister werden er 3 gele gegeven obv van de videoscheids. (waar rood overigens ook mogelijk was)

Daarbij, als we het doen laten we dan zuivere speeltuid invoeren, was gister compleet niet duidelijk hoe lang e.e.a. nog zou duren

Dat eerste, Dat bedoel ik met scheidsrechters moeten wennen, als die gewend zijn gebeuren zulke dingen niet meer.
Dat tweede, ben ik helemaal mee eens.
 
Duitsland - Chili 1-1

Chili met hun sterkste opstelling en Duitsland met voornamelijk talenten en "onbekendere" spelers. En Duitsland speelt dan toch gelijk. Krankzinnig hoeveel talenten er alweer rondlopen bij die Duitsers. Dat geldt overigens ook voor de Fransen bijv. maar die heb ik bijna nog nooit leuk en attractief en naar hun talenten zien spelen, ook niet toen ze wereldkampioen werden in eigen land. Het is vooral stug spelen en zonder bezieling, itt het Duitse elftal van de afgelopen 6-7 jaar.
 
Mexico wint met 2-1 van Rusland. Onze Chucky maakte de winnende. Portugal (helaas) en Mexico door.
 
Zelfs met videoref worden rare fouten gemaakt.
Gisteren kreeg een speler van Kameroen rood voor opgeheven been, terwijl het duitse been op dezelfde hoogte zat....

Las zelfs ergens dat ze de verkeerde speler rood gaven.....
 
Zelfs met videoref worden rare fouten gemaakt.
Gisteren kreeg een speler van Kameroen rood voor opgeheven been, terwijl het duitse been op dezelfde hoogte zat....

Las zelfs ergens dat ze de verkeerde speler rood gaven.....

Kwamen alletwee vrij hoog geheven in ja. En inderdaad de rode kaart werd eerst aan de verkeerde speler gegeven. De scheids moet nog wennen sullen we maar zeggen
 
Terug
Bovenaan Onderaan